Mijn dochtertje is 10 weken nu, groeit goed is vrolijk en blij, slaapt netjes kortom heerlijk kind. Maarrrr ze heeft bijna nooit echt honger en drinkt nog steeds maar 100ml uit een fles. Ik geef haar 120/4 maar die gaan meestal niet op. Soms zit ze op 6 flessen soms op 7. Opzich prima hoor, maar ik voed nu dus om de 3 uur anders krijgt ze te weinig binnen vind ik. Zijn er meer kindjes die weinig eten? En bleven jullie dan om de 3 uur voeden?
Onze jongste was ook een kleine eter, toen hij met 14 weken voor het eerst naar het kdv ging kreeg hij pas net 120/4. Hoe oud hij precies was dat we naar 120/4 gingen weet ik eigenlijk niet. Wel later als dat je vaak leest Voor een baby is kleine beetjes drinken eigenlijk veel natuurlijker dan een grote plens. Helaas geven de flesvoedingsfabrikanten en daardoor cb aan dat je grotere flessen 'moet' geven. Op een pak staat het en bij het cb krijg je alleen maar het advies zo snel mogelijk op te hogen naar 180/6. Omdat mijn jongste ook nog reflux had ben ik vrij lang doorgegaan met elke 3 uur te voeden. Toen hij op een gegeven moment zelfs steeds korter er tussen liet heb ik hem een keer 150/5 gegeven en zelf laten komen. Toen liet hij er automatisch 4 uur tussen. Snachts liet ik hem sowieso zelf bepalen wanneer hij kwam. Kijk vooral naar je eigen dochter. Is zij tevreden, plast goed, drinkt goed, slaapt goed etc, maak je dan geen zorgen. En trek je niets aan van anderen die wel meer geven en van mening zijn dat jij dat ook zou moeten. Kijk naar je dochtertje en het komt goed.
Onze zoon heeft tot 2 weken geleden nog op de 6 a 7 voedingen gezetten van 120. Kreeg me toch commentaar van het CB want het moest allang 5 van 150 zijn. Helaas voor hun maar ik volg mijn kindje en die kreeg het niet op en als hij het op kreeg dan had hij verschrikkelijk veel kramp. Nu zit hij wel op de 5 flessen van 150 maar dat heeft hij zelf gedaan. Volg je kindje ze doet het goed dus geen zorgen.
Ja ze plast en groeit goed dus ik maak me idd geen zorgen, maar soms word ik toch wat onzeker als ik om me heen hoor dat baby's al een stuk meer drinken. Ik voed nu maar op tijd anders drinkt ze nog minder per dag. Bedankt voor de reacties! Soms zijn ervaringen lezen wel even goed.
Prima hoor! 100cc is netjes. Misschien niet standaard, maar hallo, welk kind is standaard? Gewoon je gevoel volgen. Als ze honger krijgt, merk je dat vanzelf.