Hallo allemaal Mijn zoon van 4,5 maand heeft sinds het begin al flessen van dr brown. Wij zijn hier heel tevreden over. Nu krijgt hij 4 flessen van 180+6 Nutrilon standaard 1 en 2,5 schepje nutriton i.v.m spugen. Wij doen dit in de fase 2 speen en dit gaat eigenlijk al die tijd prima. Fase 1 heeft hij nooit gebruikt omdat hij daar niks uit kreeg, hij werd toen heel ongeduldig. Hij drinkt zijn fles met de fase 2 in ongeveer een kwartier leeg. Nu heb ik toch besloten om een papfles te geven als ontbijt. Is het dan verstandig om een fase 3 speen te gebruiken? En kan ik de fase 3 dan ook bij zijn normale voedingen gebruiken?
ikzelf geef geen pap maar een vriendin wel alleen lukte het niet met de dr Brown fles fase 1 & 2 speen. Het kwam gewoon niet door het witte ventiel heen en zij geeft het nu in een difrax fles met de 1,2,3 speen en dat werkt wel.
Je hebt of had ook een y-speen. (De opening is een y vorm) deze is wat fijner voor pap. Maak de pap niet te dik, dan komt er niets uit de fles. ik gaf, als ik rijstebloem gaf, een bordje pap.
Bedankt voor de reacties! De Y speen van dr brown gaat veel te snel. Ook had ik nog avent flessen in huis dus die heb ik eerst geprobeerd maar die vind ik helemaal niet fijn. De 1,2,3 speen ging op 1 al veel te snel. Ook level 2 van avent was geen succes, er lijkt niks uit te komen. Ik denk tog dat de fase 3 speen van dr Brown wel kan werken maar dan alleen voor pap. Nu hopen dat het ventiel niet in de weg zit want zonder ventiel lekt de fles dus dat moet erop blijven. Ben benieuwd of de 3 wel werkt.
Ik gebruik ook de Dr Brown flessen. Ideale flessen, behalve voor de pap. Helaas accepteert mijn zoontje niets anders....dus nu met de pap krijgt hij het wel in de dr brown maar zonder ventiel en met speen 3. Heel goed vast draaien, dan gaat het wel, maar ideaal is het niet. Weet iemand op welke andere fles deze speen past? Misschien dat dat dan wel werkt.....
Ik gebruik voor de rijstebloem ook de dr. Brown speen 3. Van de 1 en 2 was het gaatje veels te klein en een 1, 2, 3 speen vond ik echt niet fijn in gebruik. Ik gebruik een gewone kruidvat fles (ooit gekregen in een kraampakket), met dan de dr. Brown level 3 speen. Rijstebloem in de dr. Brwon fles vind ik niet werken ivm het ventiel. Maar de dr. Brown spenen passen o.a. op de flessen van kruidvat, etos en difrax, zolang je maar de smalle variant hebt.