Tip!! papfles Dr Browns fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Misschien ga ik nu iets zeggen wat jullie allang weten :) maar ik ben er EINDELIJK achter hoe je fatsoenlijk pap kunt geven uit een Dr. Browns fles.

Wij zijn echt heel erg blij en tevreden met deze fles, tot we over gingen 's avonds op een papfles met fijne granen. De laatste 40-50 cc bleven hangen en kwamen niet voorbij de ventiel. Dus ons mannetje iedere keer heel hard huilen, wij weer extra water erbij doen om het weer dunner te krijgen enz. En uiteindelijk had hij dan 30-40 cc meer water in die fles nodig.

Tot mijn man zei: waarom laat je die ventiel er niet uit? Nou zei ik, omdat de fles dan ontzettend lekt. Dat deed de fles bij ons dus altijd als wij gewoon melk gaven uit de fles.
    Maar ik wilde het toch eens proberen! Dus de ventiel eruit, fles heel strak aangedraaid met speen 3 erop en proberen maar!

En...het werkte super!!!

Overigens hebben wij ook die Y-speen maar die vinden wij echt waardeloos, want dat gat is zó groot dat de fles in 4 minuten leeg is, L. zich regelmatig verslikt én zijn zuigbehoefte niet bevredigd is waardoor hij direct gaat huilen :(

2. MamavanVince

10 aug 2012
    27
    0
    0
    Almere
    Bedankt voor de tip, ik ga hem morgenavond meteen proberen!

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dan een tip voor jou :) de fase 4 speen kopen en deze nét ietsje open knippen. Met de fase 4 speen had ik vaak nog problemen omdat de granen er soms in bleven hangen. Nu ik deze net iets open heb geknipt gaat het perfect.

Overigens wel met de difrax fles! Ik heb nooit geprobeerd het ventiel uit de dr Browns fles te halen. Wel slim van je! Maar dan is toch wel het anti krampjes effect weg? Al denk ik niet dat dat op de leeftijd van jouw zoontje nog nodig is :)

Deel Deze Pagina