Hoihoi!, Onze dochter is gisteren 4 maandjes geworden, we zijn begonnen met oefenhapjes 2 a 3 hapjes, gisteren kreeg ze sperzieboontjes ( gepureerd met alleen wat kookvocht) ging er goed in!, vandaag at ze worteltjes ( ook met kookvocht met de handmixer) dit vond ze heel erg lekker ze wilde meer dan 3 hapjes haha .. Morgen een stukje fruit en zo wisselen we wat af. Wie heeft er lekkere "receptjes" die gegeven mogen worden bij 4 maanden!? . Mogen kleintjes van 4 maanden ook al aardappeltjes vroeg ik me ineens af ?... Vind zowieso nog erg uitzoeken wat ze wel/niet mogen Ik weet bijv dat ze Brocoli Boontjes Worteltjes Bloemkool Banaan Appelmoes Perenmoes ( alles zelf gemaakt zonder suiker etc) Mango Mogen hebben, maar zijn er meer dingen die mogen?.. Wie o wie wil dit met ons delen ? Dankje wel!!
Bij vier maand geef je best nog geen recepten, maar pure groenten. Zo wennen ze aan die smaken. Daarenboven wordt aangeraden minstens drie dagen na elkaar hetzelfde te geven, zodat je het meteen merkt als je kindje op een bepaald product reageert. Voor de zaken die nu al mogen, kan je op deze site kijken: In voorraad Dat is de officiƫle lijst van kind& gezin, het cb in Vlaanderen.
Dankje wel!, wij herhalen hier ook de groentes om te zien hoe ze erop reageert, maar wisselen wel kwa fruit en groente momenten.. Ik dacht indd al dat dat het meest gedaan wordt het pure fruit/groenten, maar dacht misschien heb ik het mis Bedankt !!
Als je gisteren voor het eerst sperziebonen gaf en vandaag voor het eerst worteltjes herhaal je het niet op de juiste manier om reactie te zien. Voor reacties is het advies; Dag 1; mini hapje wortel Dag 2; iets meer wortel Dag 3; eetlepel wortel. Dag 4; mini hapje sperzieboon Dag 5; iets meer sperzieboon Dag 6; eetlepel sperzieboon. Dag 7; een bekende groente. Daarna begin je met dag 1, iets nieuws. Dat herhaal je tot je een aantal groentes hebt en dan schakel je over naar fruit, maar blijf je de bekende groente soorten geven. Tot je weer verschillende soorten fruit hebt. Dat is de juiste methode om te kunnen zien welke reactie op wat komt. Sommige dingen moet een baby 10 keer proeven voordat hij/zij het eet en soms zelfs vaker.