Hallo mama's Mn zoontje van morgen 14 weken drinkt sinds twee weken zijn flessen erg slecht hij laat telkens 50cc of meer staan. iedere fles hij krijgt 180/6 aangeboden als hij honger heeft. Zijn tijden zijn ongeveer 7:15 11:00 14:30 18:00 21:30 soms eerder of later ook zit hij tijdens het voeden alles wat er om zich heen gebeurd in de gaten te houden en drinkt dus erg onrustig of duwt tussendoor met zn tong de speen elke keer naar buiten Twee a drie weken gelden was er nog niks aan de hand en dronk hij rustig bijna alle flessen leeg Fase??? ( hij woog twee weken geleden 6,550 kg)
Eerlijk gezegd lijk het mij prima zo. Het kan zijn dat hij tijdens een groeispurtje meer melk nodig had dan nu. Zolang hij na de fles wel tevreden is zou ik me er echt niet druk om maken. Dat vind ik belangrijker dan de hoeveelheden in een fles. Baby's die uit de borst drinken zie je ook niet hoeveel ml erin gaat.
Dit kan heel goed alvast het 19 weken sprongetje zijn! Die begon bij mijn zoontje met 13 weken en hij deed precies hetzelfde. Op een gegeven moment begon hij vanzelf meer honger te krijgen en dronk hij zijn flessen gewoon weer leeg. Wel is hij nog steeds snel afgeleid tijdens het drinken en vindt alles om hem heen interessanter dan de fles
Ja hoor, hier ook van die fases gehad. Ging hier met een paar weekjes weer beter. Zolang hij niet steeds halve flessen laat staan zou ik me niet zo druk maken. Hier zijn we toen wel begonnen met sommige flessen in het donker geven of te zorgen dat er helemaal geen prikkels waren (visite, tv, radio, speelgoed e.d.) dan dronk hij vaak beter.
Hier ook gehad met allebei, had het op het cb gevraagd en die zeiden dat zolang je kindje maar opgewekt is wanneer het wakker is er niks aan de hand is. Gaat vanzelf over, maar ook hier blijft dat snel afgeleid zijn er wel in zitten. Als ze te druk worden dan houd ik de armpjes naar beneden, drinken ze ook wat rustiger.
Bedankt voor de reactie altijd fijn te lezen Hij is zeker wel tevreden verder Vind dat soms wel moeilijk om het los te laten zeg maar dat hij minder drinkt, komt omdat mn andere zoon een slechte eter en toen hij baby was een slechte fles drinker was we gaan gewoon zo Door maak alleen wel even de flessen naar 150/5 want dat weggooien is ook zonde
Op de verpakking van de flesvoeding staat dat vanaf >6 kg ze op vier flessen mogen doen of niet doen ??
Ik kijk niet naar wat er op de verpakking staat, maar wat mn kind aangeeft nodig te hebben. Hier op 4 flessen toen ze 4,5 maand was.