Overdag drinkt mijn zoontje gewone flessen met de fase 2 speen van dr. Brown, dus om hier ook de laatste fles met rijstebloem te geven gaat een beetje te langzaam voor hem. Nu vroeg ik mij alleen of hoeveel schepjes Bambix jullie gebruiken icm welke speen op de dr. Brown fles. Is fase 3 genoeg? Of gebruiken jullie echt de fase 4/pappen hiervoor?
Werkten de dr. Brown spenen niet bij jullie? En werkt het wel gewoon goed met het ventiel van de fles?
Ik heb toevallig vandaag voor het eerst rijstebloem geprobeerd met de fase 3 speen van dr Brown. Mijn zoontje had er best moeite mee. Wil morgen even langs de prenatal om een fase 4 speen te halen om te kijken hoe dit gaat.
Oh ik heb ook de fase 3 speen in huis! Misschien moet ik het maar gewoon proberen! Had je geen last ervan dat het vastliep? En hoeveel schepjes had je in de fles?! Zou je willen laten weten hoe het gaat als je de fase 4 hebt gebruikt? Ben benieuwd!!
Het liep op zich niet vast maar de opening van de speen leek toch net iets te klein. Ik heb gedaan wat er op het pak staat , 2-3 eetlepels ( heb er 3 gebruikt) Ik zal je laten weten hoe het ging met de fase 4 speen.
Ik gooi er twee schepjes rijstebloem in en gebruik wel de nr. 2, maar het heeft hier lang geduurd voordat we een speen vonden waardoor hij niet binnen een minuut een hele fles naar binnen kon schrokken, dus dat is precies het omgekeerde probleem. Ik heb een difrax flesje staan en die gebruikte ik eerst nooit omdat hij dan echt veels te snel dronk, maar ik merk dat met de rijstebloem het nog steeds makkelijk maar wel veel rustiger gaat. Die is dus iets wijder dan de Dr. Brown. Misschien voor jou een idee dan?
Ik had niet zoveel om 30 dure spenen te kopen van dr brown als die van etos veel goedkoper en precies t zeldfe zijn 😝 Het werkt prima hor!
Bij 200ml melk en 3 eetlepels bambix haverpapje, gebruik ik de nieuwe dr.Brown fles (groen) en die kan inderdaad zonder ventieltje gebruikt worden. En dat doe ik dus ook, met fase 3 speen. Het gaat goed, maar ze knijpt tijdens het zuigen de speen wel eens helemaal plat. Dan lijkt het alsof ze drinkt maar nee hoor.. Daar moet ik dan soms wel op letten. Best vervelend... Een andere speen heb ik nog niet geprobeerd. Als het misschien lastiger gaat worden, denk ik een difrax speen te proberen. Aangezien die ook op de dr.Brown past. Maar welke dat gaat worden, is weer even uitvogelen...
Ik heb de dr Brown fase 4 speen geprobeerd en dit gaat super. Hij doet keurig 20 minuten over de fles en de pap gaat er makelijk doorheen.
De nieuwe groene kunnen zonder ventiel. De blauwe gaan lekken. Ik gebruik 180/6 scheppen comfort voeding en anderhalf schepje (zelfde schepje) rijstebloem met de papspeen fase 4. T gaat iets snel maar door de 3 krijgt ze het er niet uit.
Top meiden, bedankt!! Doen jullie trouwens eetlepels Bambix of dat schepje van de flesvoeding? Dat vraag ik me als enige nog af!
Oke, top! En moet je tussendoor schudden met de fles zodat alles er goed doorheen gaat? Dat het zeg maar niet achter het ventiel blijft hangen....Misschien moet ik ook maar een fase 4 kopen 😁
Ik houd schepjes van dr voeding aan. De eerstemming keer eetlepels geprobeerd maar dat was echt teveel en voor mij moeilijker te doseren. Let wel met schudden krijg je er meer lucht in. Ik roer altijd eerst de normale voeding met een vork en daarna de rijstebloem er doorheen met de vork.
Bedankt allemaal! Ik roer ook altijd van tevoren de voeding hoor! 😉 Bedoelde meer tijdens het geven van de voeding of het dan nodig is om te schudden zodat de voeding niet te dik wordt door rijstebloem 😁 Hier werkt het het beste met een fase 4 speentje en 2/3 eetlepels rijstebloem.
Tussendoor schudden doe ik eigenlijk nooit. Er blijft altijd wel een restje over wat te dik is voor het ventiel. Denk ook niet dat het met schudden het laatste beetje op magische wijze dunner word.