Pap voor slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Shaana, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Mijn kleine meid laat best wel wat melk staan bij alle flessen. Natuurlijk ook omdat ze vaste voeding krijgt. De laatste fles laat ze dan bijna de helft over. Nou vroeg ik me af of ik haar ipv van gewoon melk, misschien pap kan geven voor het slapen gaan? Al drinkt ze dat dan niet helemaal leeg, ze is dan wel wat meer gevuld. Of is dat een hele rare manier van denken? :p Ze slaapt trouwens, ondanks dat ze niet alles opdrinkt, gewoon de hele nacht door tot de volgende ochtend.

In de ochtend krijgt ze ook pap. Kan pap 2x op een dag? Zo ja, heb je 'speciale' pap voor slapen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn logica was juist om het niet te geven.
    Als ze al niet eens een hele fles leeg drinkt, waarom zou je dan nog meer vulling geven?
    Grote kans dat ze dan ipv 150cc (noem maar wat) maar 100c drinkt omdat pap meer vult, dan krijgt ze dus nog minder vocht binnen.
    Dit was mijn logica toen der tijd en daarom ook niet gegeven.
    Daarbij vind ik ook dat pap een ontbijt is en dat je geen maaltijd neemt voor het slapen gaan, zodra ze goed van de maaltijd eten 's avonds. Maar dat zal voor een kindje van die leeftijd nog een beetje wisselend zijn.
    Hier at hij op die leeftijd al zo'n 200gram avondeten, dus vond het een beetje gek om dan 1,5-2 uur later nog pap te geven.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Als ze gewoon lekker slaapt 's nachts, krijgt ze blijkbaar genoeg overdag :) en anders zou ik dat ondervangen door overdag meer aan te bieden. Hier was en is de avond maaltijd (met toen een flesje na en nu yoghurt) het laatste wat ze eet.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.156
    23.237
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom zou je dan pap geven vraag ik me af? Lekker zo laten. :) Misschien de laatste fles weglaten en kijken wat ze doet? Als ze dan niet te weinig krijgt natuurlijk.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het gevaar van pap geven voor het slapen gaan, is dat het in veel gevallen ook nog eens kan functioneren als suikerbom.
    Met als gevaar dat ze juist onrustiger gaan slapen....
    De jouwe slaapt keurig de hele nacht door, dus ik zou het niet doen.
    En ik zie dan ook de noodzaak niet in van pap geven eerlijk gezegd.

6. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Groeit ze niet voldoende, vraag je het daarom? Anders zie ik geen reden om pap te geven als ze a) de andere flessen niet volledig leeg drinkt en b) lekker de nacht doorslaapt. 's Avonds een 'maaltijd' voor het slapen gaan lijkt mij niet goed. Eventueel overdag meer vast voedsel als ze idd meer moet groeien en de flesjes niet opdrinkt. Succes.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dank voor alle reacties. Nee hoor, alles gaat gewoon goed en ze groeit prima.
    Ik had meer het idee dat ze misschien niet genoeg binnen krijgt, aangezien ze al die andere fles ook niet leeg drinkt.
    Maar dan zit ze gewoon lekker vol. Want ja ze slaapt de hele nacht door. Was gewoon een vraagje... Ik zat me dat af te vragen.
    Dus ik dacht; ik gooi het op het forum, dan zal mijn vraag daar vast wel mee beantwoord zijn :)
    Wat nu ook zo is.. Dus dank jullie wel! Ik laat het gewoon zoals het is.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zie idd geen redenen om te geven
    En logische beredenering: zelf eet je je buik voor slapen gaan ook niet vol....

Deel Deze Pagina