Zoontje krijgt AR voeding ivm reflux. Dit is dikkere voeding dan de normale. Nu blijft de voeding op het ventiel liggen en komt er niet doorheen. Schudden helpt niks en hij wordt heel boos omdat wr niks komt. Difrax fles past niet alle voeding in en krijg ik met geen mogelijkheid goed gemengd. Iemand oplossing welke fles met welke speen? Het is niet zo dik als pap
Ik gebruik zelf Avent flessen en daar kun je spenen met een groter gaatje voor kopen, of een 3-standen speen. Kan mij voorstellen dat je die ook van Difrax hebt.
Wij gebruiken ook de Dr Brown's fles icm Friso Comfort, dit is ook wat dikkere voeding. Ons mannetje is hiermee gestart toen hij twee weken was en we hebben er een fase 2 speen van Dr Brown's opgezet! Hij doet er nu 15 tot 20 minuten over, dus dat is prima. Met de fase 1 speen duurde het 45 minuten
Ja ik heb al een fase 2 speen erop zitten en dat gaat ook wel goed, het gaat erom dat de voeding dikker wordt en dus op t ventiel blijft liggen.
Oh ok! Nou ja, niet ok natuurlijk... Misschien dan de 3 standen speen van Difrax proberen? Die past ook op de (smalle) dr Brown's fles.
Miss iets extra water toevoegen? En de voeding warm genoeg aanmaken zodat t Miss wat beter oplost? Hier omneo comfort en sinds kort ook met nutriton en t gaat prima door speen twee als ik 5 extra water doe en t warm genoeg aanmaak Ik kook water en vul t aan met Spa blauw, mijn ervaring is als t water te koud is het nie goed oplost.. De verhouding is hier 100 warm 80/85 koud Zelfs met rijstebloem er nu nog bij gaat t er prima door en blijft er niks op t ventiel liggen.. Succes!
Ik heb de goedkoopste flessen van kruidvat en etos. Met een speen M van difrax. Ons meisje krijgt omneo comfort samen nutriton. En dit werkt prima.
Gewoon een grotere speen erop doen, je hebt van Dr. Brown, level 1 t/m 4, daar zit vast een geschikte bij. Bij onze ochtendfles (melk + bambix) gaat het ook niet door de fles/speen, we laten het binnenste gedeelte uit de Dr. Brown fles weg, en ik heb het gat groter gemaakt met een mesje. Anders heb je een gefrustreerde baby, dit gaat prima zo.
Misschien het gat in het ventiel wat groter maken? of misschien dr brown mailen of ze grotere ventielen hebben?
Onze uk heeft ook reflux,wij gebruiken ook dictee brown flessen.wij dikken de voeding zelf in met nutriton.het is meer de bedoeling dat het dik gaat worden in de maag.(na half uur)(speen 2)