Hoi allemaal, Ons zoontje is nu 8 maanden en krijgt nu naast bijvoeding nog 3 flessen van 180/6 op de volgende tijden: 7 uur 14 uur 19.00 uur Dit is schema totaal: 7 uur 200cc 10.00 fruit 12.30 1 boterham zonder korst 1400/14.30 200cc 17.15 groente 19.00 200cc Nu vraag ik me af wanneer de 3e fles weg moet en welke kan ik dan het best langzaam aan laten wegvallen? Tot nu toe heb ik nog niet echt het idee dat hij zonder kan. gr vruchtje
Over het algemeen is het de laatste die er af gaat. Na de groente een toetje en dan niks meer tot de volgende ochtend. Hier werkte dat pas na 1,5 jaar en wij deden bij het brood geen melk meer, maar thee, dus alleen ochtend en avond fles. Toen ze de avond fles zelf niet meer wilde kreeg ze weer melk bij het brood eten. In jou geval is denk ik het makkelijkst om eerst de 14.00 fles te veranderen in ander drinken met een tussendoortje.
Er hoeft niet perse een fles af, je kunt ze ook alle dire kleiner maken. En anders laat je de fles waar ze het minste zin in heeft als eerste weg, je kunt die ook eerst kleiner maken en op die manier afbouwen.
Hier krijgt mijn zoontje van bijna naderhalf nog steeds twee flesjes. 1 s'ochtends als ontbijtje en 1 s'avonds omdat hij anders niet slaapt, maar die laatste valt bijna geen fles te noemen is namelijk 90/120cc hij vind het lekker en het is een klein iel mannetje dus hij kan het gebruiken
Volgens mij hebben wij het eerste de middagfles laten vervallen; we gaven dan water/thee/diksap bij de boterham. 's Avonds kreeg hij dan groente/potje rond half 6 en dan een papfles tegen 19:00 uur.