hoi dames, ik heb een vraag: ons zoontje krijgt sinds een paar dagen een papfles maar eerst was hij altijd rond 7/8 uur wakker en nu met de papfles rond half 6! De laatste fles waar dus ook pap in zit krijgt hij om 19 uur. Om 20 gaat hij naar bed. Misschien mogen we nog niet klagen maar ik vind dit wel opmerkelijk, omdat ze er toch langer van verzadigd moeten blijven? Ik hoor graag of meer mensen hier ervaring mee hebben + eventuele oplossing. Bedankt!
hier hetzelfde probleem... Nu doen we hem iets later naar bed en sinds afgelopen week slaapt hij weer lekker tot 7-8 uur. Eerst ging hij rond half 8 naar bed en nu rond half 9... Liefs Inger
Hier was het ook altijd zo....hoe meer eten 's avonds, hoe korter slapen. Waarom...geen idee, maar wel heel apart.
Ik kan dat later naar bed doen eens proberen, al moet ik zeggen dat ik wel echt merk dat hij moe is om 20.00 uur. Ik kijk het ook nog eventjes aan anders doe ik de papfles er gewoon weer af denk ik.
Papflessen zijn helemaal geen doorslaapgarantie (ook al staat dat wel op de verpakking). Sterker nog, er zijn zat kinderen die er slapeloze nachten van krijgen. Zou gewoon met die pap stoppen, je kind heeft het helemaal niet nodig.
Hier niet vroeger, maar juist vaker wakker als ik pap gaf..Doet je kindje het wel gewoon goed op melk? Als dat zo is, is de oplossing toch simpel? Gewoon stoppen met pap