Gisteren was ik bij het kruidvat. Ik koop voor onze oudste nog altijd peutermelk. Onze baby krijg borstvoeding, maar af en toe snachts de fles als ik niet voor 2 voedingen wil opstaan. Nu vind ik nutriolon erg duur geworden, toen vertelde de verkoopmedewerkster dat hun eigen merk erg goed is en dat het eigelijk bijna allemaal het zelfde is en overal het zelfde inzit. En dat immonofortus (of hoe je het ook schrijf) eigelijk een zelf bedachte naam is. En dat hun dat ook hebben. Ik vind juist voor het immuumsysteem dat ik dus altijd nutriolon gaf. Hoe denken jullie er over. Ene kant wil ik wel overstappen, andere kant ben ik bang dat het minder is. Misschien stom, maar is denk ik gevoelskwestie. ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en hoe jullie het ervaren.
wij gebruiken ook de eigen voeding van de kruidvat en zijn er erg tevreden over. Hij drinkt gewoon goed en lijkt niet minder weerstand te hebben ( veel zieke kindjes in de buurt ) Overigens krijgt mijn zoontje wel Forte. ( leuke naam trouwens, van je zoontje hihi ) Liefs
Ik ben al heel snel overgestapt op de kruidvat voeding. Er is mij verteld dat degene die bij Nutrilon gewerkt heeft, ook de flesvoeding van Kruidvat heeft samengesteld. Nu weet ik niet wat er waar van is, maar mijn zoontje doet het er goed op. De grootste voordeel is dat die voeding maar 5,99 kost!
Onze kraamvrouw zei dat Kruitvat eigen merk ook goed is. Ze mogen in nl geen voeding verkopen die niet aan de eisen voldoet.
Hier ook erg tevreden over de Kruidvatvoeding. Ze hebben hier alleen de prijs omhoog gegooid naar 6,29. Is dat andere filialen niet zo dan???
Het maakt niets uit. Kruidvat kopieert uiteindelijk Nutrilon. Nutrilon is duurder en besteed een deel van deze omzet aan onderzoek en ontwikkeling. En die ontwikkelingen kopieren de goedkopere merken na verloop van tijd weer. Maar Kruidvat e.d. zijn gewoon prima. (gebruik trouwens zelf gewoon Nutrilon Standaard) En dan wil je waarschijnlijk weten waarom ik geen Kruidvat gebruik.. ik kon eigenlijk maar zelden in die winkel.. vind het nogal een rampenwinkel.. vandaar. De portemonnaie laat het hier ook toe om 'gewoon' Nutrilon te kopen maar zou dat anders zijn, dan zou ik zeker de moeite nemen om naar Kruidvat te gaan)
tja kruidvat zit bij ons in de straat, dus kom er regelmatig. Hebben erg leuke autootjes voor weinig, mijn zoon is er dol op gr brenda
'Immunofortis' is een door Nutricia verzonnen kreet. Het gaat gewoon om lange-keten-suikers (oligosacchariden) die gewonnen worden uit witlof. De werking op het immuunsysteem is trouwens niet wetenschappelijk vastgesteld. Nutricia beweerde dit eerst wel, maar is hierover door de Europese Commissie op de vingers getikt. Enig onderzoek dat er over gepubliceerd is beschrijft dat de POEP van babies die kunstvoeding met langeketensuikers bevatten meer goede darmbacteriën bevat dan de poep van babies die standaardkunstvoeding krijgen. Maar of er nou echt verband is tussen goede darmbacteriën en een beter immuunsysteem is op z'n zachtst gezegd omstreden. Diezelfde oligosacchariden zitten tegenwoordig trouwens in de meeste andere merken ook. Die van Kruidvat lijken zo op die van Nutricia dat er rechtszaken over geweest zijn. Maar nogmaals, de werking van die voedingsvezels in nogal omstreden. NODIG heeft je kind het niet, zeker niet als je toch al gewoon zelf voedt ernaast.
ik ben een keer van nutrilon naar kruidvat eigen merk gegaan en het was 1 groot drama hier, ze begon opnieuw met spugen en het kwam er met vloedgolven uit. heb het een paar dagen aan gezien maar ben toch weer snel terug gegaan op nutrilon, okee het is duurder maar heb nu wel een heel lief tevreden meisje terug.
De reden dat ik zo voorzichtig ben is dat ik zelf een autoimmuumziekte heb. Sander krijg nog steeds peutervoeding. Ik heb ook lang borstvoeding gegeven. Ik heb nu nog 4 bussen voor hem staan. (aanbieding) en dat ik naarna voor hem over ga naar het kruidvat. Naast de borstvoeding denk ik dat kruidvat dan ook wel kan. We hebben het in huis omdat jasper vaak 2x per nacht komt. De eerste keer voed ik hem nog, de 2e keer geef mijn man hem vaak de gewone fles, want dan hoef hij niet zoveel en kan ik even doorslapen. Maar als hij geen 2e keer komt, dan krijg hij het ook niet. Maar als ik volledig met de fles ga voeden, is pas denk ik over een half jaar! Dan moet ik er nog goed over nadenken. Bij twijfel doe ik dan toch maar nutriolon. thanks voor alle info! gr brenda
Dat je uit voorzichtigheid borstvoeding geeft, dat snap ik wel. Maar dat je dan ook kunstvoeding aan een peuter geeft, dat snap ik dan weer niet. Dat is gewoon koemelk waar ze wat chemische trucjes mee uitgehaald hebben. Het bevat veel meer toevoegingen. Persoonlijk zou ik dan veel liever het zuivere product geven i.p.v. iets bewerkts uit een fabriek waar allerlei dingen aan toegevoegd worden waarvan het nut niet bewezen is. Tenzij je een dieetproduct zoals nutramigen zou geven, maar dat heeft alleen zin bij een koemelkallergie.
Ik ben toevallig met mijn tweeling net over gestapt van nutrilon naar kruitvat! (had hier ook een topic over geopend want ik zat dus ook te twijfelen!!!) Ik merk dus totaal geen verschil aan de heertjes! Alleen in mn portemonnee!!!
tja gewone melk is ook niet goed..... wordt gezegd. Het blijft moeilijk..........je weet bijna niet wat je moet geven.
Gewone melk is niet goed als je er allergisch voor bent. Voor gezonde mensen is het een makkelijke bron van calcium en eiwitten. Al is het zo dat volwassenen op zich wel zonder zuivel kunnen, maar dat moet dan wel gecompenseerd worden met andere dingen die gegeten en gedronken worden.
tja van het consultatieburo hier is het advies, kindje mag melk maar wij adviseren peutermelk. Dus zodoende heb ik dit gedaan, omdat het beter zou zijn voor het immuumsysteem enz
@Brenda.. ik heb ook een autoimmuunziekte en begrijp dus wel een beetje wat je zegt. Het allerbeste wat je kunt doen is je kindje zolang mogelijk borstvoeding geven. Vanaf 1 jaar kun je gewone melk geven (mits er geen allergieën voor melk zijn). Voor Jasper kun je (als je toch graag flesvoeding wilt bijgeven) het beste Hypoallergene voeding geven. Het merk maakt echt niets uit! Vraag nog eens aan het CB waarom ze dat advies gegeven hebben. Ze geven zo'n advies vaak omdat er andere factoren mee spelen, bijvoorbeeld matig eten. Peutermelk is aangevuld met vitaminen en mineralen maar doen echt niets bijzonders voor het immuunsysteem. Als een kindje gewoon groeit en zich gewoon ontwikkelt kent peutermelk geen voordelen (alleen een monetair nadeel! )