Dr.Brown fles!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bully, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Even een vraagje over de dr.brown fles.
    Ik ben een enorme fan van dit merk! Ik gebruik 'm al vanaf der geboorten.
    Nu is mijn vraag hoelang kun je de fles gebruiken? Hoe doe je dat straks met pap?? (ivm dat staafje wat erin zit) Tot welke leeftijd gebruiken jullie deze fles?

Alvast bedankt!!!

Groetjes Juul & Bo

2. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    #2 Kimba, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
    Er zijn meerdere soorten spenen voor de fles. Ik geef nog geen pap dus weet niet of daar een speen voor is. Heb zo'n starterskit gekoch en daar zaten spenen in voor level 1, 2 en 3. Heb nog niet gekeken waar die voor dienen eigenlijk.

En dat staafje, dat maakt niets uit. Die is er om lucht door te laten, de voeding gaat daar niet door hoor.

Edit:
    Heb het even opgezocht:

Fase1; voor pasgeborenen en baby's die hard zuigen.
    Fase2; voor baby's vanaf 3 maanden als ze ongeduldig worden van drinken met fase1.
    Fase3; voor baby's vanaf 6 maanden als ze ongeduldig worden van drinken met fase2.
    Fase4; voor baby's die ongeduldig worden van drinken met fase3 of als er een beetje pap door de melk wordt gedaan.
    Papspeen (Y-cut); voor flink dikkere papjes vanaf 6 maanden.

Hebben ze dus gewoon een speen voor.

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Pap in de dr. browns fles lukt niet, ondanks de papspeen.
    De (rijstebloem)pap blijft (bij mij in ieder geval) op dat bruine onderdeeltje liggen en loopt dan niet meer door. Heb na een paar keer een boze dochter gehad te hebben met de papfles, de pap 's avonds gegeven in de difrax fles.

4. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Bij mij gaat de papfles (2 schepjes rijstebloem) prima met de dr brown, fase 2 speen!

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hmm ik doe 3 schepjes maar ook jbpm, daar had ik niet aan gedacht! Fles is hier dus echt dik.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb de flessen gebruikt tot mijn dochter niet meer uit flessen dronk. Ik had inderdaad ook alle spenen, ivm indikken van de flessen met JBPM.

Dat staafje wat erin zit is alleen maar voor lucht. Hier gaat geen voeding doorheen.

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Pap was hier ook geen succes. Mijn zoontje heeft dus nooit pap gehad :)

Verder de fase 1 en de prematurenspeen gebruikt. Mijn zoontje heeft een sterk zuigreflex, dus met een andere speen was binnen 5 minuten de fles leeg :)

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    pap was hier ook geen succes. Het ging niet door het bruine gedeelte heen. Wij zijn al snel pap gaan lepelen en anders had ik nog een difrax fles met papspeen.

9. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Gebruik sinds de geboorte dr Brownflessen, bij JPM gebruikte ik heel lang (tot 5,5 maand) gewoon fase 2 (2 schepjes) en nu fase 3. 's Ochtends en 's avonds krijgt hij afgekolfde melk met rijstebloem met de Y speen, maar vind dat dat te snel gaat. Lees net dat er blijkbaar ook een fase 4 speen is, ga ik morgen maar eens halen. Zou ideaal zijn voor ons, denk ik.

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Gelukkig11: ik heb vandaag ipv de papspeen, speen nr 3 gebruikt voor de pap. Ik vond de papspeen (y speen) ook wat te snel gaan. (gebrui deze spenen overigens op een difrax fles). De 3 speen tot ongeveer de helft gebruikt en tijdens het boertje verwisseld voor de papspeen. Werkt prima!

Fase 4 speen ken ik helemaal niet. Zou ook een oplossing kunnen zijn!

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik gebruik jbpm en heb spenen 1, 2 en 3 liggen. De papspeen zou ik met deze leeftijd niet doen, omdat het een behoorlijk groot gat is als het opengaat.

Goed ingedikte melk gaat prima met speen 3. (ik doe eerste helft speen 2 en dan veranderen naar speen 3)

12. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Ok, allemaal bedankt voor jullie ervaringen en tips!!

Wanneer begin je eigenlijk met pap?! Bo is bijna 10 weekjes dus dat duurt nog wel ff denk ik ;)

Ik ga in ieder geval gewoon door met dr.Brown's fles... Als de pap er niet goed doorheen gaat tegen die tijd, heb ik altijd nog 2 difrax flessen staan!! :D

Deel Deze Pagina