Mijn Dochtertje is a.s. vrijdag 16 wkn. (Gewicht 5650). Ze zit elke keer net onder t gemiddelde qua gewicht en lengte Er zat een ritme in haar schema. Ze is de laatste 2 weken alles een beetje aan t omgooien. Echter is nu alles aan t veranderen. Meer huilen, minder slapen, sabbelen op vuistje en andere dingen in mondje doen. Als jij iets doet of eet en ze zit bij je volgt ze dit continu. er is eigenlijk geen pijl op te leggen. Haar voedings momenten zijn.. Eigenlijk nu 5 flessen 180/6 + 1schepje johannesbroodpitmeel (ivm vele terug geven van voeding vanaf geboorte) 7 - 11- 15 -19 -23uur. De laatste week gaat ze na de fles van 19u niet meteen slapen vaak slaapt ze rond 21.00u Ze slaapt dan vaak zo vast dat ik haar tijdens haar flesje om 23u meerdere malen wakker moet maken voor de fles ook tijdens, ze doet er dan 30 tot 45 min over, als de fles op is begint ze te mopperen. Dit is vaak snel over maar dan is ze nog wel even wakker, vaak slaapt ze dan weer rond 24u. Dan komt ze tussen 5 en 6 u is vaak niet te troosten met tutje dus dan flesje. tot hoelang ze dan slaapt is wisselend vandaag tot 10.45u maar afgelopen week tussen 9-10u. Wat te doen?wanneer 4 flessen? Zou ik hiermee mogen starten met bambix voor de avond en ochtend erbij en een fruithapje? CB zegt dat dit te vroeg is bla bla. ik lees overal vanalles en iedereen doet t op zijn eigen manier. Wat zijn jullie ervaringen/tips? Groetjes,
Mijn zoontje is zaterdag 16 weken oud maar is wel wat zwaarder (6650) dan jouw dochtertje. Ik was 4 juli bij het CB en daar begonnen ze er zelf over dat hij naar 4 flessen mocht. Volgens hen mag dit bij 6 kilo of meer en bij 4 maanden of ouder. Ik ben het meteen gaan proberen en dat had wisselend succes. De eerste 3 nachten ging eigenlijk heel goed en toen moest ik de nacht erna een nachtvoeding geven om 02.30 en de nacht erna om 05.00 uur. Mijn zoontje krijgt ook JBPM in zijn laatste fles omdat hij hierna ook veel spuugde. Sinds enkele weken had hij het ritme, 22.30 laatste fles en dan tussen 05.00 en 05.30 wakker en even wat huilen en dan weer slapen tot 06.30. 2 dagen geleden was ik weer aan het klooien met de klonten in zijn fles met JBPM (ik krijg dat nooit klontvrij terwijl mijn vriend dat wel lukt) omdat ik alleen thuis was. Ik had er zo genoeg van dat ik hem een fles om 19.30 heb gemaakt zonder JBPM en toen sliep hij van 20.00 tot 06.30 zonder tussendoor wakker te worden. Vannacht heeft hij weer geslapen van 20.00 tot 06.40 zonder JBPM. Hij spuugde al een poosje niet meer maar we durfden niet te stoppen omdat we bang waren dat hij zou gaan spugen maar dat is niet gebeurt. Hij slaapt zelfs beter zonder dan met JBPM. Hopelijk houd hij dit vol en dan heeft hij een ritme van 4 flessen. Dit is dan zijn schema: 07.00 fles van 180/6 11.00/11.30 fles van 210/7 15.00/15.30 fles van 18/6 19.30 fles van 210/7 Hij slaapt van 08.30 tot 10.45, van 12.30 tot 15.00 en van 16.30 tot 18.00 en dan de nacht in van 20.00 tot 06.30. Soms is hij tussendoor even wakker en jengelt of huilt wat maar meestal is hij binnen een paar minuten weer stil. Bij hard huilen en langer dan 5 tot 10 minuten ga ik kijken maar meestal is dit niet nodig.
Oo dat probleem met die klonten heb ik ook en andere die de fles maken niet Haha. Maar goede tip ik zal vanavond wel is proberen zonder. T is even zoeken allemaal maar alles spreekt elkaar ook beetje tegen.. wie weet helpt t hier ook al iets zonder jbpm. Bedankt, groetjes
Als je met pap/ fruithap wil beginnen.. Doe het dan 1 voor 1 en rustig aan.. Niet 2x pap op een dag en een fruithap ineens.. Je kan beginnen met 1 maal daags pap en dat een paar weken en dan kan je het wat uitbreiden
Vannacht ging het niet zo goed, hij kwam na de fles van 19.30 uur weer om 01.30. Dus heeft een fles gehad om 01.45 van 180/6. Daarna wel weer geslapen tot 07.00 uur. Al moet ik wel bijzeggen dat ik 's nachts een fles geven minder erg vind dan al om 05.00 uur wakker zijn omdat mijn zoontje dan ook even huilt/jengelt. Helaas val ik na 05.00 bijna nooit meer in slaap en vanacht heb ik weer van 02.15 tot 07.00 uur geslapen. Ik blijf het gewoon volhouden die laatste fles om 19.30 uur zonder JBPM, dan maar een fles 's nachts. Hij kan het wel slapen van 20.00 uur tot 06.30 dus ik hoop maar dat dit snel terug komt.