baby 12 weken naar 4 flessen per dag, hoe ritme?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door aardbei1707, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hoi hoi,

Mijn baby van 12 weken mag van de KA naar 4 voedingen per dag van 150cc omdat ze bij de 5 voedingen heel weinig drinkt en voor de laatste voeding moesten wij haar ook altijd wakker maken.
    Nu zou ik graag willen weten hoe jullie omgaan als je kindje eerder wakker wordt dan voedingstijd. Mijn dochter heeft vandaag om half 5 de fles gehad.. dus zou eigenlijk pas rond hal9 / half 10 weer de fles moeten..
    Nu is ze rond 7 uur wakker geworden.. niet voor de honger maar gewoon wakker geworden.. we hebben haar eruit gehaald.. en willen haar nu eigenlijk zo weer terug leggen.. maar ik vraag me af hoe andere hier mee omgaan.. geven jullie altijd de fles als ze tussendoor wakker worden? Of halen jullie haar er even uit en dan weer naar bed?

Ook als wij weg gaan en we komen bijv midden in der slaapje thuis hebben haar dus moeten wakker maken.. en het is nog lang geen tijd voor een flesje.. leggen jullie je baby dan op bed zonder of fles? of toch weer een flesje?
    Ik vind dit zo moeilijk.. want het lijkt wel of dat ze alleen kan gaan slapen als ze der fles op heeft.. maar ja dat is toch niet de bedoeling? of is dat bij alle baby's zo?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar ze kan toch ook gewoon wakker zijn? Dat je bijv gaat "spelen" met haar. Ze hoeft toch niet te slapen van voeding tot voeding of begrijp ik het niet goed? Ze worden natuurlijks teeds wakkerder. Die van ons is ook vaak zat wakker voor de fles

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jij slaapt toch ook niet heel de dag van maaltijd tot maaltijd?:p

Waarom is het dan erg dat je kindje wakker word?
    Dat is normaal hoor... En als ze om 7 uur wakker word kijk je gewoon of ze wakker kan bliven tot voedingstijd en daarna naar bed...

Ik snap je 'probleem' niet helemaal goed denk ik....ben het dan ook eens met justy

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je trouwens een speentje?

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dan krijgt ze toch ook wel weinig voeding binnen met maar 4 flessen 150cc op 24 uur?

Hier komt zoontje ook snachts nog en is 13 weken. Hij drinkt 5 flessen 180 plus 6 en snachts een klein flesje 120 plus 3 (idd teveel voeding maar overdag laat hij af en toe wat staan dus laten het maar zo)..

Ons zoontje is heel vaak wakker overdag. Smiddags slaapt hij amper. Hij krijgt van mij een voeding als hij honger heeft en we hebben wel ong vaste tijdstippen:

600/700
    1000/1100
    1400/1500
    1800/1900
    2200/2400
    en regelmatig nog ergens tussen 200/400.

Ik doe hem na de ochtendfles terug naar bed. Soms slaapt ie tot de fles van 11 uur en soms maar 3 kwartier. Dan komt hij uit bed en gaan we wandelen, boodschappen doen, of in de box.

Als hij wakker wordt voor de fles van 11 gaan we daarna naar buiten. Hij valt weinig in slaap in de wagen. Bij thuiskomst proberen we het bedje weer. Soms doet hij het, en soms blijft hij wakker.

Dan probeer ik na de fles van 1500 weer evne in zijn bedje. Soms slaapt hij, vaak niet.

Dan vanaf half 5 is hij gesloopt en is het drama tot aan de fles van 1800/1900. Dus ga ik voor het koken badderen met hem en de oudste. Om te rekken.

Na de fles van ong 1800/1900 gaat hij naar bed, slaapt tot ong 2230 en krijgt de laatste fles. Snachts komt ie nog vrij regelmatig.

Als hij wakker is voor zijn flessen tijd gaan we spelen, in de box, of wandelen, boodschappen doen...knuffelen..

Hij is eigenlijk overdag meer wakker dan dat hij slaapt. Hij slaapt overdag ms 4 uurtjes.

Smorgens om 500 stipt (ingebouwde wekker) wordt ie wakker gaat huilen, neem k hem bij mij in bed en snurkt ie verder tot de fles van 700.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Overigens als ik weg geweest ben en hij is in slaap gevallen in zijn wagen of maxicosi leg ik hem niet over. Dan laat ik hem daarin slapen totdat hij wakker wordt. Maak het jasje open en sla de dekentjes weg.
    Als ik hem dan overleg wordt hij wakker, en ik vind slapen erg belangrijk.

ALs hij dan toch wakker wordt en hij is erg slaperig en sliep nog maar kort probeer ik het in zijn bedje (zonder fles want waarom zou je de fles nodig hebben om te gaan slapen?) nog even.

Slaapt hij al ene poos en hij wordt wakker en toont actief, hou ik hem uit bed.

Gewoon per situatie bekijken. En ik hou vaste voedingstijden aan, met een half uur speling voor of achteruit.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Nee het is helemaal niet erg dat ze eerder wakker wordt.. ik vroeg me alleen af hoe ik daar mee om moest gaan! want ja altijd maar de fles geven is toch een beetje raar als ze helemaal geen honger heeft maar wel na een half uur weer moe wordt..
    en het lijkt of ze alleen maar in slaap kan vallen als ze de fles op heeft.. ik vroeg me af hoe ik dat kan veranderen of het misschien normaal is bij baby's.. maar dat is gelukkig niet! van mij mag ze gerust wakker worden en lekker spelen:) vind ik hartstikke gezellig! alleen ophouden tot de volgende fles is niet echt een optie omdat ze dan helemaal oververmoeid raakt!
    maar goed we hebben der net weer terug in bed gelegd.. en ze is toch gaan slapen zonder een fles! want ja honger had ze nog niet!

volgens de kinderarts is deze voeding nu genoeg voor haar.. omdat ze eerst zo slecht dronk toen ze 5 flessen kreeg.. qua hoeveelheid als je het bij elkaar op zou tellen zou ik vast op hetzelfde terecht gekomen wat ze op een dag binnen krijgt!
    over een paar weken gaan we dan gewoon naar 180cc:)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik keek meestal gewoon naar het kind.. gaf ook voeding op verzoek. Wanneer hij bijv zoals in jouw situatie om half 5 heeft gedronken en om 7 uur wakker werd en dan om 21.00 uur echt moe is geef ik gewoon de fles en naar bed. Ook wel na 3 uurtjes, nu nog trouwens.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja moet ook zeggen dat mijn kinderen altijd wel 2 uur wakker waren met die termijn.

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh nee mijn dochter niet die is maar 1 uur wakker incl. voeding..
    voeding op verzoek kan wel alleen wordt ze niet wakker van de honger maar gewoon omdat ze een beetje onrustig is!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst.

12. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ons meisje is 12w, weegt 5200gr en is sinds vorige week over op 5 flessen van 150cc. Dit is in t ziekenhuis gebeurd. Door ontzettende krampen en reflux zaten we thuis in n vicieuze cirkel, ik sliep amper nog en n echt ritme was er niet. Dankzij opname wel, en ik heb heel veel aan t boek baby in een droomritme van stephanie lampe gehad. Echt een aanrader!
    Ons ritme is nu

6.15 wakker, aankleden
    6.30 voeding
    8.00 slapen tot ingeveer 10/10.30
    10.30 voeding
    11.30/12.00 slapen tot ongeveer 14.15
    14.30 voeding
    16.00/16.30 kort slaapje tot ongeveer 17.30
    Spelen in box
    18.00 badje en/of masseren pyama aan
    18.45 voeding
    19.30 slapen
    23.30/0.00 laatste voeding
    Tussen 2.30 en 5.00 soms wat onrustig maar tot 1,5w geleden had ze om 4.00 uur nog n voeding dus zit bij haar nog in dr ritme.

Onthoud dat n baby van 12w ongeveer 1,5 uur wakker is.
    Eerder wakker? Lekker in box spelen, samen spelen of kletsen
    Persoonlijk vind ik 4 flessen van 150 erg weinig als je uitgaat van
    Gewicht x 150 : aantal voedingen....
    En bij 12w is 5 voedingen normaal, volgens mijn ka vaak pas naar 4voedingen als ze fruithapje krijgen

Deel Deze Pagina