Goedemorgen! Ik heb een vraagje betreffende de flessen van dr Brown. Onze kleine meid heeft best veel last van krampjes en zijn nu sinds een dag of 4 bezig met de fles van dr Brown. Het rare alleen is dat ze er heel slecht mee drinkt. Vannacht had ze 120 ml in 15 min naar binnen, maar vanochtend deed ze 15 min over 20 ml en valt ze elke keer in slaap en sabbelt ze maar wat. Dit deed ze ook toen ik haar in het ziekenhuis aanlegde terwijl de bv nog niet op gang kwam (lag te tukken met m'n tepel in haar mond hihihi) Heb dus het idee dat er dan te weinig melk door de speen komt waardoor ze haar aandacht verliest. Wie heeft hier ook ervaring mee en is het een idee om over te gaan op de fase 2 speen? Is volgens de site vanaf 3 mnd, maar onze dochter was met de geboorte 4240 gram dus zeker geen kleintje . Hebben flessen van avent staan en daar drinkt ze prima mee maar ivm haar krampjes wilde we deze proberen. Alvast bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar jullie ervaringen
Het kan inderdaad zijn dat ze te weinig door de speen krijgt en daardoor vermoeid raakt van het hard sabbelen maar niets binnen krijgen. Dus dan zou ik inderdaad op fase 2 over stappen. (Je kunt het altijd eens proberen, weggegooid is het niet want ooit heb je toch de fase 2 speen nodig). Het kan ook zijn dat de hals te straks op de fles is gedraaid. Dus de hals er losser op draaien en dan eens proberen.
Vannacht deed ze wel netjes 15 minuten over 120ml? Misschien was ze vanmorgen te moe, dan verliezen ze ook hun aandacht. Je kan altijd de 2 speen proberen maar ik denk dat dat veel te snel gaat.. Sem is nu 4 maanden en sinds 2 weken over op de 2 speen en drinkt nu zijn flessen in een minuut of 12 leeg.. Proberen kan altijd maar ik denk dat er wat anders is omdat het snachts wel goed ging.. Had je het deed dat ze vanochtend wel echt honger had?
Wij hadden daar ook last van. Ik heb een naald gesteriliseerd en het gaatje van de speen even goed doorgeprikt, daarna was het over. Totdat de speen aan vervanging toe is, dan gebeurde het weer. Het zijn wel ideale flessen tegen krampjes!
ja je moet even met een naald door het gaatje. Dit heb ik nu met de nr 4 bij de papfles. pakte van de week per ongeluk het nieuwe nr 4 speentje ipv de al gebruikte, en toen begon ze steeds te huilen, er kwam dus niks uit! Dr. brown bevalt hier nog steeds super. Alleen als je pap gaat geven moet dat blauwe ding eruit, ander raakt het verstopt. Maar tegen de tijd dat je pap gaat geven is haar buikje ook wel sterker geworden, hier tot 4 / 5 maanden ook erg veel krampjes gehad, zielig he! Nu eet ze zelfs probleemloos spinazie en boerenkool!
Slaapt je kleintje uit of maak je haar wakker? Hier dronk ze slecht als ze wakker gemaakt werd, dan was ze gewoon nog te moe. Lieten we haar uitslapen dan ging het perfect. De Dr Brown flessen vonden wij niet fijn, zijn op avent over gegaan.
Bedankt voor de tips! Denk idd dat we hem te strak dicht draaien Misschien is doorprikken ook een goede optie. Gaan het allemaal maar proberen. Vannacht en vanochtend kwam ze uit zich zelf dus was ze goed wakker. En vannacht ging het prima, maar vanochtend niet...
Wij zijn echt pas na 3 maanden overgestapt op nr 2 speen. Zou inderdaad eerst de andere tips even proberen. Misschien had ze minder honger, was ze nog niet goed wakker idd zodat ze slecht dronk. Je kunt altijd later nog een nr 2 proberen, maar met zo'n kleintje zou ik nog even wachten. Er komt dan wel veel meer voeding tegelijk naar binnen. Succes met het proberen van de tips!
Heb hier hetzelfde probleem gehad. Wij zijn overgestapt op omneo voeding, die is een stuk dikker dus ging minder goed door de speen. Ook de speen met een naald doorgeprikt. Mijn zoontje is een enorm gulzige baby, dus ik wil de speen nr 1 zo lang mogelijk blijven gebruiken. Dat creeert wat rust en is hij lekker moe na zijn fles. Wat ook helpt is ooit even zelf zuigen aan de fles. Door de omneo voeding zit ooit een pitje voor de uitgang die je er zelf even uitzuigt! Ik zweer ook bij de dr brown flessen. Hij had wat krampjes, maar door deze fles en de Omneo voeding is het nagenoeg over. Hij is pas 7,5 week maar ik heb de hoop dat we de heftige kramp periode voorbij zijn.
ps. de speentjes van Difrax passen ook in de dr. Brown flessen! Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het is wel gemakkelijk dat ik niet altijd naar de prenatal hoef, maar gewoon bij de kruidvat nieuwe kan halen.
Wij hadden vaak bij de fase een dat de speen verstopt ging. Goed letten op de drinkgeluiden en extra speen naast je leggen. Kun je ff snel verwisselen zonder al teveel moeite
Hier zijn we heel snel overgestapt naar de nr2 speen want bij de 1 kreeg hij er niks uit. Hij bleef maar zuigen, kwam niks uit, viel hij in slaap van vermoeidheid door het zuigen terwijl hij bijna niks had gedronken, met de 2 ging het beter. Toen hij een maand of 6 was waren we al overgegaan naar de papspeen. Die gaatjes zijn gewoon veel kleiner dan bij andere flessen. En bij de papspeen kan je nog geen pap met vezels geven want die vezels blokkeren gewoon dat gaatje. Toen een ander flesje geprobeerd voor pap met een andere speen maar die wilde hij niet hebben en daar kwam alles veel te snel uit. Hij wil alleen dr brown dus dan maar geen pap met vezels Maar toen ik de dr brown speen vergelijkte met andere spenen dan zie je wel heel erg duidelijk dat de gaatjes bij de dr brown echt veel kleiner zijn. Dat gaatje van de papspeen van dr brown past wel 15 keer in het gaatje van de papspeen van avent
Wij hebben, toen 1 en 2 niet werkten, gewoon gelijk nummer 3 erop gedraaid. Ging veeel beter. Ook zo gehouden.