De titel zegt het al. Wat zijn de verschillen en voor-en nadelen? Ik heb begrepen dat de bredere fijner is om de voeding in te doen, maar persoonlijk lijkt mij de smallere comfortabeler in de hand liggen (ik heb kleine handen). Wat is jullie ervaring? Alvast bedankt.
Wij hebben de smalle hals want de brede vond ik erg breed. Idd de voeding in de smalle doen is een drama maar ik maak het altijd eerst in een avent flesje klaar en roer de voeding met een vork ipv schudden en dan doe ik het in de dr Brown fles.
Ik had begrepen dat de brede kwa speen beter was als je borstvoeding geeft, en dus afgekolfde melk wilt geven. Die komt het meeste overeen met het "natuurlijke". Wij hebben gekozen voor de smalle, we gaan kunstvoeding geven en de smalle werkte daarbij ook prima bij onze andere kleine.
Hem nooit moeite mee gehad eigenlijk.. Gewoon het water in de fles, poeder via een poedertorentje erbij gieten, met een vork roeren en klaar
Onze jongens konden beide niet goed uit een brede speen drinken en daarom de smalle gepakt. Wat samen met de diffractie de enige smalle speen. Direct lek meteen, meteen stuk!
Ik denk dat ik de smalle probeer (lijkt me fijner in de hand, is een gevoel) Als het roeren te veel gedoe geeft maak ik het eerst in een bredere fles klaar. Mocht het niet bevallen is een brede ook snel gekocht.
Hier ook de smalle, maar meer eigenlijk voor de baby zelf. Ligt veel beter in de mond. Voeding erin doen is even wennen, maar goed te doen hoor.
Hier een smalle, niet echt over nagedacht toen ik hem kocht. Als je de voeding gelijk vanaf het schepje in de fles doet, wil er nog wel eens wat naast gaan bij mij. Ik zet daarom altijd een poedertoren klaar thuis. Ik vergeet ook nog regelmatig bij hoeveel schepjes ik nou was, dus dan is zo'n poedertoren ideaal.
ik heb een brede, maar zou liever een smalle willen. smalle spenen verkopen ze nl bij ons in alle winkels, en de brede eigenlijk niet misschien daar ook even naar kijken!
Ik zou nooooooooit meer voor de smalle hals fles gaan. Wat irritant is dat zeg! Ik vind het prettig dat bij de brede hals fles de speen beter in de mond gaat, je kunt er makkelijker voeding in scheppen en roeren en de getallen zijn nét iets beter leesbaar (al moeten we nog wel steeds de streepjes zwart maken met een marker). Voor de volgende baby komen er alleen nog maar brede hals flessen in huis.
Hier de smalle hals, ik heb geen problemen met het ernaast scheppen. Lepeltjes van de nespresso voor latte machiato zijn ideaal om te roeren.
Hier ook dr Brown gebruikt de smalle en ga ze nu weer gebruiken Bij bol.com zijn de gift sets nu in de aanbieding voor 15 euro twee grote flessen en een speen koopje
Wij hebben de smalle. Gewoon poeder in n poedertoren erin en dan de dop enzo erop en dan niet schudden maar gewoon rondjes draaien...nooit geen probleem mee gehad.
Hier de smalle, maar dat is meer omdat deze ook onder mijn kolf passen. Qua speen maakt het voor onze zoon niet uit. Die drinkt uit alles, als hij maar eten krijgt.
Heb ze besteld, i.v.m de verzendkosten meteen twee speentjes type 2 mee besteld. Ideaal, gezien ik waarschijnlijk weer voeding tegen krampjes moet geven.
Totdat je zoveel poeder moet scheppen (pyjamapapjes) dat het niet meer in de poedercompartimentjes past Dat gehannes met die kleine opening. Nee, voor mij geen smalle hals fles weer.
Wij hebben de brede, bevalt prima. Inderdaad alleen een nadeel dat ze voor de smalle de spenen wel in de winkels verkopen hier in de buurt, en de spenen voor de brede nergens. Maargoed, online bestellen kun je ze overal en dan heb je ze de volgende dag in huis.