Hapjes maakt baby hyper!?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Shaana, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Ben sinds een klein weekje begonnen met het geven van wat bijvoeding, hapjes (Olvarit). Gaat allemaal hartstikke goed en ze lijkt het lekker te vinden ook nog! Olvarit omdat ik dacht; nog maar de vraag of ze wel toe is aan hapjes... Voordat ik zelf voeding ga maken.
    Maar ik merk wat gedragsverandering. Voorheen sliep ze 9 v de 10 keer van voeding tot voeding. Zo 2 a 3 uurtjes.
    Maar sinds de bijvoeding lijkt ze aan 1,5 uur genoeg te hebben en als ze dan wakker is, is ze super druk! Soms zelfs bijna hyper...
    Wilt nergens te lang spelen/liggen, schommelstoel, box, op schoot enz.
    Raakt soms ook snel geirriteerd.
    Dit was voorheen nooit zo. Ze heeft verborgen reflux, dus hou ik haar na elke voeding rechtop op me schoot. Nou dat is ook een hele worsteling geworden :D
    Heb verder niet echt het idee dat ze er buikkramp van krijgt.
    Wel doet ze soms wat moeite om pufjes te laten, maar geen gehuil.
    Ontlasting gaat prima, een wat andere kleur/geur en wat cement achtig (sorry voor de uitgebreide beschrijving) :) Maar dat komt door de hapjes toch..?

Ben daarnaast ook nog wel een beetje zoekende hoor! Want de warmte van de afgelopen dagen zou het natuurlijk ook kunnen zijn...

Maar ben benieuwd, herkennen meerdere van jullie dit? Zou ze nog helemaal niet toe zijn aan bijvoeding? Ondanks dat ze wel lekker door hapt...

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Onze man is ook vaak hyper van potjes. Als wij het zelf maken heeft hij dit eigenlijk nooit. Daarom doen wij nu maaltijden invriezen en geen potjes meer kopen tenzij we een weekendje qeg zijn er het echt niet anders kan. Probeer anders paar dagen geen potje maar vers. En kijken hoe ze daar op reageerd.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou gewoon even stoppen. In potjes zit overigens erg veel suiker (in de vorm van bijv appelsap in een warme maaltijd) dus dat kan ook een en ander verklaren?

4. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Denk dat ik ze zelf ga maken inderdaad

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Jep suiker daar dacht ik ook aan, want ze krijgt overduidelijk veel meer energie.
    Ben er toen ook meteen mee gestopt. Nu even niets en ik merk direct verandering.
    Ga de hapjes zelf maken en kijken hoe dat gaat..

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik ben pas na ruim 6 mnd gestart vanwege de verborgen reflux en omdat mijn zoontje dysmatuur was.

Ik zou even op borstvoeding.com kijken naar een opbouwschema.
    Het kan best zijn dat de hapjes de reflux weer wat activeren.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Van die paar hapjes wordt ze echt niet hyper van de suiker.
    Er zit geen toegevoegd suiker in potjes dus dat of vers maakt geen snars uit.
    T kan wel zijn dat ze wat meer energie heeft maar grote kans dat ze wat last heeft van maag en buikje wat moet wennen

8. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.187
    823
    113
    Of misschien intolerantie voor fructose oid... Onze zoon heeft KMA en wordt hyper als hij iets heeft gegeten met melk erin....

Deel Deze Pagina