Hallo mijn dochter is 6 weken oud en ze smakt tijdens de flesvoeding ze noemen ook klakken kent iemand dit ?
Het klakken komt doordat er de vacuum verdwijnt. Als een baby goed drinkt ontstaat er een vacuum en als een baby niet vacuum kan houden hoor je het klakken. Dit kan door verschillende dingen. Verkeerde fles/speen, spruw of tong/lipriempje wat bijv te kort is. Spruw kan je zelf zien. Bij de fles moet de speen volledig in de mond en dus niet alleen en smalle puntje. Evt andere fles speen. Tong/lipriempje kan verloskundige controleren en anders via ha. Als je via googke zoekt kom je al wel diverse plaatjes tegen, waarbij je misschien al direct dit kan zien?
Ze had verborgen tongriempje en lipriempje die zijn 5 weken terug gekliefd maar smakken doet ze nog steeds. Zij heeft geen spruw
Mijn dochter gaat ook smakken/klakken bij speen nummer 2, bij nummer 1 doet ze het niet, misschien is het gaatje te groot?
Nee met klieven is het geen probleem. Ik gebruik al nummer 1 en gebruik avent fles. Ik heb bijna alle flessen geprobeerd maar ze blijft het doen