Flesvoeding buitenshuis

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Frutsel04, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Hoe doen jullie het qua flesvoeding als je buitenshuis een afspraak hebt precies op het moment van volgende voeding?

Gewoon een boodschapje doen doe ik altijd precies nadat mijn zoon (nu 7 weken) een voeding heeft gehad. Hij is nogal een ongeduldige en zal dus echt niet even wachten. Helaas ook niet altijd als hij eerder dan verwacht wakker wordt ;)

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik geef hem daarna dan de fles en als het niet lukt dan net daarvoor

3. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Als wij langer van huis gaan nemen we voeding mee in een voedingstoren. En warm water wat eerst gekookt is in een thermosfes/kan. Die thermosfles gebruiken we alleen daarvoor.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hangt er vanaf waar we heen gaan. Boodschappen doen plan ik tussen de voedingen in. Maar winkelen ga ik gewoon wanneer ik wil. Als het tijd is voor een fles ga ik in een cafeetje zitten, bestel ik wat te drinken en vraag ik om warm water voor de fles. Heb altijd een poedertoren met voeding mee.

5. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Dus dan voordat je weggaat?
    Dat heb ik van de week ook gedaan. Had een afspraak in het ziekenhuis om 10:00 uur. Moest 45 minuten van te voren weg. In het ziekenhuis een fles klaarmaken en geven tijdens de afspraak zag ik echt niet zitten.

Maar weet niet of dit in de toekomst een probleem wordt als er meer een vast ritme in de flessen komt?

6. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Dat doe ik inderdaad ook :)

Maar ik doel eigenlijk meer op afspraken waarbij je niet even makkelijk een fles kan geven :)

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Was de afspraak voor je zoon? Als dat het geval is zou ik se afspraak voortaan zo plannen dat ze uitkomen met flestijde. En anders iets eerder vertrekken en in het cafeetje van het ziekenhuis even de fles geven.
    Als de afspraak voor jou was had ik dochter namelijk gewoon niet meegenomen. Is helemaal niet handig, een baby bij zo'n afspraak.

8. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Nee, was voor mij. De 6-weken controle na de bevalling in het ziekenhuis. Zoon moest wel mee, was geen andere oplossing.

Tussen voedingen door plannen is nog niet te doen. Hij heeft geen vaste tijden nog helaas.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben eigenlijk nooit op een plek geweest waar ikniet de fles kon geven. Gewoon poeder mee, en water even laten opwarmen in een microgolfoven 'ten velde'.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

In dit geval zou ik of eerder weggaan zodat je rond half 10 de fles in het zh kan geven. Of ik zou een half flesje thuis geven en dan een half flesje na de afspraak.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Wat ik wel eens deed was de fles al klaar maken en goed warm dan in pakken met zilverfolie en dan zo mee nemen in de luier tas. Maximaal 1 uur of 1.5 vaak was die dan al lekker af gekoeld en kon zo de fles geven. alleen als ik wist dat ik snel weer terug was en da tik onderweg de fles zou gaan geven.

Voorbeeld ziekenhuis verhaal zou er geschikt voor zijn.

12. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Ik geef mijn zoontje meestal een fles voor dat we weggaan. Lukt dat niet dan neem ik voeding en een thermosfles met warm water mee zodat hij overal zijn fles kan krijgen.

13. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dit dus!
    Tegen die tijd dat je kindje honger heeft is het perfect op temp. En mocht het nog te warm zijn dan de fles in een bakje koud water zetten, of onder de koude kraan houden.

14. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Wij gebben vaste tijden voor de fles

08:00
    12:00
    16:00
    20:00

En als het soms niet uitkomt wijken we daar gewoon een keer vanaf :D

15. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Dank voor alle tips!

Komt dat vanzelf, zo'n vast ritme?
    Wij hebben een ongeduldig meneertje, als hij wakker wordt dan moet er ook meteen een fles komen het liefst ;) En hij wordt uiteraard niet altijd op dezelfde tijden wakker.

16. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Wij hadden in het begin echt chaos met de fles tijden , maar we zijn zelf naar deze tijden toe gaan werken omdat dit voor ons het beste werkt. Hier ook een meneer zonder geduld maar hij is er nu aan gewend en krijst niet meer waneer hij even moet wachten op zijn fles.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik had altijd een thermosfles met heet water mee en een flesje koud water. ik mengde het dan ter plekke.
    bij mijn oudste had ik altijd een pakje kant en klare voeding mee. was nog makkelijker. overgooien in een fles en klaar. soms had ik gewoon al een kant en klare fles mee. dus al warm en folie erom. die is dan genoeg afgekoelt tegen de tijd dat hij hem moet krijgen.

maar in jouw geval zou ik het voor wezen. voor vertrek een half flesje geven en daarna. of iets eerder vertrekken en net voor je afspraak de fles geven. en anders fles erin en hydrofiel onder de fles.

maar met

Deel Deze Pagina