4 voedingen waarvan 2 slecht drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door xxmamaxx2016, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt 4 voedingen van 180cc. De eerste 2 flessen gaan prima maar de laatste 2 gaat hij na een paar slokken huilen en krijg ik er met moeite 90cc / 120cc in... hij heeft geen spruw. Wakker maken om 23.00 heb ik ook al geprobeerd maar dan is het precies zo en word hij snachts om het uur wakker..

Verder krijgt hij ook een beetje groente of fruit en in de avondfles een beetje rijstebloem.

Iemand ervaring hiermee? :)

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ja.. Bij allebei de kinderen fases van erg slecht drinken.

Hier hielp een lepeltje.. Niet heel handig, maar ze accepteerde wel de melk als ik het met een lepeltje gaf.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ja hier ook wel eens fases van slechter drinken. Ik ging de strijd niet aan. Dan maar meerdere kleinere voedingen tot hij vanzelf beter ging drinken. Dat werkte hier prima. En met 4 mnd is het dan niet erg als ze nog 's avonds of 's nachts een flesje krijgen.

4. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    4 maanden sprong?

Hier ongeveer hetzelfde. Dochter van 3,5 maand (gecorrigeerd 4 maanden) dronk voorheen 4 of 5 flesjes (wisselde een beetje per dag), maar uiteindelijk kwam ze rond 800cc per dag uit. Ik maak ook altijd 180+6. Nu bij elke fles gedoe, vanochtend het record van wel 30cc naar binnen... Drinkt nu gemiddeld 600cc per dag sinds een aantal dagen. Het liefst wil ik het naar binnen 'proppen' omdat ik zie dat ze wel honger heeft, maar dat zou alleen maar averechts gaan werken en kan zelfs flesweigeren veroorzaken. Wakker maken, kleinere beetjes, meer/minder tijd tussen voedingen.. niks werkt. Dan zal ze het zelf maar moeten bepalen.. hoe frustrerend het soms ook kan zijn.
    Als ik google, vind ik veel over het 4 maanden sprongetje en dat veel kindjes dan vaak slechter drinken. Het zou vanzelf beter moeten gaan.. Hopelijk gebeurt dat snel!

5. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu de rijstebloem savonds weg gelaten en dit helpt. Hij drinkt savonds weer prima. :)

Deel Deze Pagina