Welke fles en speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miranti, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo!

Ons zoontje is nu ruim 4 maanden en krijgt flesvoeding.
    Hij heeft altijd al snel gedronken en verslikt zich veel. Nu had ik de Avent Naturel flessen met speen maatje 1. Dit gaat nog steeds te snel! En vaak loopt de melk langs zijn wangen. Je hoort hem ook gulzig drinken en verslikt zich dan.
    Ik heb nu de Difrax fles geprobeerd met speen small, maar dit gaat nog steeds te snel. Ook een dental speen geprobeerd in maatje small en gaat ook nog steeds te snel.

Wie heeft er een goede tip? Of ervaring hiermee en wat heeft geholpen?

Bedankt alvast! :)

2. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Wij gebruiken born free flessen en eigenlijk nooit problemen gehad (wel met 1 schepje nutriton erbij)

3. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er zijn speciale spenen waar een heel klein sneetje bovenin zit. Deze gebruikte ik bij de difrax 's-fles'. En indikken met johannesbroodpitmeel hielp bij ons ook.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dr Brown, ook wij zijn begonnen met Avent natural...veel lekken. Daarna Difrax. Gedn lekken, maar hij zoog ze wel vacuum. Ik zweer nu bij Dr Brown, zijn niet goedkoop, maar wel top. Bij Prenatal kun je alle maten vinden plus losse onderdelen. Ook sommige etos winkels verkopen ze.

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Dronk jullie kleintje ook veel te snel? Want daar gaat het bij mijn zoontje om.
    Dr Brown heb ik al meer positieve verhalen over gelezen inderdaad.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb bijna alle flessen in huis wat er bestaan maar uiteindelijk bij dr brown terrecht gekomen en dat is "de" fles!
    Hier wel met nutriton erbij omdat hij reflux had maar hij dronk ook te snel!
    Hij deed max 5minuten op een hele fles. Bij dr brown max 7 minuten haha maar hij verslikte zich niet meer en had geen buikkrampjes of niks meer :)

7. Stephanie90

Stephanie90 Actief lid

14 jan 2013
    197
    8
    18
    Zuid Holland
    Hoi :)

Mijn dochtertje dronk ook altijd te snel uit de fles.
    Ik kreeg toen de tip van een lactatiedeskundige om de fles vacuum te maken. Wat je doet door de speen dicht te knijpen en terwijl je hem dicht knijpt op zn kop doet. En dan langzaam los laat. Hierdoor zie je ook dat de fles niet meer lekt. En dan wel de fles verder op zn kop houden anders gaat het vacuum er weer af. Doordat hij dan vacuum is moet je kindje meer moeite doen om te zuigen (misschien dat het helpt bij jouw probleem?)

Groetjes

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, eerste drie weken deed hij bijna een uur over een fles. Maakte me zorgen! Daarna van de één op de andere dag enorm gulzig, niet te geloven! Soms verlang ik nog wel eens terug naar de trage dagen, haha.
    Maar goed, veel te snel ging het, verslikken, veel herrie tijdens het drinken, bijna elke dag wel een keer de hik. Tussendoor gaf ik hem een speentje, al pikte hij dat vaak niet. Nu hij gewend is aan Dr Brown doet hij heel netjes 15 tot 20 min over een fles. Wel laat ik hem tussendoor nog wel even boeren.

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Brede fles difrax nadat Siem ook veel door de mondhoeken lekte

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dr brauwn idd

11. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik heb ook gelezen ergens op het formum dat je bij Difrax ook een dichte speen kunt bestellen, zonder gaatje! Dan kun je zelf met een naald er een minigaatje inprikken. Misschien dat dat helpt? Of je voeding indikken?

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

13. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Beetje late reactie! Sorry.

Ik ben uiteindelijk bij de Nuby terecht gekomen. Speen maatje 1, small. En dit gaat al stuk beter! Hij drinkt nog steeds snel, maar duurt nu wel langer voordat hij de fles leeg heeft :)

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik zweer bij Born Free :D

15. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier erg enthousiast over dokter Brown!

Deel Deze Pagina