Hallo meiden, Sinds een 2,5 week ben ik de trotse mama van onze dochter Lena. Lena is ons eerste kindje en zit daarom toch met vragen over de voeding en of we het wel goed doen. Lena woog vorige week 3930 gram (ter info) Tijdens onze kraamweek gaven we haar op gezette tijden de fles vaak moesten we haar wakker maken. Dit schema hebben we gedaan tot afgelopen weekend. We hadden het idee dat ze dit niet echt prettig vond. De tijden waren ideaal voor ons maar werkte dit wel voor haar was de vraag (tijden 08:00 - 12:00 - 16:00 - 20:00 - 24:00 - 05:00 - 08:00) Vanaf afgelopen zaterdag laten we haar zelf komen maar hebben we een wel overdag dat ze tussen de 4/5 uren moet komen en in de nacht tussen de 5/6 uren. Nu houden wij het de afgelopen dagen de tijden bij en komt ze ongeveer rond 08:00 - 12:00 - 17:00 - 21:00 - 02:00 - 08:00 (het verschilt soms een kwartiertje half uurtje) Ze krijgt momenteel flessen van 100 ml (heeft twee dagen 120 ml gehad alleen spuugde ze vaak weer een gedeelte hiervan uit) Ook heeft ze regelmatig last van krampjes heeft dit met elkaar te maken? Mijn vraag is doen we het zo wel goed, geven we haar wel genoeg en is het vreemd dat ze niet ze later op de avond de fles heeft en dan de nacht doorslaapt of is dat al goed voor een kindje van 2,5 week? Pff je twijfelt zo helemaal als je van mensen hoort dat ze om 12 uur de laatste fles geven en dan de nacht doorslaapt. Wat vinden jullie? Wat is jullie ervaring hiermee?
Gefeliciteerd! pff, ik vond die eerste tijd ook af en toe zo ingewikkeld. Maar ik heb wel geleerd dat je kindje volgen wel het best werkt, in ieder geval wel hier. Je kleintje geeft goed aan wanneer ze honger is en jij leert je kindje nu kennen. Ze slaapt 6 uur door dus dat is echt al heel knap, maar ze geeft het dus zelf perfect aan, met haar gewicht mag ze 8 uur aan 1 stuk slapen . Blijkbaar heeft ze genoeg hier aan, ook door het spugen met meer. En die krampjes, die horen er helaas bij . De piek van de krampjes zit rond de 6 weken. Bij mijn dochter hielp infacol heel goed, maar daar hoor ik wel wisselende verhalen over.