5mnd - ineens maar 30/70 cc per voeding willen?!

Discussion in 'Flesvoeding' started by 0Zebra0, Mar 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Onze dochter van ruim 5 maanden wil sinds zaterdag niet echt meer drinken , normaal 4x 210cc , nu heb ik geluk als ik er per voeding 70cc in krijg maar het is ook wel eens 30 of 40cc

zodra ze een paar slokken gehad heeft begint ze de speen weg te duwen met haar tong en daarna is het huilen wat later weer krijsen word en de fles wegslaan.

ze heeft geen koorts en is tussendoor ook wel vrolijk, maar de meeste momenten ook ''vervelend'' , niet willen slapen overdag , niets is goed alleen bij mama op schoot zitten en dan vaak nog mopperen.

geen tandje of iets te zien , gister bij de huisarts geweest, alles ziet er prima uit.
    Waarom ze niet wil drinken geen idee!

heb alle houdingen geprobeerd, bij man en mn moeder wil ze de fles ook niet , andere fles , andere speen, nieuw pak voeding. zetpillen, geen verschil. niets lijkt de oorzaak te zijn.
    Bijvoeding word dagelijks aangeboden maar wil ze nog niet, al vanaf we gestart zijn niet. Steeds vanaf de lepel weer uit de mond duwen dus dat heeft ze ook niet als vervanging van de fles

Ik ben door de opties heen.
    Iemand herkenning of tips ? :(

2. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Duidelijk herkenning! Mijn jongste dochtertje is ook 5 maanden en wilde vorige week ook maar 90 per fles. Normaal dronk ze 5 van 200.
    Ze weigerde net zoals je beschrijft na een paar slokken en niks was goed. Ben ook naar de dokter geweest was ook niks te vinden. Nu drinkt ze sinds 2 dagen weer aardig de flessen leeg. Maar slapen overdag ho maar, ik heb er nog twee rondlopen dus het is echt slopend en ben dit absoluut niet gewend van die andere.
    S' nachts komt ze sindsdien ook weer een aantal keer, drinken wil ze niet maar gewoon bij je zijn.
    Nadeel is dat ik dan niet lekker slaap😁.

Ik hoop maar dat het een fase is ofzo en dat het snel voorbij is.
    Heb helaas geen tips kan je alleen sterkte wensen 😉

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Nou inderdaad het is echt slopend. Hier nog een meisje van 3 dus ook druk in de weer
    Na hoeveel dagen zag jij weer verbetering? Hier nu dag 6 pff

En ze is wel echt moe overdag maar slapen doet ze niet. Alleen rojdend in de auto maar om nou non stop rondjes te rijden
    Dat word m ook niet

4. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Ja is echt slopend inderdaad. Ik zag na een week qua drinken wat verbetering alleen het slapen wil nog niet echt. Hier wil ze dan alleen in de wagen, moet ook heen en weer naar school voor de oudste. Maar zodra we thuis zijn wakker weer dus dan slaapt ze hoogstens 15min.
    En ik merk dat ze echt overprikkeld is want niks is goed.
    Vandaag ben ik begonnen om haar even te laten huilen, na 5 min even troosten en weer neer te leggen. Vanmorgen was dat even pittig, want ze gilde de hele buurt bij elkaar denk.
    Maar nu net ging ze gelijk slapen zonder te huilen. Mijn andere 2 hadden altijd zelf een ritme maar zij niet echt dus dacht vanmorgen misschien moet ik zelf hij haar een rtime gaan ontwikkelen.
    Dus dat gaan we maar proberen, zag ook wel dat er een sprongetje rond de 5/6 maanden is dus wie weet speelt dat ook mee.
    Merk wel dat ze opeens eenkennig wordt.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Nou vandaag de ergste dag tot nu toe. 140cc op een dag. Echt veel te weinig

6. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Kan het niet een soort sprongetje zijn? Kan me jullie zorgen voorstellen.
    Wat zei de ha er van?

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja zou het kunnen zijn

Huisarts alles nagekeken allemaal goed.
    Wel goed opletten op tekenen van uitdroging

8. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Heel veel sterkte meiden!
    Hopelijk drinken ze morgen beiden weer normaal.

9. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Denk dat het best een sprongetje kan zijn. Merk dat zodra ik uit haar zicht ben dat ze gelijk helemaal van pad is steeds. Dit is vooral als ze naar bed gaat. Dit is overdag echt drama, we zijn zo 20min bezig voordat ze eindelijk slaapt en na een half uur is ze weer wakker.
    Ze was hiervoor een heel vrolijk en rustig meisje maar de afgelopen 1 1/2 week is niks goed.

Drinken gaat hier gelukkig wel weer de goede kant op.
    @0Zebra0: 140cc is wel heel erg weinig zeg😁😢. Minimaal 300cc op een dag, hoop dat je kleintje ondertussen nog wat gedronken heeft.

10. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Hoe gaat het vandaag met jullie kleintjes?

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Herkenaar! Geen zorgen maken, een kidje drinkt wat het op dat moment nodig heeft. Er zijn geen fysieke oorzaken gevonden, ze is niet ziek. No worries, dit zijn fases in het algemeen en zal wel weer overgaan. Als ze echt hoger heeft zal ze wel eten. Gewoon opletten dat ze niet uitdroogt natuurlijk maar dan moet het al echt extreem zijn.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Inmiddels gaat het eten weer beter. Slapen nog niet echt. Dus inderdaad echt een fase!

Share This Page