5 of 4 flessen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door frouk85, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Gisteren heeft mn zoontje van 13 weken zijn 4 e fles op om 8 uur normaal kreeg hij die om 7 uur en maakte ik hem wakker om half 11 voor zn 5 e fles. Dit dus niet gedaan en hij heeft heerlijk geslapen tot 6 uur maar hoe nu met de 5 e fles?? Hij krijgt 180/6 sinds t weekend gaan niet altijd op

2. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hij is nu aan t wakker worden ;)

3. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als hij honger heeft laat ie zich wel.horen..
    Mijn dochter zat toen ookal op 4 flessen :)

4. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    waarom wil je die 5e fles geven? als hij zelf doorslaapt heeft hij die 5e fles dus niet nodig. als hij honger heeft meld hij zich vanzelf wel. mijn dochtertje van 8 weken zit de ene dag ook op 4 flessen, en de andere keer op 5. hangt er vanaf of ze snachts wel of niet komt. ik zou hem niet wakker maken en kijken wanneer hij zich meld. 4 flessen is toch prima? hij krijgt genoeg binnen.

5. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Gisteren had hij weer 5 flessen vandaag weer 4 we wisselen t wel af denk hihi

6. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Hij zal t zelf wel regelen.
    Ik heb de ene dag ook meer honger dan de andere dag hihi.

Wat een stoere naam heeft je soontje trouwens !!

7. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Thx!! Mommy

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hadden rond die leeftijd ook nog maar 4 flessen.. Inderdaad ook gewoon een keer laten slapen en kijken of hij zelf zou komen voor de late fles. Komt hij niet, dan is de behoefte er dus ook niet :)

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij moesten, verplicht van het cb, tot aan 5 maanden 5 flessen geven, vanwege de bloedsuikerspiegel. Dat speelt tot aan 5 maanden zeiden ze tegen mij. Ze dronk hier, een tijd lang, ook de laatste fles niet leeg maar toen ik vroeg om 4 flessen te geven, werd ik aan gekeken of ik gek was :S

10. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Raar die CB's.

Hier moest ik juist met 12 weken overstappen op 4 grote flessen van 210/7 met een schep rijstebloem. Zonder dat ik er zelf om vroeg ofzo. Ik zei juist dat het eindelijk goed ging en we een fijn ritme hadden gevonden. Ik zit zelf dus nog steeds op 5 flessen en hou het zo totdat ze over een paar weekjes de hapjes erbij krijgt.

Maar doe waar je je goed bij voelt! Als dat met 4 flessen is en je kind is blij, waarom niet?

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ons zoontje zit vanaf 1 maand al op 5 flessen van 150/5
    Nu 2x180/6 & 3x150/5. Je wou niet het gezicht zien van de cbarts
    Toen we dat vertelde alsof zijn ogen uit zijn kassen schoten. Volgens hem
    Moest finn nog 7 voedingen krijgen. En moesten we hem wekken snachts.
    Maar ben geen gekke gerrit ik volg mijn kind net als ik zijn zus gevolgd heb.

Nu is finn 12 weken en krijgt om 8.00-11.00-14.00-17.00-19.30
    Zijn voedingen en slaapt daarna door tot de volgende ochtend.
    Ik wil nu gaan proberen om 180/6 in alle flessen te doen en dan 4 uur ertussen zodat
    Er 1 gaat vervallen. En misschien de laatste 210. Maar moet donderdag naar het cb en heb geen zin in discussie dus wacht het nog even af

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wow, hier met acht weken nog op 7 flessen op een dag! Ik zou willen dat hoj die in de nacht liet vallen, maar helaas, hij vind (nog) van niet.

Ik zou overgaan op vier als je zoontje dat aangeeft! En een vijfde geven als hij er om vraagt! Geniet ervan dat jij weer optijd naar bed kan savonds

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor juist continu dat ze op deze leeftijd echt 5 flessen nodig hebben, dus nog een laatste rond 22.30/23.00. Kindjes kunnen dan waarschijnlijk wel doorslapen als ze die laatste fles niet krijgen, maar hun bloedsuiker daalt dan wel flink wat er weer voor kan zorgen dat er bepaalde hersencellen niet goed kunnen ontwikkelen. Je merkt nu niks aan je kindje, ze zijn alert en vrolijk maar ongemerkt dan het dus wel schade aan richten. Zo werd het mij vertelt op het cb!
    Ik heb deze vraag ook onlangs gesteld op het forum hier aan de voedingsdeskundige en zij gaf me hetzelfde antwoord. Je mag eigenlijk pas op z'n vroegst bij 4 maanden over naar 4 flessen. Ook al drinken ze bij de laatste fles niet alles op, ze krijgen hoe dan ook altijd wel iets binnen.

Mijn dochter is nu precies 12 weken, zit al weken op 5 flessen van 180/6 en dus nog een laatste om 22.30. Ze drinkt hem altijd leeg en tukt lekker verder tot 7.00-7.30. Ik heb nu 2 flessen van de 5 verhoogd naar 210/7 omdat ze het nodig heeft en dat was ook prima volgens het cb. Ze zit boven in de groeicurven dus ze kan het hebben.

14. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Een bekende heeft nu 4 flessen die haar dochter vaak niet eens leeg drinkt. Haar dochtertje is 11 weken. Ze geeft in de laatste fles nu bambix op advies cb... Mss gewoon es cb vragen hoe of wat. Elk babytje is anders

15. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Gisteren bij t cb geweest en mocht naar 4 flessen

16. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Hier drinkt de kleine man ook al 2 weken denk 4 flesjes tussen 7/8 - tussen 12:30/13:30 - tussen 17:30/18:30 en bij de laatste maken we hem wakker tussen 23:15/23:45
    De eerste en laatste fles krijgt hij 210+7 en de andere 2 flessen 180+6
    Hij zit ook boven de lijn ;)

Deel Deze Pagina