Aptamil mit pronutra is dat hetzelfde als nutrilon standaard 1?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kisim, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisim

Kisim Lid

6 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo lezers,

Kennis van mij heeft nog een aantal dozen van aptamil mit pronutra 1 voor me aangezien zij deze niet meer kan gebruiken (haar kind is toe aan opvolgmelk). De babyvoeding is afkomstig uit Duitsland.

De kennis geeft aan dat deze aptamil hetzelfde is als nutrilon standaard 1. Klopt dit??? Weet iemand dat?

Ik weet niet over ik deze voeding kan gebruiken 😁

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou je kennis dat poeder niet gewoon aan haar kind geven? Nummer 1 is beter voor een kind dan opvolgmelk. WHO adviseert om kinderen als ze kunstvoeding krijgen helemaal geen opvolgmelk te geven, maar om gewoon door te gaan met nummer 1 tot ze een maand of 9 zijn en dan langzaamaan over te gaan op dierenmelken (zoals koemelk).

De regels m.b.t. samenstelling zijn in Duitsland weer iets anders als in Nederland. Dus het zal niet precies hetzelfde poeder zijn. Maar op zich zou dat voor je kind geen probleem moeten zijn. Het is juist gezonder om niet de hele tijd hetzelfde merk aan je kind te geven, maar om regelmatig van merk te wisselen.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dirksmama, mag ik vragen waarom het gezonder is om regelmatig van merken te verwisselen, vanwege de darmen?

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja. Borstvoeding heeft namelijk ook niet altijd dezelfde samenstelling.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Deel Deze Pagina