Dr Brown's flessen/spenen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annie24, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Twee vraagjes hierover:

    - we gebruiken nu een smalle fles met fase 1 speen, maar we hebben het idee dat de speen te klein/smal is omdat zijn mondje nu groter wordt. Zijn mondje sluit niet meer helemaal om de speen, maar er blijft ruimte over aan de zijkanten. Hierdoor komt er denk ik alsnog lucht in zijn darmpjes = krampjes? Zou het handig zijn om over te stappen naar de brede fles met brede speen?

    - er bestaat ook een prematurenspeen. Is hiervan de opening kleiner dan de fase 1 speen of is dit gelijk en is de speen zelf kleiner? Ondanks de Nutriton gaat hij namelijk weer steeds sneller drinken ;) Hier in de buurt worden ze niet verkocht, dus ik kan ze ook niet in het echt bekijken.
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Volgens mij zou de grootte van de speen niet uit moeten maken als ze groter worden. Maar het ene kindje drinkt nou eenmaal beter uit een grote speen en de ander uit een kleine. Je kunt het proberen dus.
    De prematuur speen heeft volgens mij gewoon een kleiner gaatje. Kun je wel via internet bestellen.
    Er zijn ook dentalspenen (gekke vorm) die ook minder snel moeten gaan geloof ik. Wat het beste werkt, moet je echt uitproberen.. :)
     
  3. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dankje!

    Kom jou ook overal tegen hé :D
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    Hihi, ja! Zw pagina is mijn verslaving! Naast mijn zoontje dan..! ;)
     

Deel Deze Pagina