Ik zit te overwegen om de flessen van dr Browns aan te schaffen omdat ik er veel positieve dingen over gehoord heb, maar vraag mij toch nog het volgende af: Hoe kun je die flessen het beste schoonmaken? Heb je een sterilisator echt nodig? Kunnen ze ook in de vaatwasser? Passen ze in een universele flessenwarmer? (dit scheelt namelijk nogal qua prijs) Groetjes, Iris
Ik ben een groot fan van deze flessen! 1 Direct omspoelen na gebruik. Schoonmaken in een sopje met een flessenborstel en het bijgeleverde borsteltje voor het blauwe pijpje. 2 Nee, uitkoken kan ook. Ik kook alles in principe dagelijks uit. 3 Alles kan in de vaatwasser. 4 De kleine flesjes wel, de grote standaard Dr Browns flessen passen in ieder geval niet in de Avent sterilisator. Misschien de brede flessen wel?
In het begin hebben we ze uitgekookt of via de sterilisator in de magnetron gereinigd. Nu doen wel ze gewoon in de vaatwasser, gaat prima.. en ze passen idd gewoon in een normale flessenwarmer... heb geen speciale hoeven kopen.. (geen idee welk merk ik heb) Vind het hele fijne flessen!!
Ik heb ook dr. browns. Schoonmaken: tussendoor met water en afwasmiddel en laten uitlekken op flesrekje. om de dag steriliseer ik ze (geen vaatwasser) Sterilisator is handig maar die van mij kostte 2,50 tweedehands.. anders huismerk hema of prental, doen het prima, het is gewoon een plastic doos voor in de magnetron ja ze passen in een universele flessenwarmer. overigens vond ik mijn flessenwarmer de grootste miskoop van de baby-uitzet
Ik spoel m om onder de kraan en daarna in de vaatwasser. Geen sterrilisator nodig en ik zet m gewoon in de magnetron.
Ik vind ze super fijn. Je kunt ze schoonmaken met een flessenborstel (en zo'n miniborsteltje voor het binnenste tuutje). Ze kunnen prima in de vaatwasser en een sterilisator heb je niet nodig. Uitkoken kan ook als je wil. Geen idee of ze in een flessenverwarmer passen, die gebruikte ik nooit. Gewoon warm water uit de kraan, of afgekoeld gekookt water werkt prima!
Hier heel tevreden over de Brown flessen! Ik gebruik de brede variant, omdat ik eerst combineerde met borstvoeding en deze zelf ook fijn in de hand vind liggen. Magnetronsterilisator zweer ik bij, hoeft niet duur te zijn het is gewoon een simpele magnetrongeschikte plastic bak met een gaatje in het deksel. Beetje water erin, paar minuten in de magnetron en klaar. Speentje doe ik er ook vaak bij. Flessenwarmer heb ik niet en mis ik ook niet. Ik maak de fles aan met ongv 1/3 gekookt water en dat aanvullen met 2/3 koud water. De temperatuur is dan vaak precies goed om direct te geven (altijd controleren!).
Hele fijne flessen en werkte goed bij onze zoon die last had van krampen. Flessenverwarmer heb ik nooit gebruikt, vond ik zulke ondingen. Gewoon opwarmen in de magnetron of idd heet water en koud water erover heen.
Niet nadenken maar kopen ! Nee ff serieus zijn echt de fijnste flessen ! Alle flessen gehad die er bestaan , maar ons zoontje zoog alle flessen vacuüm ! Behalve dr brown ! Bij mij passen ze wel in de bibi sterilisator. En die is volgens mij 1 van de goedkoopste ? Wat wij ook vaak deden is na gebruik gelijk kokend waterin het flesje gieten van de waterkoker. Of een bakje met kokend water en daar het speentje en losse onderdelen in leggen.
Hier gebruiken we ook dr brown. Alle flessen gingen veelte snel voor mijn zoon. Alleen de dr brown deed hij wat langer over zodat hij meer verzadigd raakte en zich niet elke x verslikte. Hier gaan ze soms mee in de vaatwasser soms in de magnetron sterilisator en soms met de hand afwassen.
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst borstvoeding proberen, maar kolf denk ik ook af en toe wat af zodat mijn vriend ook een keer de kleine eten kan geven, of als ik een keer de deur uit ga zonder de baby, en daarom leek een flessenwarmer mij handig. In de magnetron zou ook kunnen, maar ben bang dat als ik (of iemand anders) per ongeluk iets te lang doe, dat het dan te heet is.
Ik vind de dr Browns heel fijn, je moet alleen wel de aparte onderdelen goed bijhouden met afwassen. Ik gebruik geen sterilisator, ik kook soms alles uit in een pannetje. Ze passen in een normale flessenwarmer, weet alleen niet hoe het zit met de brede flessen. Maar een flessenwarmer vind ik een onding Ik deed bv gewoon in een flesje in een pannetje au bain marie opwarmen, dat ging veel makkelijker en sneller.
Oefenen met een glesje is zeker een goed idee, maar als je maar soms kolft kan je de fles ook eventueel in een bakje warm water opwarmen.