Ouder huis, loden leidingen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nummerzoveel, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Wie woont er ook in een ouder huis? Tot aan de voordeur zijn inmiddels alle loden leidingen vervangen door de waterbedrijven. Maar achter de deur zijn de eigenaars verantwoordelijk. Wij hebben vorig jaar een ouder huis gekocht (1950) en in de lijst van zaken in het koopcontract staat 'loden leidingen; vermoedelijk niet'. Ivm het bereiden van flesvoeding zou ik dit toch graag wat zekerder willen weten. Iemand hier toevallig ook mee te maken gehad? En hoe heb je het aangepakt? Ik hoor het graag...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon mineraalwater gebruiken voor de zekerheid? Is sowieso beter tegen krampjes.

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wij weten het ook niet zeker. Heb al het water het eerste jaar gekookt. We hadDen altijd een fles koud eerder gekookt water staan zodat we konden mengen.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Is het een idee om het waterleidingbedrijf te bellen?

Misschien weten zij de weg om een thuistest te kopen/laten doen die aangeeft of er te veel lood in je water zit.

5. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Als je iemand laat komen van zo'n bouwkundig rapport dan kijken ze ook altijd of je loden leidingen hebt. Bij ons was een gedeelte van de leidingen nog van lood. Mijn man heeft deze vervangen, wel een klusje waar je handig voor moet zijn, maar als je een handige man hebt wil ik wel navragen aan die van mij hoe hij dat gedaan heeft.

6. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    #6 Nummerzoveel, 3 aug 2016
    Laatst bewerkt: 3 aug 2016
    Dank voor jullie tips! Ik kan inderdaad het bouwkundig rapport nog eens nakijken, daar had ik niet eens aan gedacht! Als er niets over in staat dan bel ik ze gewoon op dat ze terug moeten komen want ik vind dat zoiets er gewoon in hoort te staan. Handige man heb ik niet, dus hoop het gewoon uit te kunnen sluiten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Edit; rapport nagekeken en het staat erin. Geen loden leidingen aangetroffen! 👍🏻

Deel Deze Pagina