Nieuw hier en in paniek!(chlamydia)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hoop2013, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik ben nieuw op het forum.Mijn gebruikersnaam is hoop2013 omdat ik echt hoop dat het in 2013 eens raak zal zijn.
    In september 2011 ben ik zwanger geraakt dit is helaas na 8 weken uitgelopen op een missed abortion.
    Bij mijn termijnecho bij 10 weken zijn ze daarachter gekomen.
    Me wereld storte in. Een week later werd ik gecurreteerd en sinds mijn curretage heb ik een onregelmatige cyclus. Heb ik vroeger nooit gehad.
    Nu zijn we inmiddels 16 cyclussen verder zonder resultaat.
    aangemeld bij de fertiliteitspoli in september,ze zag niks geks dus moesten in januarie dit jaar terugkomen.
    Na deze afspraak vorige week is er bloed geprikt en mijn ma moet vandaag zaad inleveren.

Nu komt het:

na het bloedprikken heeft de HA naar het lab gebeld voor mij omdat ik niet zo lang (een maand) op de uitslag wilde wachten.
    Wat bleek nou ik had een uitslag van 1.1 hij wist niet precies wat dit was.
    Ik had de stoffen wel maar wat precies wist hij niet.

Ik ben totaal overstuur naar huis gegaan en mijn man ving mij heel lief op. Echter 24 uur later ga je beide nadenken van hoe kan dit?

vanochtend de poli gebeld met de vraag wat is deze uitslag precies?
    Assistent kon het me niet vertellen.
    Nu word ik vanmiddag teruggebeld door de gyn wat deze uitslag betekent.

Ik ben echt zwaar in paniek.
    Mijn man snapt niet zoveel van soa's en hoe dat allemaal in elkaar steekt dus hij ziet het nogal zwart wit.

6,5 jaar geleden heb ik een andere relatie gehad waarin ik er later pas achterkwam dat die jongen niet echt van het monogame was.
    Maar zo stom van me ik heb me nooit laten testen.

Dus eerlijk gezegd hoop ik dat het daarvan is want iets anders weet ik echt niet.

Mijn man zegt niet dat ik ben vreemdgegaan maar ik zie aan hoe hij doet dat hij me wel verdenkt hierdoor.

Ik ben echt zo in paniek hiervan.
    En hoe zijn mijn eileiders er in godsnaam aan toe!

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het kwijt!

Liefs Hoop

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    He bah zeg, wat een vervelende situatie! Wanneer hoor je wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voor het zwanger worden? Je mannetje is ook geschrokken, geef em even tijd om het te laten bezinken, hij geloofd vast wel dat je niet bent vreemd gegaan, anders zou hij dat niet zeggen. Blijf in ieder geval praten met elkaar! En ze kunnen zoveel tegenwoordig, probeer te vertrouwen op de gynaecologen in het ziekenhuis! Heel veel sterkte en je kan hier altijd je ei :D kwijt!

3. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is zo frustrerend!
    Vanmiddag krijg ik telefoon van de gyn met een duidelijke uitslag.
    De HA denkt iets de assistent van de ferti poli denkt iets maar ze weten het allebei niet zeker dus ik moet echt wachten tot de gyn belt.

En dan nog zien idd wat voor schade het heeft aangericht.
    Ik snap niet hoe ik anderhalf jaar geleden zwanger ben geworden.

Mensen zeggen ook mischien word je niet zwanger omdat het zaad van je man is achteruit gegaan. Dat gaan we horen want vandaag heeft hij het in moeten leveren.

Hij heeft een kind en hij heeft mij ook zwanger gemaakt dus ik denk niet dat het aan hem ligt.

Ik ben echt misselijk ervan. En angstig.
    Echt waar me hele wereld stort op het moment in.
    Van het proberen te krijgen van een kindje, in een zkh molen in een soa nachtmerrie. Bah!

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hey meis,

Dat is schrikken idd... Maar deze soa is goed te behandelen met antibiotica.
    Het heeft wel gevolgen voor je vruchtbaarheid en ook voor het zaad van je man, dit kan iig, maar na de kuur moet dit ook verbeteren.
    Als je kijkt in het Gent topic onder MMM clubs, zie je dat veel meiden, waaronder ikzelf, hun menstruatiebloed In Athene (enige kliniek die dit doet) hebben laten onderzoeken op oa chlamydia, de hidden versie ervan en andere infecties in baarmoeder en vagina. Bij bijna allemaal is er iets uitgekomen. Ik had dus Hidden C, de verstopte versie van chlamydia, en mijn man en ik hebben een zeer heftige AB kuur gekregen. Poging daarna: zie handtekening...

Dus meid, het is idd schrikken, maar het is ook te verhelpen. Hou moed!!!

Liefs

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik weet uit ervaring dat zeggen dat je moet proberen rustig te blijven niet helpt, maar ik ga het toch zeggen. Dat je al zwanger bent geweest is een teken dat het toch kan! Ik ben ruim anderhalf jaar geleden ook zwanger geweest en daarna helaas ook niet weer, snap ook niet hoe het toen heeft kunnen lukken. Ik heb PCO en insulineresistentie, maar net als jij kan ik zwanger worden! Helaas ben ik al een heleboel stappen verder dan jij, maar we moeten proberen te vertrouwen op ons lichaam en de gynaecologen! En jij hebt nog zoveel stappen te gaan als dat nodig mocht zijn, er is echt nog heel veel mogelijk!

6. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben gebeld door d egyn.
    Echt waar wat een schandalig kattig mens.
    Weet je wat ze zei?

Ik heb het gehad wanneer weet ze niet.
    Als je zeker weet dat jij en je man trouw zijn dan is het van ervoor.
    In je bloed zie je alleen dat je het hebt gehad maar niet of dat nu is of in het verleden.

Als ik het wilde weten moest ik maar een kweek doen.
    Ik schiet hier dus helemaal niks mee op.
    Oh ja en er is niks mis met je eileiders want je bent zwanger geworden.
    Ik ben zo boos. Dit is toch niet normaal?

Ik heb haar uitgelegd dat mijn man op oorlogspad is en dus zo tegen mij doet. Ja dat was mijn probleem.
    Dat snap ik ook wel maar geef dan een beetje een goed antwoord.

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Jeetje meis, daar heb je ook niks aan, wat zijn sommige mensen toch bot! Ga je dat kweekje doen? Maar begrijp ik goed dat het geen invloed hoeft te hebben op het zwanger worden? Heel veel succes in ieder geval!

8. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    SusanneLilian ik hang net op met de dokter. Hij gaat een verwijsbrief neerleggen daarmee kan ik naar het ziekenhuis om een zelfkweek te doen daar en dan kan ik dat gelijk inleveren daar bij het lab.

Dan geven ze de uitslag aan mijn dokter en niet aan de fertiliteitspoli.
    Ik zei ook tegen de HA ik m oet toch weten of het nu actief is of niet?
    Ik moet toch weten of ik behandeld moet worden?

Het is echt heel erg vreemd allemaal.
    Je hebt h et hier wel over een ziekte denk ik dan.

ik denk nu eigenlijk bijna zeker dat het niet zwanger worden hieraan ligt. Echt me leven is gewoon een nachtmerrie op het moment.

9. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Gister ben ik naar de huisarts geweest en een verwijsbrief voor het zkh opgehaald. Naar het ziekenhuis gereden en een zelfkweek gedaan. De uitslag hiervan krijg ik denk ik donderdag.

Misselijk ben ik van alles.

Ik wil heel graag een kijoperatie dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben. Ik heb zoveel vragen en niemand kan me antwoord geven.
    Ik heb het de gyn gevraagd, ik heb de soalijn gebeld.
    Ik wil weten of dit nog te behandelen is.
    Mijn volgende afspraak bij de fertiliteitspoli is pas midden februari voor de uitslag van het sperma en mijn bloeduitslag (die ik al weet).
    Ik ben gisteravond ongesteld geworden,hele nacht lopen spoken met buikpijn.
    Onder de douche gestaan door de pijn.
    (heb altijd menstruatiepijn)

Heeft iemand hier naar aanleiding van chlamydia in bloed een kijkoperatie gehad??

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoop, hoe onbevredigend de antwoorden van je ziekenhuis ook mogen voelen, ze hebbem wel gelijk. Je kunt aan de antistoffen enkel zien of je in contact bent geweest met de bacterie, niet wanneer. Enkel bij een hele hoge waarde kun jezeggen: het is op dit moment of vrij recent geweest. Bij een lage waarde kun je zeggen dat er van een tijd terug is. Enkel een positieve kweek kan aantonen dat je hj, op dit moment besmet bent.

Het feit dat je zwanger bent geweest geeft aan dat er waarschijnlijk geen schade is aan je eileiders, MITS de besmettting van voor die tijd is. Als jij het hebt over een vorige twijfelachtige relatie van 6 jaar terug... Dat kunnen ze echt wel zien aan je antistoffen. Die moeten dan echt al laag zijn.
    Mocht je idd naar een fert. Arts gaan, dan kun ke eventueel vragen om een hsg. Dit is een o.derzoek waarbij ze kijken of je eileiders nog open zijn. Je krojgt dus niet gelijk een operatie.

Hier zowel op werkvlak kennis en ervaring met dit 'gedoe' maar het ook zelf bij de hand gehad persoonlijk. Mijn eileiders zijn hopeloos verkleeft door de infectie. De constatering hiervan was ook binnen mn huidige relatie, dus ik weet hoe je relatie onder druk kan komen te staan door zoiets.
    Mocht je behoefte hebben om te schrijven, dan mag je me altijd een pb sturen.
    Sterkte met alles!

11. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Ik leef heel erg met je mee Hoop2013. Ook ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik door mijn doorgemaakt soa waarschijnlijk verklevingen heb. Bijna precies hetzelfde verhaal. 5 jaar geleden een relatie gehad met een *****zak zich niet gedroeg zoals het hoort in een relatie. Ben toendertijd wel behandeld maar blijkt toch schade te zijn aangericht. Alsof dat niet al erg genoeg was kreeg ik ook te horen dat ik pcos heb. Eerst afvallen voordat ik voor een laparascopie kan en pas over 3 maanden mijn volgende afspraak bij de gyn. Moet dan 10% van mijn lichaamsgewicht verloren zijn. Dus meid begrijp wel wat je nu meemaakt.

12. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik ben even niet online geweest maar wil jullie bedanken voor jullie reacties.
    @Merah inmiddels ben ik via de dokter in het ziekenhuis een zelfkweek gaan doen, dit om te weten te kome of het nog actief was.
    Gelukkig na 5 dagen in angst kwam de uitslag dat het "Oud" was.
    Gelukkig om je relatie maar of dat nou zo gelukkig voor mijn eileiders is dat weet ik niet.
    Ik wil perse een kijkoperatie. Ik wil gewoon kijken wat er is.
    Nu mijn vruchtbare dagen geweest in het weekend maar niet geklust. Ik heb er gewoon gee zin meer in en ik geloof er ook gewoon niet meerin. Sinds het chlamydia verhaal denk ik gewoon dat ik onvruchtbaar of verstopte eileiders heb,waarom nog moeite doen,ik draag maand na maand teleurstellingen ik kan dat gewoon niet aan.

volgende week vrijdag weer naar de ferti art en echt waar ze is echt niet aardig. Voel me heel ongemakkelijk bij haar en ook alsof ze me niet serieus neemt.
    Na mijn curretage is mijn menstruatie zo ontzettend onregelmatig geworden, laatste menstruatie zo erg buikpijn af en toe zo erg steken dat ik niet rechtop kon staan van de pijn tot de steek over ging.

geen idee wat dat is. Schrok er ook heel erg van.

Heb altijd last gehad van eftige menstruaties hoor al vanaf de eerste keer dat ik het werd, maar dit is wel heel erg.

Ze zeggen dat er na een curretage niet opeens iets mis kan zijn dus dat zal het ook wel niet zijn.

Voel me zo verdrietig en onzeker. Wil gewoon antwoorden of gewoon hulp. Het duurt allemaal zo lang en ik word steeds maar weggestuurd zucht..

13. Hoop2013

Hoop2013 Lid

21 jan 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stephany waarom moet je eigenlijk eerst gewicht verliezen voor een operatie?

Deel Deze Pagina