Dierenmishandeling/Geluidsoverlast - Wie kan me helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Xmas06, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi meiden,

Het begon 5 dagen geleden, om negen uur 's ochtends. Ik hoorde een hond heel hard blaffen. Dat is de hele dag zo doorgegaan. Om een uur of 11 's avonds begon het arme beestje te huilen..
    Het geluid ging bij mij door merg en been! :( Als grote dierenliefhebber kan ik hier niet tegen..
    Ik wist dat ik niks kon doen, maar ik ben toch om één uur 's nachts naar buiten gegaan om te kijken waar het geluid vandaan kwam! Helaas toen ik buiten liep hoorde ik niks meer..

De ochtend daarna begon het weer.. het beestje ging weer blaffen! Opnieuw moest ik daar de hele dag met pijn in mijn hart naar luisteren! 's avonds rond een uur of negen heb ik uiteindelijk de politie gebeld (geen spoed, wel politie). Ze vroegen mij waar het geluid vandaan kwam, met telefoon en al aan mijn oor ben ik door de flat gaan lopen en heb ik het huis kunnen vinden waar de hond zit. De mevrouw die ik aan de lijn had was heel lief, en erg gesteld op honden. Zodra er manschappen vrij waren zou ze politie mijn kant op sturen.

Om elf uur 's avonds werd er aangebeld: politie!
    Ik had mijn verhaal gedaan..
    Ik kreeg als antwoord, dat ze niks kunnen doen! Ik ben de enige die een melding geplaatst heeft, dus kunnen ze nog geen actie ondernemen. Opzich snap ik dat wel, maar die vrouw aan de telefoon had me verzekerd dat ze wel degelijk iets konden doen.
    Het enige wat ze gingen doen was even aanbellen....alsof die hond de deur open doet :rolleyes: :-s
    Ik kreeg ook het advies om zelf de buurman/vrouw aan te spreken!
    Maar hoe kan dat nou als hij/zij nooit thuis is?

Ik ben net thuis nadat ik de kerstdagen bij (schoon)famillie heb doorgebracht... en nu, nu hoor ik die hond weer hartverscheurend huilen en blaffen... :cry:
    Niemand die even de politie belt om een melding te plaatsen...
    Ik moet er zelf gewoon van huilen zo erg vindt ik dit... :cry:
    Hoe kan je je hond alleen laten...en dat al 5 dagen? :confused: :( Waar zit je hart dan in godsnaam? :evil:

Ik ben nu zo bang dat het beestje geen eten en drinken meer heeft...en straks dood neervalt! Ik krijg zelf de neiging om die deur in te trappen om het diertje te bevrijden... :( Maar ik weet dat ik dit niet mag doen...

Hebben jullie advies? Zijn er instanties die ik kan bellen? Want de politie wacht natuurlijk weer totdat het te laat is! Eerlijk is eerlijk: Als daar een baby had gelegen was die deur al 10x er uit getrapt!
    Ik voel me zo ontzettend machteloos, ik MOET wat doen....maar ik weet niet wat? :(

Wie kan me alsjeblieft helpen?

Liefs, Eleni

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou direct de dierenbescherming bellen !
    Vind het niet normaal dat een hond zoveel alleen zit en idd stel dat hij geen eten of water heeft.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jeetje ik zou de dierenambulance bellen, misschien dat die wat kunnen doen? En anders nogmaals de politie?

Misschien brokken door de brievenbus doen of zo?

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Inderdaad dierenbescherming.

5. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    dierenbescherming bellen onmiddellijk ... zij kunnen onderzoek doen en eventueel verdere stappen ondernemen

onze ex-buren lieten hun arme hond ook aan hun lot over... zat constant buiten (regen, wind en kou) zonder eten/drinken/mandje/dekentje én aan een ketting van amper 1 meter

toen we hier net woonden, heb ik opmerking gemaakt aan de buurman met de vraag waarom ze een hond hadden maar er niet naar omkeken... bleek dat ze de hond hadden gekocht voor hun zoontje maar eigenlijk wouden ze geen van beiden een huisdier !

na een tijdje kon ik het niet meer aanzien, ik heb zelf 2 honden en ik lijd zelf nog liever honger dan dat ik mijn honden geen eten geef !
    ik heb buurman gewaarschuwd en gezegd dat ik hond wou adopteren (zo kon hun zoontje de hond ook nog dagelijks komen opzoeken indien hij dat wou...), maar dat wouden ze niet ?!

ok dan maar dierenbescherming gebeld, en nu heeft mijn mama het beestje onder haar hoede genomen (het klikte niet goed met onze pup en de hond van de buren dus ja niets aan te doen!)

Groetjes
    evita

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Inderdaad dierenbescherming en toch weer de politie bellen en je angst uitspreken dat die hond al zolang alleen is en misschien geen water of voedsel heeft.

Wat een stelletje idioten bestaan er toch.
    Zit me hier gewoon echt boos te maken.

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

De dierenbescherming kan pas iets doen als de politie toestemming heeft gegeven... :(
    En de politie heeft meer meldingen nodig om iets te kunnen doen!

Een brievenbus zit er ook niet, want ik woon in een flat! Dus die zitten beneden...
    Ik heb geprobeert wat plakjes vlees onder de deur door te schuiven, maar dat lukt ook niet! Lijkt erop dat er zo'n tochtstrip voor zit. De hond komt ook niet dicht bij de deur dus ik heb ook het vermoeden dat de tussendeur dichtzit :(

pfff, ik wordt er gewoon boos om!
    Ik zie wel eens op animal planet 'animal cops' ... dat mogen ze hier ook wel eens introduceren....

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

kun je door de ramen kijken in die woning?
    wat voor mensen wonen er?

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ evitaaa1983 :

Wat goed dat die hond nu bij je moeder zit....wat een idioten zeg, die mensen...bah :evil:
    Dus toch maar weer de dierenbescherming bellen morgen!
    Het is zo vervelend dat je steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd! Ik zit echt met mijn handen in het haar.... :(

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan je niet bij andere buren aanbellen met de vraag of hun ook een melding willen doen?

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Inderdaad Kaatje mijn gedachte.
    Ik zou alle buren strikken om te bellen.

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Nee, dat kan ook niet... wij hebben ook geen galerij maar een afgesloten ruimte (korridoor?). Dus alleen de voordeur kan je zien, en daar zit dan weer alleen een kijkgaatje in! Dus ook geen glas!

Als ik ver uit het raam in mijn huiskamer ga hangen kan ik wel een stukje bij hem/haar/hun? naar binnen kijken! Maar 's avonds is het te donker, dan zie ik echt niks en overdag zie ik de hond ook niet voor het raam zitten! Ben dan wel aan het fluiten en roepen maar hij komt niet tevoorschijn!
    De mensen die er wonen ken ik niet...ik heb ze zelfs nog nooit gezien!

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

wat goed! Dat ik daar nou niet opgekomen ben! :rolleyes:
    Bedankt! :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Graag gedaan.
    Misschien zit die hond ook wel opgesloten in een bench waardoor hij niet bij het raam kan komen?

Succes met je buren strikken.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom bel je dan nie naar de politie en gooi je het op een andere boeg. mischien ligt daar wel iemand (de bewoner) dood in huis. er word al 5 dagen niet geleeft in de woning en blaft een hond die je nog nooit eerder gehoord hebt etc etc etc.

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

In een bench... :eek: Ik moet er niet aan denken! :( Arm beestje.....
    Ik ga dan wel gelijk op een paar briefjes het telefoon nummer van de politie noteren...dan geef ik dat er ook gelijk bij!

17. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Heb ik al gezegd tegen ze, mischien dat het baasje wel een hartstilstand heeft gekregen en nu dood in huis ligt! Maar dan nog moeten er meer meldingen binnen komen..en nog het liefst van ongeruste famillie-leden :(

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou dat schiet lekker op als het iemand is zonder vrienden/familie of kennissen.

Bij mijn ouders in de straat heeft een keer iemand 2 weken dood in zijn huis gelegen. uiteindelijk hadden de buren de politie gebeld omdat de gordijnen al 2 weken dicht zaten en het begon te stinken :-?

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat een bull shitt.als er nou geen familie is?
    ik kan hier dus niet tegen ik had allang een breekijzer of iets dergelijks gepakt.
    mensen dit is niet normaal.

mischien dat ik je aanzet tot iets raars hoor maar is er bij jullie een oms systheem in werking?

20. @Eleni: Mijn god, wat een triest verhaal :cry: ! Helaas weet ik uit eigen ervaring dat de Dierenbescherming niet zonder meer mag ingrijpen. Wij hebben zelf een buurman die zijn hond emotioneel verwaarloosde. Het beest kreeg wel eten en drinken, maar zat dag en nacht buiten in de kou.

Ik heb toen ook de Dierenbescherming gebeld, maar helaas... Pas wanneer het betreffende dier er zonder eten en drinken had gezeten, hadden ze iets kunnen doen. Op een dag was het dier ineens weg, ik hoop dat ze nu een beter baasje heeft. Het was een lief dier...

Alle tips die in mij opkwamen zijn hier al gegeven, maar ik wil je toch even laten weten dat ik met jou - en die hond - meeleef. Ik hoop dat er snel een oplossing komt...

Deel Deze Pagina