Wat zijn jullie ervaringen met deze methoden? Naar welke methode ging jullie voorkeur uit? En hoe lang duurde het voordat jullie resultaat boekten? Ik sta er min of meer alleen voor en de gebroken nachten beginnen hun tol te eisen. Het is eigenlijk nog geen enkele nacht zover gekomen dat ik mijn manneke echt liet huilen. Meestal ga ik naar hem toe als hij begint te mopperen. Het niet terug in slaap willen vallen zonder flesje is er in geslopen. Een speentje helpt helaas niet. Andere oorzaken zijn uitgesloten. Laatste fles papfles heeft ook geen effect. Kortom al heel veel dingen geprobeerd. Ik ben dus ook puur en alleen op zoek naar ervaringen met deze methoden. Het boek van Dr. Estivill is helaas overal uitverkocht, dus hoe de methode precies werkt weet ik niet helemaal. Als ik het goed begrijp van internet dan begin je met 1 minuut laten huilen en deze interval wordt steeds langer??? Valt mopperen dan ook onder huilen? En als je troost, mag je hem dan oppakken totdat hij stil is? Of troosten zonder oppakken totdat hij stil is? Wanneer loop je de kamer dan uit en begint de nieuwe interval? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik laat mijn kind gerust mopperen en zelfs wat jammeren. Bij echt huilen ga ik er naar toe. Dus ik ben ook benieuwd wat je kindje doet als je hem eens laat liggen?
Probleem is dat als de kleine moppert dat hij dan met zijn hoofdje helemaal tegen de spijlen aan ligt. Daarnaast doet hij enorm met zijn twee benen tegelijk stampen tijdens het mopperen. Hierdoor stoot zijn hoofdje dus tegen de spijlen. Hij tilt zijn beentjes tegelijkertijd op en slaat ze weer keihard naar beneden. Dit doet hij ook wel eens voordat hij in slaap valt. Het hoort dus een beetje bij hem denk ik. Maar bij gemopper ga ik dus eigenlijk naar hem toe om hem goed te leggen. En om hem zijn speentje te geven. Maar misschien maak ik hem hierdoor wel wakker? Kleine man is trouwens 4,5 maand.
Ik zou hem in zo'n situatie ook goed gaan leggen, alleen geen speentje terug geven. Heb ik hier nooit gedaan en dus is het geen gewoonte geworden. Als je hem heel voorzichtig gewoon 10 cm opschuift, zonder hem helemaal van positie te veranderen maak je hem niet wakker denk ik, hij is toch al aan het mopperen. Dus gewoon zachtjes goed leggen, niets zeggen, geen lamp aan en meteen weer weg gaan.