Dr. Frank dieet nieuwste dieethype

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Shaylen, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

'Dr. Frank Dieet nieuwste dieethype' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

'Dr. Frank Dieet nieuwste dieethype'

Uitgegeven:5 februari 2010 09:59Laatst gewijzigd:5 februari 2010 12:23
    AMSTERDAM - De nieuwe hype op het gebied van diëten in Nederland is Dr. Frank. Het dieetboek 'Gezond slank met dr. Frank' staat na twee weken al op de eerste plaats in de boekentop-60 van het CPNB.

Het boek kwam uit op 21 januari en is nu al toe aan een vierde druk. De oplage komt daarmee al op 120.000 exemplaren.

Dr. Frank van Berkum is internist en heeft een dieet ontwikkeld op basis van wetenschappelijk onderzoek, dat door hem zelf verricht is. Het Dr. Frank Dieet is gebaseerd op een koolhydraatarm en eiwitverrijkt dieet.

Hij gaat uit van het feit dat eiwitten verzadigend werken en dat men dus sneller vol zit als daarvan veel gegeten wordt. Ook zou men tijdens het dieet vet verbranden zonder de spiermassa te verminderen.

hier al dames die dit geprobeerd hebben?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee maar het klinkt goed.

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    ben ook benieuwd en hou deze topic in de gaten. Zit namelijk zelf te denken om dit dieet te doen.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ben benieuwd!

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik moet zeggen had me eigen ervoor aan gemeld en krijg dus elke dag een mail met een dieet. Alleen heb het nog nooit geprobeerd misschien moet ik dat maar eens doen dan.

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hier ook nieuwsgierig!

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik krijg ze ook in de mail, maar nog niks mee gedaan...

Deze zou voor vandaag zijn

Je ontbijt

KAASLANKJE

Benodigdheden

3 verschillende soorten kaas, bijvoorbeeld 20+ komijnekaas, 30+ belegen kaas, oude kaas – in totaal 60 - 75 gram
    1/4 komkommer
    peper
    Bereidingswijze

Snij van ieder soort kaas 2 blokjes van 10-15 gram.
    Schil de komkommer met een kaasschaaf of dunschiller en snij het in 6 plakken.
    Prik de kaas met een cocktailprikker op de komkommer en bestrooi met wat peper.
    Eet smakelijk!
    Je lunch

ANDIJVIESALADE

Benodigdheden

100 gram rauwe andijvie
    50 gram worteltjes
    100 gram zalmfilet in plakjes
    peper, zout
    1 eetlepel olie
    1/2 eetlepel azijn
    Bereidingswijze

Was de andijvie en snij de andijvie in smalle reepjes. Schrap de worteltjes en rasp ze fijn. Snij de zalmfilet in reepjes.
    Meng de groentes met de zalm.
    Meng de olie met de azijn, peper en zout.
    Schenk deze dressing over de salade.
    Eet smakelijk!
    Je avondeten

BLOEMKOOLSCHOTEL

Benodigdheden

200 gram bloemkool
    2 eieren
    50 gram kaas
    125 gram zure room
    peper, paprikapoeder
    olie of margarine om de ovenschaal in te vetten
    ovenschotel
    Bereidingswijze

Snij de bloemkool in roosjes en kook deze gaar in een bodem kokend water.
    Oven voorverwarmen op 200 graden.
    Vet de ovenschaal in met wat olie of margarine.
    Klop de eieren met de kaas, peper, paprikapoeder zure room goed los.
    Doe de roosjes in de ovenschaal en giet het eimengsel erover.
    In de oven 20-25 minuten het gerecht goed gaar bakken, dat wil zeggen dat het ei gestold is.
    Neem in de loop van de avond nog 5 plakjes komkommer royaal besmeer met Filet americain.
    Eet smakelijk!

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ok je hoeft dus geen shake als ontbijt te nemen, daar was ik nl bang voor!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pff als ik dat dagmenu zo lees dat Marloes heeft gepost is het niks voor mij... ik zou er niet op kunnen leven (bij wijze van spreken).

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Een klasgenootje van mij doet het die valt er echt behoorlijk van af. Alleen het ontbijt is haar regelmatig te zwaar, dus dat past ze dan aan.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Kun je je gratis aanmelden voor die emails dan?
    Een aantal dingen gaat bij dat email voorbeeld voor mij al niet lukken. We hebben hier geen andijvie en filet american :( (en dat vind ik juist zo lekker)

12. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    klinkt interessant..

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb me toevallig gister ingeschreven hiervoor. Nu moet alles nog verwerkt worden en dan kan ik denk ik donderdag beginnen. Ben erg benieuwd.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tuurlijk val je af....
    dat doe je bij elk dieet.
    maar blijf je deze eetwijze je hele leven volgen????

en iedereen weet als ie niet meer snoept en geen patat enz meer eet hij kilos gaat verliezen
    daar hoef je geen dokter voor te zijn.en ook geen sonja voor te heten.

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Het is toch al behoorlijk oud nieuws volgens mij dat eiwitten veel langer vullen dan koolhydraten.

Ik zie er niks bijzonders aan.:(

16. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb zo´n vergelijkbaar dieet geprobeerd. Veel eiwitten en weinig koolhydraten. Het was de bedoeling dat je 3 maanden zo zou eten en als je dan langzaam weer de koolhydraten in je eetpatroon zou toevoegen, dan zou je op gewicht blijven.
    Nou, mooi niet: het bekende jojo-effect! Na het dieet nog een aanta kilo's zwaarder dan daarvoor!
    Uiteindelijk bij een dietiste uitgekomen en zij vertelde dat ik gewoon veel te weinig voedingsstoffen binnenkreeg met zo'n dieet, waardoor mijn lijf als een gek alle extra'tjes op ging slaan als ik eens iets at wat buiten het dieet viel! Met haar hulp en haar tips ben ik uiteindelijk wél weer afgevallen en was het goed vol te houden. Moest gewoon zelfs meer eten dan dat ik naar binnen kreeg :D!!

Dusseh als jullie het mij vragen: niet doen dat dieet! Als je via de huisarts een verwijzing naar een dietiste vraagt ben je waarschijnlijk beter af!
    Maar voor wie het wel gaat proberen: heel veel succes hoor!!!

17. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Begrijp ik goed dat je maar 3 maaltijden op een dag eet?
    Dan is dit een wel bekend crashdieet!
    Je moet elke 2 a 3 uur wat eten om je verbranding op gang te houden en je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
    Als je iets (bijv. de lunch in dat dieet) eet stijgt je bloedsuiker spiegel... als je daarna pas weer eet tijdens het avondeten is je bloedsuikerspiegel zover gezakt dat het een enorme piek krijgt wanneer je dus dat allemaal zou eten.
    Ook moet je voordat je naar bed gaat zeker nog wel een crackertje eten om te zorgen dat je verbranding in de nacht doorgaat.

Met dit dieet van dr. frank ga je zeker afvallen, maar zodra je het loslaat ga je meer aankomen.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oeps, ik heb me net gisteren aangemeld maar als ik het zo lees begin ik er niet eens aan. Nog maar eens een normale poging wagen dan, met gewoon verstandiger eten, minder snoepen en meer sporten! En dat laatste: ik ga vanavond voor het eerst naar Zumba, ben benieuwd!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Nou in mijn familie is het een grote hype en ik ben het gewoon zat.

Nehee we mogen geen koolhydraten, oh goed maar wat eet je dan.
    OOOOH het is zo lekker je mag eten wat je wilt zolang het maar geen koolhydraten zijn.
    Nee lekker ze ontbijten met 4 eieren en een halve verse worst, ze maken er gewoon zelf wat van (wat ze lekker vinden) en vallen als een gek af .

En ik maar zeggen dat dit toch allang bekent was, ik bedoel jaren geleden had mr Montiac (of zoiets) toch een boek die ook op minder koolhydraten en meer eiwitten was gebassert.
    Alleen die zei dat je koolhydraten niet met vetten moest combineren want door die combo sloeg je lichaam het vet op.

Nee ik ben te dik en ik doe het op mijn eigen manier, in de afgelopen 3 jaar ben ik 20 kilo afgevallen en dat blijft er ook netjes af, maar niemand die het ziet want het gaat over een periode van 3 jaar en dan valt het gewoon minder op.

Groetjes Anita

20. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja hier ben ik het mee eens, voor mij werkt het ook beter om 6 keer kleine beetjes te eten ipv 3 keer een grote maaltijd.

Deel Deze Pagina