Verkopen via Hyves..

Discussion in 'De lounge' started by Mamatrees, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Weet iemand of je zomaar kleding en andere babyspulletjes mag verkopen via Hyves.(legaal zonder kamer van koophandel)
    Ik wil een aparte account aanmaken maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dit wel mag en hoe dit in zijn werk gaat.
    Misschien dat iemand me kan helpen of ideetjes heeft.
    Heb namelijk zoveel kleding en spullen waar ik niets mee doe.

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb t ook nu al ruim een jaar nooit geen klachten gehad ofzo... eigenlijk ook nooit bij nagedacht.
    ik dacht via mp of hyves maakt ook niet uit

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

nou ja als het een inkomen opleverd dan heb je natuurlijk een kvk nummer nodig

4. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    Ja daarom vraag ik het me af want verkopen is natuurlijk inkomen.
    Maar goed via MP verkopen mag wel dus ik vind het zo lastig..

5. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou volgens mij als je gewoon wat tweedehands kleding verkoopt hoef je niet per se een kvk nummer te hebben want dan zou iedereen die via mp verkoopt dat ook moeten hebben.
    anders er eens even voor bellen dan weet je het zeker

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je meer dan een bepaald bedrag per jaar verkoopt dan wordt het als inkomen gezien. Ook als het 2e hands spullen zijn die je verkoopt.

Dus als iemand dat door zou spelen naar de belastingdienst moet je dus ook belasting erover betalen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

precies of het nu MP, hyves, je buurvrouw of op de markt is, je moet je inkomen en inkopen bijhouden en bij een bepaalde inkomsten (en dit moet je altijd kunnen bewijzen, het is geen kwestie van bewijzen door de belastingdienst maar bewijzen die JIJ moet bijhouden) moet je IB betalen het is dus altijd raadzaam om een soort van administratie bij te houden (excel kan je bv gebruiken) om je inkomsten bij te houden want als ze je ooit komen checken dan heb je in elk geval bewijs, hoe je ook verkoopt...!

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb ook een hyvesaccount voor de kleding van mijn dochter die te klein is. T is een leuk klein spaarcentje voor in de spaarpot maar echt inkomsten zou ik het niet noemen. Heb er dus ook geen KVK nr voor.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Toch zou ik het bijhouden want jij MOET bewijzen dat het niet teveel is aan de belastingdienst. Kleine moeite een excel sheet bijhouden.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Waar kan ik vinden tot hoeveel ik mag bijverdienen zonder kvknr. en belasting?

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    geen idee even kijken op de belastingdienst site?? of de belastingtelefoon bellen... Het is best veel hoor, iets van 4500 euro stond me bij geloof ik.. (maar ik ben geen belastingexpert haha) toevallig van de week wel iemand op bezoek gehad van de belastingdienst en zou ze maar serieus nemen LOL!!

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit al even te kijken op de belastingsite, maarre word er zoals gewoonlijk niet veel wijzer van.;);)
    Ik ga maandag even bellen want ik heb een wajong uitkering.
    Het is niet mijn bedoeling om winst te maken maar wil gewoon wat kleding en speelgoed ed. verkopen om weer nieuwe te kunnen kopen.
    Die 4500 euro zal het nooit worden ook niet op jaarbasis maar ik wil het wel even zeker weten natuurlijk.

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja want ik weet n iet of het totaal is of puur als bijverdienste hihi is maar goed ook als je weet hoe de belastingdienst werkt zou het eng worden LOL!! hihi

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het zal denk ik net zo zijn als een gewone baan.

Als je tot 500 euro per maand verdiend betaal je er geen belasting over. Dan is bruto gewoon netto. Dan kom je op een max van 6000 euro per jaar.

15. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou zeker eng worden want 9 van de 10 medewerkers weten het zelf niet eens.;);):p

16. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    vorig jaar was het 5100 euro belastingvrij bijverdienen per jaar. Zal rond 5000 liggen. Wel is het zo dat je dan geen ander inkomen moet hebben. Want dat bedrag wordt anders bij je andere inkomen opgeteld en dan moet je er wel weer belasting over gaan betalen.

17. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    lees dat je een uitkering hebt, dan wordt het anders, want dat zien ze ook als inkomen. Zou inderdaad even bellen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    klopt dat veranderd de zaak volgens mij wel...

19. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Kan je in aanschaf dan ook declareren hahahahaha.

20. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ts heeft volgens mij geen uitkering.
    Ik had het als enige over een uitkering. En ik heb een wajong, dus dat is dan ook weer anders als bv een bijstandsuitkering.
    Maar ik heb even gekeken op internet, zoals ik het van plan ben, dus af en toe wat tweedehands verkopen. Dat mag gewoon, valt onder hobby en familiesfeer.
    En ik denk dat dit ook voor TS geldt.

Share This Page