30 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dilara1, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Vanochten in zh 30 weken echo gehad maar stond binnen 5 minuten weer buiten heb niet eens kunnen kijken naar me kind.herl snel gemeten en het was goed.vk had al gezegd groot kindje en ik moest zelf vragen hoe groot en zwaar het kindje was .hij was 1500 gram volgens de meting ze vond het wel goed maar als ik kijk naar 29 weken op internet moet due veel minder wegen. Hoe zwaar was jullie kindje met ong 30 weken?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    allereerst wat naar dat je als een nummertje behandeld ben bah ik heb met 28 weken een groeiecho gehad en de kleine is geschat op 1088 gram heb je geen blaadje meegekregen met de metingen daarachter staat ook het aantal geschatte weken bij mij stond er bijvoorbeeld bij alles 26 weken en bij de beentjes 28 wk 3 dagen

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb met 30 weken een groeiecho bij mn eigen vk gehad, daar was gelukkig alle tijd voor vragen enz. Ons beebje woog toen 1600 gram, heel gemiddeld zei ze.
    Donderdag weer 1.

4. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    nee heb niets mee gekregen helaas.
    ik moest er even om vragen en zocht ze het heel snel terug vk krijgt alles moet volgende week daarheen.ze zei na mijn vraag 1500 gram.thats it.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb met 30 weken ook een echo gehad. ze nam er echt wel de tijd voor. ookal was het moeilijk om te zien voor een leek. het kindje is al best groot. ze keek alles nog goed na en meette alles op. op een gegeven moment zag je ineens heel goed het gezichtje! zo lief! daar wees ze ons ook echt op en heeft een mooi plaatje ervan geschoten.
    mijn dochter woog toen ook ruim 1600 gram. gemiddeld zei ze. ze is uiteindelijk met 41+4 geboren met een gewicht van 3500 gram.
    dus 1500 gram voor jou kindje is hartstikke mooi hoor!
    jammer dat de echoscopiste niet de tijd voor je genomen heeft!

6. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Ik had gistere ook een groeiecho, met 28 weken. In het zhuis. Ik heb medische indicatie.

Ik moest al 45 minuten langer wachten, en ik stond ook na 5 minute weer buiten. Op het eind zei ze even een plaatje schieten.... Ik kreeg een echofoto mee van de rugwervell en bovenkant hoofd...dat was beide op 1 foto geprint.

Ze meten een paar dingen ( hoofd buik been) en als het wat kleiner was deed ze het opnieuw zodat het iets groter was..

De groei zit nu nog onder de p10, en is gemiddeld 1,5 a 2 weken kleiner....
    Maar ik voel aan me buik dat de baby best goed groeidt dus veel zorge maak ik me niet....
    10 januari weer een echo.....

7. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Heb niet eens een foto gekregen.Het liep ook erg uit hier en moest heel snel.dat voelde ik ook maarja niets meer aan te doen:) alles zag er goed uit zei ze.

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Wij hebben de echo afgelopen maandag gehad en ik was precies 30 weken.
    Ons beebje woog 1579 grm en dat was echt goed zei ze.
    Ik kijk ook altijd op internet maar ze zei dat hun op internet een gemiddelde pakken

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Met 30 weken weet ik het niet, met 32 weken werd ons zoontje 2600gram geschat (liep 5 weken voor op groei)

10. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 29w5d heb ik een echo gehad en ons beebje werd geschat op 1563 gram. Heel gemiddeld volgens mijn gynaecoloog.

11. Rosa89

Rosa89 Actief lid

13 feb 2012
    194
    0
    0
    Bijzonder dit te lezen!
    Wij hadden met 30 + 4 een groei echo en ons kindje was 1746 gram..
    Ze werd als extreem zwaar bestempeld.. Terwijl we elke echo net onder het gemiddelde zaten.. Nu dus over een week weer een echo en over 2 weken weer eentje!

12. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ya raar is dit he ik was 29+1 ik denk dat hij dan bij 30+4 wel ong net als joune zal zijn zo ongeveer maar hier dus gemiddeld.

13. Rosa89

Rosa89 Actief lid

13 feb 2012
    194
    0
    0
    Ja echt heel vreemd! Maakte me al beetje zorgen! Maar als ik dit dan lees!
    Wanneer mag jij weer voor een echo? Kunnen we vergelijken ;)

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Raar die verschillende metingen...

Hier precies met 29 weken werd onze kleine geschat op 1480 gram en dat was te zwaar...P80!
    Vandaag bij controle alleen door voelen nog groter geschat en volgens schattig nu P85. Over 2 weken een volgende groeiecho én moet opnieuw een glucosetest ondergaan om te checken of ik geen diabetes heb ontwikkeld omdat onze kleine (en mijn baarmoeder) echt te groot is...
    Niet zo leuk om te horen! Maar als ik overigens de gewichten hier lees met ongeveer 30 weken en dat t goed was, snap ik niet dat die van mij als te zwaar wordt bestempeld...:(

15. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    İk snap er ook nix van :)heb geen datum gekregen voor nieuwe echo want ze vond het gemiddeld.ik zei dat vk her wel groot had geschat toen zei ze dat als vk dat strax weer zo denkt doen we het wel nog eens.

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Gisteren toevallig met 28 weken een echo gehad en de kleine werd op 1254 gram geschat, leek me ook zwaar, maar ze zeiden dat het goed was! Volgens internet zou het 900 gram moeten zijn.

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met 28 weken een gewicht van 1783 gram:$
    Welke p lijn dit is, weet ik niet, alleen dat het erg groot is, over 3 weken weer een echo.....

18. sunshineS1976

wow! Als mijn 1480 met 29 weken P80 was... dan heb je wel een behoorlijk hoge P denk ik!
    Wat hebben ze erover gezegd??

19. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ze kunnen maar niet vinden waar het door komt. Mijn suiker is iedere keer prima. Dus daar kan het haast niet aan liggen. Ze zeggen wel sommige mensen 'maken' zonder reden grote baby's, maar dit leek zo'n 4 weken voor te zijn op groei. Ze willen het goed in de gaten houden met extra echo's, maar als het zo doorgroeit zal het geen 40 weken zwangerschap worden. Maar hoe, wanneer enz, weet ik ook niet. Denk dat dat aan de hand van de vervolg echo's word bepaald.

20. sunshineS1976

Ja dat werd hier ook gezegd... moet nu woensdag wéér een suikertest ondergaan om te controleren of ik toch niet ineens diabetes heb ontwikkeld. Als het niet zo is, moeten we ons berusten in het feit dat sommige mensen nou eenmaal kleine en andere grote baby's krijgen...
    Ik vind het nu al steeds zwaarder worden en het idee dat ik nog zo'n 9 weken moet vind ik wel heftig. Ze gaan het hier ook goed in de gaten houden, neem aan dat ze je inleiden als het echt de spuigaten uit zou lopen.

Hoe zit het met jullie? Zijn jullie ook lang en/of te zwaar?
    Ik ben 1.78, vriend 1.88 en ik heb wel wat overgewicht, maar obesitas zit hier wel in de familie... Het is bij ons dus niet helemaal ondenkbaar als we een groter kindje zouden krijgen, maar volgens de vk wordt het wel té.
    Vind het wel spannend de komende weken met al die extra onderzoeken.

Deel Deze Pagina