Waar let je op tijdens een bezichtiging?

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wat vind jij belangrijk en waar let je op tijdens het bezichtigen van een huis? Ik weet waar ik zelf op let en hou daar nu extra rekening mee als er hier een bezichtiging is, maar eigenlijk ook erg belangrijk: waar kijkt een ander naar? Wat vind je heel belangrijk en wat is echt een afknapper? Schoon en zo opgeruimd mogelijk is ons huis al ;).

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als ik een huis binnen kwam en het stond vol met prulletjes en kastjes leek de ruimte kleiner. Verder knapte ik af op foto's van ruimtes die in het echt stukken kleiner waren dan op de foto. Of op de foto veel mooier waren dan in het echt.

Verder het onderhoud van alles. Stel plintjes ontbraken muur met beschadigingen (eigenlijk de complete verzorging van de woning) dan was daarvoor mij al een afknapper. Als je je huis verkoopt en het zichtbaar al zo slecht onderhouden is wil ik de onzichtbaren dingen niet eens weten.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik kijk uit de bovenramen naar de tuinen van de buren. Bij eentje leek het wel een vuilstortplaats, stond vol met kapotte glasplaten, stukken hout en overal onkruid. Laat maar.
    Verder trek ik ook gewoon koelkasten, ovens en wat keukenlades open, zien of het wel goed in elkaar zit. Aan de buitenkant zie je dat niet zo snel.
    Verder let ik op schimmel, vochtplekken, of de badkamer goed is, want ik heb geen zin in lekkage en grote uitgaven als een nieuwe badkamer hoef ik niet als de prijs al redelijk hoog is.
    Ik kijk ook in de tuin waar groene aanslag zit, dan weet ik dat daar niet veel zon komt, al poetsen ze het ook wel vaak weg.
    Ik let op het schilderwerk van kozijnen, maar de indeling is voor ons vooral belangrijk. Geen scheve daken die al op de eerste verdieping beginnen, rare hoekjes enz.

De grootste afknapper was op de open huizendag bij een huis waarvan de eigenaresse voor haar doen vast goed had gepoetst, maar haar huis rook naar een combinatie van kattenbak, goedkoop nat kattenvoer, een vochtprobleem en dat dan proberen te verbergen door overmatig chloor te gebruiken. Bah.

4. Msee

Msee Niet meer actief

Ik kijk compleet door inrichting heen.
    Ik let op scheuren en of de vloeren recht lopen.
    Vocht/schimmel plekken
    Electra werk
    Meterkast
    Cv
    Kozijnen
    Bij hout let ik op of er iets van houtworm te zien is.
    De tuinen van omliggende buren

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen een huis bezichtigen, goede tips staan hier!

Ik kijk zelf altijd of er een kat of hond in het huis is, ben allergisch dus vind dat wel een afknapper. Zeker in combinatie met vloerbedekking. Verder kijk ik vooral niet op ooghoogte maar juist daarbuiten. Zien de plafonds er goed uit en de vloeren /plinten. Ook probeer ik te letten op de buren. Niks zo erg als je een huis hebt gekocht en er vlak na de verhuizing achter komt dat familie Tokkie naast / onder / boven je woont.

6. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ik kijk vooral waar de kerstboom mooi zou staan en of ik mijn meubels kwijt kan:) Een rommeltje kan ik dus niet zo goed doorheen kijken
    Mijn vriend kijkt dan naar al het bovenstaande wat al genoemd is ^^
    Oh en ik kijk onder vloerkleden of iets niet is weggemoffeld (vlekken op de vloer o.i.d)

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ligt eraan, ik heb voor de derde keer een woning gekocht waarbij alles compleet gesloopt moet worden. Dan kijk je niet naar vuil, meubels oid.

Ik heb de compleet gerenoveerde woningen wel weer verkocht. Dan ruim ik alles op. Aanrecht leeg, badkamer leeg, schone ramen, bedden netjes en neutraal opgemaakt,geen zichtbaar wasgoed en gewoon lekker fris gesopt en gedweild

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit snap ik niet. Je kunt toch in je hoofd de prijs meenemen die het kost om vloerbedekking e.d. te vervangen?

Bailey07, chrystel73 en sillies vinden dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    De buren en dingen die wijzen op een fundatie of vochtprobleem.

Of de woning logisch genoeg in elkaar zit om in te richten.

Of er draagmuren binnen zitten. Ik vind het prettig als de boel nog te veranderen is.

De staat van het verfwerk buiten en de staat van het hout binnen.

10. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Dit vind ik ook raar je haalt dan tog gewoon de vloerbedekking weg maakt het huis schoon en weg zijn de haren ik zou niet eens de taptijten van een ander willen bah

Ysabella vindt dit leuk.
  11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Interessant om te lezen! Ik kijk bv nooit onder een vloerkleed, maar inderdaad niet gek. We hebben katten, maar hoop dat dat geen afknapper is, want ik kan véél uit huis halen, maar de katten niet. Natuurlijk gaat de kattenbak weg en de katten in de auto als het kan, maar je zal er altijd iets van merken als je allergisch bent.

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik let zelf heeeeel erg op geur, een geur kan voor mij een enorme afknapper zijn, want dat werkt op mijn gevoel. Wat vinden jullie prettig/onprettig? Kan ik beneden Rituals stokjes neerzetten? Of is dat te sterk? Ik lucht natuurlijk sowieso, maar als ze eind de middag komen als we een hele dag op het werk zitten kan dat ook niet vlak van te voren. Boven laat ik ramen op een kier en leg er schoon beddengoed op (bij ons dan).
    Vinden jullie geur belangrijk?

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ik ben de afgelopen tijd met m'n moeder appartementen wezen bezichtigen.
    Die markt is in mijn woonplaats heel krap

Als je onder de vraagprijs biedt krijg je zeker weten geen appartement.

Je moet dan heel erg door iets heen kijken. ( Donkere kasten die de woonkamer donker maken bijv.)

Het is nu gelukt om te kopen.
    Om half bezichtigd en om vijf uur was de koop rond. Heel bizar

Zoek je een huis waar jezelf niets aan hoeft te doen dan is een verkeerd geplaatst plintje afknapper maar als je toch een andere vloer wil zie ik het probleem niet.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, zo doe ik het ook. Inrichting, opgeruimd of niet, afwerking, ik kijk er doorheen. De bouwkundige staat van het huis, de ligginh, de mogelijkheden en de buurt. Daar gaat het om.

15. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik ben zo allergisch dat dat geen zin heeft. Er moet echt heel grondig gereinigd worden wil ik er geen last meer van hebben. Maar dat is waar ík op let, snap dat anderen dat niet doen.

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik weet idd niet hoe dat is. Maar, prima dat het voor jou een afknapper is, maar het is wel een beetje zonde. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand een huis koopt en dan niet heel grondig reinigt. Wij hebben in ieder geval alle muren geschilderd en beneden een nieuwe vloer en boven nieuwe vloerbedekking. De vorige eigenaren hadden een hond, maar ik kan me niet voorstellen dat je na al dat nog last zou hebben, of wel? Nu wel trouwens, want wij hebben een kat ;).
    Misschien toch iets om in je achterhoofd te houden? Ik snap dat het anders is als je geen budget hebt voor al de opgenoemde dingen of alles nog zo nieuw en naar je zin is, dat het dan wel een bepalende factor zal zijn. Maar in de meeste gevallen doe je wel al deze dingen namelijk.

17. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik vind geur heel belangrijk. En ik hou persoonlijk niet van die 'nep' geuren zoals van die stokjes. Ik ruik liever frisse buitenlucht ☺️ Bij de bezichtigingen van ons huis inderdaad heel goed luchten vooraf en altijd de ramen op een kier en de roosters open. Het lijkt me dat als je 's ochtends goed de ramen open houdt en daarna tijdens werk op een kier, lijkt me dat je dit in de middag ook nog wel ruikt. Uiteraard is geur heel persoonlijk, maar ik zou voor zo neutraal mogelijk kiezen. Succes!

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Omdat we katten hébben ben ik bang dat je die toch wat ruikt, maar misschien valt het mee hoor. En anders zet ik wat geurkaarsen, dat ruikt minder sterk. Of ik vraag misschien schoonouders de boel nog even open te gooien, dat kan natuurlijk ook!

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    staat van o.a. de kozijnen, warmwatervoorziening, elektra, de praktische dingen dus.

Wij hebben een opknapper (ex-verhuur) gekocht en dat de elektra uit de pre-historie kwam wisten we, maar ik ken elektriciens die mij kunnen helpen. Het loodgieterswerk was/is in orde alhoewel we de douche wel hebben vervangen (maar dat doe ik sowieso). Er was een lekkage geweest, maar volledig opgedroogd, dus niets wat een beetje albastineverf en anti-schimmelmiddel niet kon verholpen. Als een lekkage nog vochtig is, is het een recente en is de kans dat hij er nog steeds zit.

20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik zou dan op de dag dat mensen jullie huis komen bezichtigen de kattenbak helemaal schoonmaken en er nieuw grint in doen. Overigens halen wij hier thuis altijd als de katten iets gedaan hebben op de kattenbak het er gelijk uit, daardoor stinkt het bij ons thuis absoluut niet! Als jullie dat ook doen zou ik mij daar geen zorgen over maken.:D

Suusjeee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina