Hey girls! Volgende week heb ik een eerste afspraak met de vroedvrouw. Normaal stond dit pas begin juni op de planning. Maar omdat de baby een beetje voorloopt op schema moest ik volgende week al gaan. (ik ben morgen 25 weken ver). Ik vraag me af wat ik daar moet gaan doen.. Alle ja , ik veronderstel dat ik de bevalling moet regelen enzo maar extra info is welkom!
Ik ga ook tussentijds bij de vroedvrouw. Zij controleert dan mijn gewicht, bloeddruk, urine, ligging van de baarmoeder en harttonen van het kindje vorige keer heeft ze ook even een echo gedaan maar dat is normaal enkel bij de gyn inderdaad. Volgens mij controleert ze later in de zwangerschap ook of er geen ontsluiting is.
da doet mijn gyna ook allemaal :-/ elke keer weegt ze me, kijkt ze mijn bloeddruk na & neemt ze bloed af, ik moet een potje urine afgeven en ze kijkt ook mijn placenta & baarmoeder na... :-/ & via de echo horen we het hartje.. dus ik heb echt geeeeeeeen idee wat de vroedvrouw meer gaat doen
je zegt dat je 25 weken bent en je onderschrift zeg 15 weken zou hem even aanpassen er heen gaan kan nooit kwaad toch ?
Is een vroedvrouw niet gewoon hetzelfde als een verloskundige? Heb er nog nooit van gehoord dat de kraamzorg zwangerschapscontroles doet. Die komen meestal rond week 28 thuis een intake doen om te bespreken hoe je je kraamweek wilt. In Nederland dan.
ik heb naar het ziekenhuis gebeld vrijdag want ik moest de volgende keer iets innemen voor mijn suiker te testen en omdat er nu een afspraak tussen gekomen is met de vroedvrouw wist ik niet of da nu volgende keer al was of de eer erop ^^ Een vroedvrouw = een verloskundige ja ^^ ze gaan gewoon een keertje naar het hartje luisteren & dan de bevalling overlopen & bespreken, kan ook vragen over bv stellen enzo.