Hallo allemaal, Ik ben nu 8+1 weken zwanger, en als ik 10 weken ben krijg ik een termijnecho. Superleuk natuurlijk om ons kleintje weer te zien, maar in principe heb ik toch geen termijnecho nodig? Ik weet dat de bevruchting plaats heeft gevonden op 10-10 dmv ICSI. De verloskundige wil wel deze termijnecho doen, en aan de hand daarvan mijn uitgerekende datum bepalen. Die datum ligt in mijn ogen op 3 juli 2014, die kan toch niet zomaar verschuiven? Het ziekenhuis zei ook dat er geen discussie kan zijn over deze datum... Hebben jullie dit ook gehad, mede IVF-ers of ICSI-ers? Groetjes!
Nee, die kan niet zomaar verschuiven... Je weet exact wanneer de bevruchting plaatsvond. In het systeem van onze gyn staat er telkens wel een "uitgerekende datum", maar zij houdt toch echt wel de datum aan die het effectief is.
Ik heb dan geen ivf of icsi gehad, maar door mmm traject wist ik wel precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad, uiteindelijk toch één dag terug gezet. Denk dat het wel zou kunnen op het moment dat de innesteling later plaatsvind ofzo, maar het zal nooit meer dan één of twee dagen schelen. (weet dus niet of dit ook mogelijk is bij ivf/icsi)
Ons kindje liep bij de termijn echo's 2 of 3 dagen voor met de groei. Maar ze mogen het inderdaad niet veranderen omdat het gewoon vast staat. Maar de echo's zijn zo ongelofelijk leuk!! Geniet er van
nou in princiepe is dat zeker wel mogenlijk... want ik had dat bij mijn dochter ook; uitgerekende datum was 22 okt omdat ik precies wist wanneer ik wat gehad had, bevruchting plaatsgevonden enz. maar waarschijnlijk heeft de innesteling gewoon wat langer er over gedaan. tijdens de termijn echo zeiden ze 26 okt. (altijd wel de 22ste aangehouden) en uiteindelijk is ze 2 nov geboren. dus ik ben van mening dat het wel degelijk een aantal dagen verschil kan hebben.
Hier moest ook echt de datum aangehouden worden die vastgesteld was na de icsi. Met termijnecho 4 dgn eigenlijk terug gezet maar dit mocht niet...
Bij ons wordt ook de datum van de punctie aangehouden om de uitgerekende datum te berekenen, ondanks dat de kleine nu twee weken voorloopt. Het is voor hen aanleiding om het nu extra in de gaten te houden juist omdat die datum niet kan verschuiven.