Dr Phil -kinderverbod

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wijffie75, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    even misschien een aparte vraag maar weet iemand of het nog herhaald word, zoja waar en waneer?
    ik heb namelijk op internet zitten zoeken maar kan geen uitzendinggemist terug kijken van die aflevering,

ik wil het namelijk graag even zien waar het nou om gaat.(ja ik heb het topic gelezen maar dat is toch anders dan het met eigen ogen zien)

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dit dacht ik precies toen ik dit topic zag, maar i.v.m. lange tenen mijn mond maar dicht gehouden :D

3. Alf

Alf Niet meer actief

Eens..

4. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ach ieder zijn mening. Jij vind het niet zielig voor de kinderen ik wel.:)

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn schoonfamilie woont in Azie, zou een mooie boel wezen als ik niet meer met de kids zou mogen vliegen:$

6. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Elk kind is toch anders, aan de ouders om in te schatten of ze hun kind mee kunnen nemen naar een restaurant of int vliegtuig. Maar om t zielig te vinden om je kind mee te nemen naar een restaurant... Voor kinderen die 1 minuut stil kunnen zitten is het misschien een beetje sneu, maar volgens mij zijn er zat kinderen die kunnen genieten van lekker eten.

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    #47 Vrouw1982, 22 jan 2013
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
    Ik vind het helemaal niet gek dat in sommige restaurants of vakantiebestemmingen een geen-kinderen-beleid geldt. Voorheen zocht ik mijn vakanties en etentjes hierop ook uit.

Niets is wat mij betreft irritanter dan een overgeprikkeld animatieteam dat vanaf 7 uur s'ochtends staat te hupsen terwijl jij je kater nog weg probeert te slapen ;)

Of dat je je gesprekspartner tijdens een etentje niet kan verstaan vanwege een paar drammerige kids aan de tafel naast je.

Nu ik inmiddels zelf moeder ben, heb ik me dus voorgehouden zelf ook mijn kleintje niet mee te nemen naar bepaalde gelegenheden totdat hij oud genoeg is om zich op een bepaalde manier te gedragen. Voor een kleintje is het ook helemaal niet fijn om maar stil te moeten zijn en zich te moeten gedragen.

Ik vind het wel onzin om kinderen op (lange) vluchten te verbieden.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

En wat als je familie ver weg woont? Mogen opa en oma dan gewoon hun kinderen nooit zien? Of als je zelf op bezoek bent?

Beetje kortzichtig dit...

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat het aan de ouders is om in te schatten of ze hun kinderen wel of niet mee kunnen nemen naar bepaalde gelegenheden. Helaas merk ik ook dat ouders daar nogal eens een verkeerde inschatting van maken. Op zich geeft dat niks, als je dan uit jezelf besluit om de beslissing terug te draaien. Als ik in een restaurant 2 uur naar een huilende baby zit te luisteren, vind ik dat op zijn zachts gezegd 'not done'. Kies dan eieren voor je geld en doe meteen de overige gasten een plezier en ga weg.

Heb je kinderen die dat wel goed aankunnen: van harte welkom. Alleen maar goed, want door ze geregeld mee te nemen leren ze ook hoe ze zich horen te gedragen. Dat wil zeggen: als de ouders het handig aanpakken. Je bent op dat moment niet alleen maar uit eten, je bent dan ook gewoon opvoeder! En zult dus soms even de handen uit de mouwen moeten steken. Dus inderdaad: in het begin maar kort gaan en dan wat vroeger op de avond. Helemaal prima.

Als kinderen zich gedragen op een manier die voor de omgeving echt storend is, dan horen de ouders in te grijpen. Doen / Willen / Kunnen de ouders dat niet, dan vind ik het terecht dat ze verzocht worden te vertrekken. En kinderen hoeven echt geen robotjes te zijn die op commando stilzitten en hun mond houden. Maar door een restaurant rennen onder het motto "Het zijn kinderen, dus dat moet maar kunnen." heb ik echt een bloedhekel aan. Dan denk ik: "Het zijn kinderen, neem ze mee naar een speeltuin." ;) Nee serieus, ook kinderen kunnen prima leren dat je je in een restaurant anders hoort te gedragen dan bij Ballorig.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je ziet meestal wel welke kinderen stierlijk vervelend zijn in openbare gelegenheden. Kinderen die gewoon geen aandacht krijgen van hun ouders, en ouders die doen alsof ze 'even geen' kinderen hebben. De blik op oneindig, druk in de weer met smartphone en als zoon of dochterlief valt of zich pijn doet of wat dan ook, vanuit de stoel roepen: 'valt wel mee schat'.

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Een hele dikke +1 :D

Idd, wij/ jij als ouder kent je kind het beste en weet of je naar een chique of een "normale" restaurant kan gaan.Jij bent de ouder, dus jij weet hoe je kindje is en waar je je kindje mee bezig kan houden.
    En over het lange reizen, ja shit happens als je een krijsend kind hebt, maar dan heb je nog het verschil in krijsen want het kind verveeld zich if het krijsen omdat het kind pijn heeft....en baby kun je nog niet veel leren.
    En als je kind in lange rit moet maken dan zorg je toch voor geneog boekjes/muziek en alles wat je mee mag nemen. Jij bent ook ten slotte die het kind moet leren om geduld te hebben en niet alles op wens gaat van je kind ( wat soms heel moeilijk kan zijn en niet altijd lukt ;))
    Ja, ik irriteerde me ook op 3 uur lange vliegreis met een krijsend kind, maar heb niet zoiets van er moet een verbod hierop komen,voel me dan ook mee met de moeder want die had dit ook niet gewild zal zich ook wel bezwaard voelen hierdoor.

12. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik heb het meer over vakantie. Niet kinderen die familie gaat bezoeken of geadopteerd zijn en dat soort dingen. Daarbij ben ik het NIET eens met een kinder-verbod dat vind ik te ver gaan. Ik zeg niet dat kinderen niet in restaurants en/of lange vluchten mogen komen. Heb ik nergens gezegd.

Ik vind het alleen zielig voor jonge kinderen als ze uren in een vliegtuig moeten zitten en twee uur op een stoel moet zitten in een luxe restaurant. Naar mijn mening doe je een jong kind daar geen plezier mee.

Dus waar jij vandaan haalt dat ik zou vinden dat kinderen niet welkom zijn op lange vluchten en luxe restaurant. Geen idee.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat je een verbod overdreven vindt heb ik inderdaad gelezen. Maar dan nog gaat een vliegreis in deze gevallen niet om plezier en is het dus ook niet "zielig". Als je een dreumes goed bezighoudt hoeft hij zich helemaal niet te vervelen en dus te jengelen. Pijn is een heel ander verhaal. Als mensen daar niet tegenkunnen nemen ze maar oordoppen mee.

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wat een onzin zeg, als je nergens geconfronteerd wil kunnen worden met jengelende kinderen dan moet je ergens onder een steen gaan leven. Mensen hebben kinderen en willen misschien ook nog gewoon doorleven, dus nemen een kind wel eens mee naar een restaurant of op reis, deal with it. Ik vind het bloedirritant als mensen in het vliegtuig hun rugleuning in de ligstand gooien en gelijk bij mij op schoot liggen, maar ja, waar je met anderen op elkaars lip zit, daar kun je wel eens last ergens van hebben, is nou eenmaal niets anders.

15. adi

adi Niet meer actief

Dit soort uitspraken komen meestal van ouders met 1 kind.
    Kinderen zijn net mensen..ieder met een eigen karakter. Ook al heeft het gedrag van de ouder daar zeker invloed op, is het niet allesbepalend.

Ik heb een zoon zonder zitvlees, hij zit rustig in een restaurant zolang hij eet, en qua wachten staat zijn spanningsboog op ong 15 min. Daarna moet er actie komen. Als we in een echte restaurant zijn krijgt hij dan even mijn iPod. Anders verveelt ie zich dus stierlijk.
    Mijn dochters kunnen daarentegen 2 uur aan tafel zitten kletsen en kleuren en een 3 gangen menu zonder problemen uitzitten.

Ze krijgen alle drie evenveel aandacht en dezelfde opvoeding.

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vlieg nooit, de enige jengelende kinderen die ik op reis hoor zijn mijn eigen kinderen vanaf de achterbank.

Uit eten is wel gezegd. Je kunt van een kind dat eigenlijk in bed hoort te liggen niet verwachten dat het gezellig mee gaat uiteten.
    Maar als je redelijk ongestoord wilt eten met je partner zonder last te hebben van kinderen moet je misschien wat later gaan eten.

En kinderen moet je leren mee te gaan op restaurant.
    Ga vroeg en blijf niet te lang, je kunt niet verwachten dat als je 1/2 keer per jaar op restaurant gaat dat je kind weet hoe het zich daar moet gedragen.

17. knap

knap Niet meer actief

Nou dan spreek je mij dus ook aan haha. Wel eens met mijn zoon naar Suriname geweest negen uur vliegen hij was toen 2.5 heb heel die 747 gezien van voor naar achter en terug. Hij had duidelijk geen zit vlees en slapen deed hij al helemaal niet. Dacht je dat ik het leuk vond. Trouwens we gingen niet voor vakantie naar Suriname maar omdat mijn schoonmoeder overleden was.
    Kinderen weren op vliegen vind ik dus echt raar om te horen. Als of je voor je lol met een peuter in een vliegtuig zit die niet stil wil zitten.

Uit eten. Zal nooit naar een net restaurant gaan met een jong kind a ik heb er niks aan en b mijn kind heeft er niks aan.
    c de mede gasten hebben er niet om gevraagd haha. Ga nog wel even naar de mac of naar de plaatselijke wok veel leuker voor kinderen. Ook voor me zelf trouwens haha.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Persoonlijk neem ik eigelijk mijn kids liever niet mee naar een restaurant. Ik vind het veel fijner om zonder kids uit eten te gaan.
    Maar volgende maand toevallig een etentje ter eren van opa en omas verjaardag en dan gaan ze gewoon mee. En op vakantie ook altijd. Het is best te doen hoor maar je bent zo met de kids bezig in plaats van lekker genieten van je gezelschap en het eten. Ik ga dan liever met mijn kids lekker naar een pannenkoekenhuis ofzo. Dan kan ik wel optimaal genieten.

19. Luja

Luja Niet meer actief

Naar een echt restaurant neem ik m'n dochters echt niet mee, ik wil daar lekker rustig van m'n eten kunnen genieten. Hoef daar dus ook het gekrijs van andere kinderen niet te horen ;)
    Als wij eens uit eten gaan (eens per 6 maanden ofzo) gaan we de dag erna met de meiden naar de Mac, dat is het enige restaurant waar kinderen gewoon thuishoren en horen te rennen/lachen/gieren/brullen.
    Maar bij een restaurant een klein kind meenemen vind ik vaak ongepast.

Kinderen bij vliegen verbieden vind ik belachelijk, kan me ook nooit ergeren aan huilende kinderen op een vlucht. Leuk speelgoed mee kan helpen en helpt dat niet? Tja, je mag er vanzelf weer uit en dan zie je de huilebalk in kwestie nooit meer terug. Wij gaan volgend jaar ook eindelijk eens uitgebreid met z'n allen op zonvakantie en ja, we nemen de kids lekker mee! :D

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die mening deel ik niet met je want ondanks dat het een eetgelegenheid is die gigantisch low-profile is vind ik het onnodig om kinderen daar als een dolle te laten rondrennen. Eten doe je aan tafel en niet al rennend. Rennen doe je buiten en in de speeltuin.

Deel Deze Pagina