Dr Phil -kinderverbod

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Wijffie75, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sommige mensen vergeten dat ze zelf kind zijn geweest en denken dat hun kinderen de braafste engeltjes zijn, not .....;)

Een totaal Dr.Phil-verbod lijkt mij trouwens wel wat!:D

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zie het al voor me, bij de bagagecontrole een speurhond voor "vieze sokkenlucht".:D

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou, inderdaad!

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Helemaal gelijk, en 'dwaas als het misschien is' dat is waarom ik het onderwerp opende: de hoop dat Dr. Phil geen kinderen meer in zijn show mocht hebben! :)

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hihi, arme hond :D

6. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,828
    3,624
    113
    Haha, dat zie je toch echt verkeerd dan, want ik heb er helemaal geen zin in om met mijn zoontje in een (chique) restaurant te gaan zitten of een verre vliegreis te maken. Ik weet namelijk dat hij dat niet op prijs gaat stellen, zodat paps en mama er ook weinig lol van zullen hebben. Maar al die mensen die dat wel willen doen moeten gewoon lekker hun gang gaan. Je leeft in een maatschappij en dus kun je wel eens last van anderen hebben, hoort erbij en moet je (vind ik) niet zo moeilijk over doen. Als jij in een vliegtuig stapt weet je dat dat ding vol andere mensen zit, en jaaaaaa: kinderen zijn ook mensen! ;)

Overigens ben ik wel van mening dat in bepaalde hele chique restaurants inderdaad geen kinderen horen. Tenzij je heel zeker weet dat dat kind de hele maaltijd braaf op een stoel rustig zit te zijn. Maar ook daarvoor geldt dat ik er niet wakker van zal liggen als er wel een kind loopt te jengelen. Ik zal hoogstens een beetje minachtend naar de ouders kijken ;).

Maar jij hoeft van mij niet onder een steen hoor, ik gun iedereen hier een leuk huisje. :D

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Maar waarom ga je dan in godsnaam 10 uur vliegen met een kindje.
    Er is in Belgie een kindje dat schijnbaar 9 uur heeft liggen huilen omdat er, tijdens een medisch onderzoek, kortsluiting in een elektrode zat en dat was niet ontdekt.
    Daar wordt schande van gesproken dat het kindje zo aan zijn lot is overgelaten , maar lekker op vakantie naar een bestemming 10 uur verder met het vliegtuig is dan wel normaal?
    Waarom niet soms wachten tot kinderen wat ouder zijn? Ga fijn wat dichter bij op vakantie, denk ik dan. Laat die lange vliegreizen tot ze wat groter zijn. Verbieden vindt ik onzin, en een huilend kind is echt geen drama. Maar na een uurtje of twee,drie is het wel heel vervelend.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind de vergelijking van een medische misser en eem vliegreis bijzonder, snap hem ook niet echt.

Maar goed, zoals hier eerder ook al is gezegd, wat als familie ver woont, ziek is, op sterven ligt. Je maakt mij niet wijs dat men altijd maar vraagt wat de reden van de reis is van mensen. En natuurlijk ben ik het eens dat ook de ouders verder moeten kijken dan hun eigen comfort, ook rekening moeten houden met anderen. Maar als je kindje bijvoorbeeld oorontsteking heeft, kan het goed zijn dat je dit niet weet. En dan kan vliegen erg vervelend zijn voor dat kleintje.

Ik vind echt de tolerantie zo ver te zoeken. Wat is nou 10 uur helemaal? Oordopjes, filmpje, muziek en als je het echt zo zat bent, probeer er iets van te zeggen, op een vriendelijke manier. Bijvoorbeeld heeft uw kindje pijn?

9. Bri

Bri Niet meer actief

De meeste kinderen hebben helemaal geen last van het vliegen. Dus dan blijf je dichtbij huis omdat je heel misschien de pech hebt dat je kind er wel last van heeft (bijvoorbeeld zere oren), terwijl de kans veel groter is dat je een superfijne reis zou kunnen hebben.

Ik ben zelf naar Australië geweest met onze toen nog 6 mnd oude baby. Dat is ruim 20 uur vliegen. Ging fantastisch, hij heeft geen kik gegeven! Inmiddels wordt het wel weer tijd dat we weer eens gaan, dan zullen onze kinderen 3 en 5 jaar oud zijn. Onze familie down under heeft onze dochter nog nooit live gezien, dus veel langer wil ik niet wachten (en het is voor hen niet goed mogelijk om de reis deze kant op te maken). Met school wordt het ook steeds lastiger om zo'n lange reis in te plannen.
    Overigens heeft er op een stuk van de reis inderdaad een meisje van ongeveer één jaar uren lang gehuild/gejammerd, precies aan de andere kant van het gangpad op onze rij. Ik weet niet waarom ze dat deed, en ik weet ook niet waarom haar ouders hebben gekozen voor die reis. Maar ik kan toch ook niet zeggen dat ik daar nou zo vreselijk veel last van heb gehad. Een snurker naast me irriteert mij meer. Zo hebben we allemaal wat, en als je gaat vliegen weet je dat het afzien kan zijn. Neem je oordopjes mee, zet je stressmodus uit en hoop er maar het beste van.

Voor ons was het trouwens ideaal, dat er mensen zijn die zó bang zijn voor een huilend kind in het vliegtuig. Degene naast ons wilde meteen van plaats ruilen toen hij zag dat er een baby naast hem kwam. hadden wij lekker de hele rij voor onszelf! (met een slapende baby, wat wil je nog meer)

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Omdat ze nu nog buiten het hoogseizoen mee kunnen ;)

11. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Vind dit dus weer grote onzin.
    Bedoel waar eindigt het dan?
    Komt er dan bijv ook een verbod op:

- snurkende mensen (vliegtuig)
    - luidruchtige volwassen
    - onbeschofte volwassen

Iedereen heeft wel iets waar hij/zij aan irriteerd waar een ander juist niet aan irriteerd.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou dan wel een verbod willen op groepen volwassenen in restaurants. Vooral van die bedrijfsuitjes, waarbij er gespeecht wordt, hard gelachen of (nog erger) gezongen, meestal nog vals ook. Daar zit ik niet op te wachten als ik lekker zit te eten met mijn kinderen.

;)

Wie rustig en romantisch wil dineren, kan ook een kok aan huis bestellen. Heb je precies in de hand wat er allemaal om je heen gebeurt.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    Zo irritant..van die koppels die samen romantisch zitten te eten....

En dat ze dan de hele avond zo romantisch voor zich uit zitten te staren ( langs elkaar heen meestal :D )

14. Bri

Bri Niet meer actief

Gatver, ja. Of de hele tijd handjes vasthouden, of kussen, of voetjevrijen.
    Get a room, denk ik dan. ;)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

:D:D

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    Brrrr, heel erg :p

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nog erger: van die uitgerangeerde koppels die onder het mom van 'gezellig samen weg' alléén maar met hun chagrijnige hasses stilzwijgend naar hun bord kijken, daar krijg ik dus echt de kriebels van!

Vliegtuigirritaties:

Zweetsokken
    Mensen die op een campingvlucht meteen hun stoel naar achteren planten
    Mensen die hun muziek of film te hard hebben staan
    Heel dikke mensen die met hun heel dikke armen continu het leuninkje bezet houden en ongeveer met hun elleboog in jouw zij prikken
    Snurkende mensen met open mond waar ook nog eens een graflucht uitkomt

Gelukkig geen last meer van sinds we met zijn drieën zijn!:)

Mijn zoontje gaat hard huilen als de landing wordt ingezet, dat doet mij ook pijn aan mijn oren, ik weet wat hij voelt. Gelukkig daarvoor alle begrip van medepassagiers. Bovendien een vliegtuig vol met baby's en peuters als wij op vakantie gaan.

18. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik sluit me hierbij aan! Waarom zou je moeten wachten tot een kind 5 is om zijn of haar familie aan het andere kant van de wereld te mogen bezoeken.. En uhhh ooit van eerste klas gehoord?
    Waar ik me hier aan erger, en dat vond ik rond tilburg met name vele malen minder is dat ze hier in Engeland waar ik woon de kinderen door een drukke supermarkt laten rennen en dat ze bijna om elke hoek wel met hun hoofdjes tegen de wagens aan kunnen knallen.. Dat lijkt me echt niet prettig als ouder niet en als mede winkelend persoon niet.. In Tlburg en rondom heb je dan wel weer zo'n leuke jumbo met een kindergedoetje erbij waar ze tijdens de boodschap wel even op je kinders passen maar toch het ffkes in en uit rennen van de winkel zal wel gemakkelijker zijn dan hier.. Al met al moet ik ook toegeven dat ik de handigheid vaak gewoon niet zie, maar wel kan begrijpen dat er soms gewoon geen andere oplossing is maar aan die ouders met kinders stoor ik me ook een stuk minder aan.. Ik glimlach vaker naar iemand die zich een beetje voorschut voelt met zn kleine die zich een beetje misdraagt of gewoon kind is, en dan denk ik ach ik ben ook klein geweest...

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Dat was helemaal geweldig, we vlogen businessclass toen ons zoontje zes maanden was, vlucht van 9 uur. Haha, er waren er wel wat die begonnen te zweten toen wij in de lounge zaten te wachten. Dat we ook nog mee aan boord gingen en dan ook businessclass, dat waren echte paniekreacties :D

20. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ach anno 2013 kan ook werkelijk waar alles haha, ging dat trouwens wel goed? Ik zit al te zweten voor een vlucht van een uurtje de zee over want zo'n 10 a 14 uur in de auto via dover de zee over zie ik em niet worden met een kleine!

Share This Page