Ik vind mensen die luidruchtig eten ( smakken, eetgeluiden ) véél irritanter dan menig kind. Dan is mijn eetlust direct verdwenen
Daar staat vanwege vakantie, dus bedoel ik de vliegreizen ten behoeve van vakantie. Niet de reizen voor familie bezoek en dergelijke. Waarom zou je 10 uur gaan vliegen met een kindje voor een vakantie als je weet dat je kindje last heeft ervan? Dat was wat ik bedoelde.
Ik snap niet dat er zo'n discussie is over 1 restaurant die geen kinderen toe wilde laten. Zou me daar helemaal niet beledigd door voelen. Waarschijnlijk ging ik dan gewoon zonder mopperen naar 1 van de 349876988761100000 restaurants in New York. Mensen zijn misschien niet altijd tolerant naar ouders en kinderen, maar ouders vaak ook niet naar kinderloze mensen of mensen die zich wel storen aan langdurig gehuil in een restaurant. Want dat zijn automatisch hele vervelende wereldvreemde contactgestoorde eikels. Ondanks dat ik er nooit zo veel last van heb, snap ik echt wel waarom sommige mensen dat wel hebben. Waarom moeten kinderen overal en altijd mee naar toe moeten (want 1 uitzondering is echt drama blijkbaar), en mogen mensen die dat niet waarderen niet naar een kindvrije omgeving? Als zij dat willen is dat prima toch? Mooi dat er voor zulke mensen dan ook plekjes zijn om naar toe te gaan. Kunnen ze in alle rust genieten van hun biefstukje met gebakken aardappeltjes, terwijl jij met je kind aan je biefstukje zit in een restaurant vol mensen die zich er niet aan storen. Prima toch?
Ja maar in zo'n wereld leven we nu eenmaal niet. Wat een luxe probleem eigenlijk... Want ( ja komt ze weer..) er zijn mensen in Afrika die blij zijn dat ze uberhaupt iets te eten hebben...laat staan dat het ze uitmaakt of er dan mensen met kinderen naast hun zitten te eten... Ik denk dat mensen een beetje te ver gaan in sommige zogenaamde "luxe" waar ze volgens zichzelf "recht" op hebben. Hoezo heb je recht om ergens te eten waar geen kinderen zijn... Wij wonen nu eenmaal allemaal op deze aarde....met kinderen, dieren en natuur...accepeer dat je niks meer bent dan al het andere.
ik denk niet dat het een recht is, maar ik zie het probleem niet zo. Zo ontzettend erg is het toch niet dat er 1 restaurant is die geen kinderen toelaat? Waarom al die drama en op hun teentjes getrapte reacties? Niet iedereen hoeft jouw als batman verkleedde peuterbuber toch fantastisch te vinden ook al is ie dat wel? Laat die mensen dan fijn in hun eigen hutje op de heiachtige restaurantje gaan zitten. Ik denk dan dat dat voor iedereen dan het beste is toch? En inderdaad luxeprobleem! Heel erg luxeprobleem!
Hoeveel mensen die in het vliegtuig stappen weten van te voren al dat hun kind daar last van gaat hebben? Er zijn ook zat kinderen die compleet probleemloos vliegen.
Ook hier weer. Er staat duidelijk bij: "als je weet dat je kind er last van heeft"! Misschien is het handig om even te lezen wat er staat en niet zo happen. Van mij mag iedereen vliegen met zijn kids. Ik zit toch nooit in een vliegtuig en ik heb er dus geen last van. Maar het lijkt me , dat als een kind 10 uur huilt, het er wel last van heeft.
Ik snap het hele probleem niet. Kijk naar het rookverbod. Als ze nu gewoon 2 verschillende restaurants maken. 1 waar wel kinderen in mogen en 1 waar geen kinderen in mogen. Dan kan iedereen kiezen waar hij heen wil. Heb je kinderen dan ga je naar een restaurant waar wel kinderen in mogen. Heb je geen kinderen dan heb je de keuze of je het gekrijs wel of niet aan wilt horen. Ik zou op zich voorstander zijn van kinderloze restaurants, maar dat komt doordat ik zo min mogelijk met kinderen geconfronteerd wil worden om het feit dat ik ze niet kan krijgen.
Oja...goed idee Dan wil ik ook een resataurant waaar mensen in mogen met een IQ hoger dan 120. Of een restaurant alleen voor mensen met een derde tepel Of een restaurant alleen voor mensen met een inkomen onder de 30.000 per jaar Nou ik denk dat je een gat in de markt hebt ontdekt...
@Bosi... je bent weer heerlijk kort door de bocht. @Marnatman... ik zie er ook wel wat in. Toch zal er in Nederland een juridische grond gevonden moeten worden om kinderen te mogen weigeren (anders is het discriminatie). Zo is jarenlang in de UK het verboden geweest voor jonge kinderen om in de pub te komen. De grond daarvoor was de verkoop van alcohol. Inmiddels is de wetgeving gelijk getrokken aan die van Europa en mag het weer wel.. terwijl er nog steeds alcohol verkocht wordt... Wel kan je als restaurant natuurlijk een ontmoedigingsbeleid voeren en dat zou ik zelf niet zo'n raar idee vinden. Natuurlijk kunnen heel veel kinderen zich best gedragen in een restaurant maar helaas doen er een heleboel dat ook niet, en doen de ouders er ook niets aan.... Net zoals er vakantieoorden zijn die geen kinderen toelaten kan ik me daar ook best iets bij voorstellen voor restaraunts. Ik zie dat niet als discrimininatie maar als cateren op een speciale behoefte... En als iedereen nou lieve, gehoorzame en rustige kindjes zou hebben en vooral die ook goed zou opvoeden.. dan zou het nergens voor nodig hoeven zijn... maar helaas is dat een utopie Enne.. restaurants zijn geen openbare gelegenheid...
Ach, als je de juiste keuzes maakt, kom je geen krijsende kinderen tegen. Als ik met mijn man uit eten ga, is dat in een ander segment dan de plekken waar ik met kind kom. Daar komen overigens ook geen krijsende kinderen. Restaurants waar ze tv's en ballenbakken hebben, daar kom ik sowieso niet. (En ik ga ook niet naar een subtropisch zwemparadijs van een bungalowpark in een schoolvakantie).
+1! En hoeveel kinderen onder de 10 jaar zie jij in een (al dan niet chique) restaurant na 20 uur? Ik heb er nog nooit een gezien en in mijn kinderloze periode ging ik toch heel veel op restaurant. Krijsen, gillen, kinderen die rondrennen en niet kunnen blijven zitten horen bij kinderrijke plaatsen. Die gaan zich heus niet opeens verplaatsen naar het domein van de mensen die niet wensen kinderstemmetjes te horen. Kortom, er wordt een probleem gemaakt dat er niet is.
HAHA +1 Gister nog heerlijk uit eten geweest met zn 3tjes, de eerste x als gezin en wat heb ik genoten! T was niet iets heel sjieks (een wok) maar wat heeft ze zich keurig gedragen zeg! Het kan dus wel!
Wij gaan toch best vaak uit eten maar zelden een krijsend kind meegemaakt. Of misschien let ik er niet op? Ik blijf het een luxe probleem vinden...het gaat me allemaal wat te ver.
@Bosi... dan ben je - net als ik en Zogelukkig - waarschijnljk nog nooit in een zgn kinderrestaurant geweest... Ik vrees namelijk dat dezelfde ouders die het goed vinden dat hun kind door de McDonalds rent, dit ook goed vinden in zo'n restaurant. Hebben jullie echt nog nooit naast een knikkebollend kind gezeten in een restaurant? En het risico dat dat knikkebollende kind op een gegeven moment toch iets doet wat niet 'hoort' op die plek is vrij groot. In Amsterdam vraag ik me regelmatig af waarom mensen niet wat vaker hun kinderen THUIS laten... arme schapen.
Ja of het nu leuk is voor een kind...ja dat vraag ik me ook af. Voor sommige kinderen zal het geen probleem zijn. Vooral 5+