Einsteins raadsel Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%? Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier. Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie? Aanwijzingen: De Brit woont in het rode huis. De Zweed heeft honden als huisdier. De Deen drinkt thee. Het groene huis staat naast en links van het witte huis. De eigenaar van het groene huis drinkt koffie. De man die Pall Mall rookt houdt vogels. De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill. De man die in het middelste huis woont drinkt melk. De Noor woont in het eerste huis. De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft. De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt. De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier. De Duitser rookt Prince. De Noor woont naast het blauwe huis. De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt. Succes!
Oh jee,waar heb je me nou mee opgezadeld?! Nou,ik waag straks een poging,moet nu eerst 5 huisjes gaan tekenen En ikke niet alleen volgens mij!
En niet stiekum op internet op zoeken he meiden! Wél eerlijk doen. Ik moet zeggen dat ik t heel knap zou vinden voor degene die m raden.. Ik geef jullie tot morgenochtend 12 uur de tijd want denk echt wel dat jullie zo lang nodig hebben hihi.
hmmz ff geen zin. ik ga wel een keer als ik een lange tijd niks te doen heb even nadeken. heb weleens een dergelijke puzzel gedaan. maar dit is wel heel lastig hoor succes voor de rest
ik ga em aan mijn dochter voorleggen... hihi van de week toevallig wat zitten knutselen, zie maar op mijn www..
Mag ik de dames een klein beetje helpen,geen hint ofzo,maar ik heb het opgelost met behulp van zo'n soort schema: http://nl.wikipedia.org/wiki/Logigram
Jaaaa 23min. over gedaan, niet slecht toch? Heb de hints naar Word gekopieerd en dan maar invullen! En nu slapen, Trusten!
Yessss...opgelost in 18 minuten (ik stuur je wel een pbtje patroeschka, ben benieuwd of het goed is). Door een schema te tekenen met 5 kolommen (de 5 huisjes) en dan overal in te vullen wat ik wist. Opties ook aangegeven in potlood tot ik vanzelf meer en meer kon weggummen en dingen duidelijk werden. Leuke puzzle! (ik geloof alleen nooit dat maar 2% die puzzle kan oplossen. Is toch gewoon een invuloefening met logisch redeneren?!)
ben nu n uur bezig maar heb hem...denk ik heb hem in een excel gezet..... en daarin lopen krassen en schuiven. ik zet hem hieronder neer in hele kleine letters en andere kleur.... duitser