Zorgverzekering stijgt met 100 euro p.p.?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Belle1981, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat is per jaar hè.

3. LF84

LF84 Niet meer actief

Ik vind zo echt belachelijk!!!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Op zich vind ik het nog mee vallen. Had een hogere stijging verwacht. Het gaat nu om nog geen 9 euro per maand. Baal er wel van maar had dit wel verwacht. Betaal nu 150 pm omdat ik uitgebreid verzekerd moet zijn wil mijn zorg die ik nodig heb nog een beetje gedekt worden. Eigen risico zit ik altijd al in februari aan. Zucht. Betaal nu in 5 termijnen dus totaal 198 pm :(. Straks worden dat denk ik 8 termijnen :(. Ik ben wel bang dat er nu nog meer uit de basis gegooid wordt

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik vind het werkelijk belachelijk, ik kan hem nu nog redelijk goed betalen maar als ze blijven stijgen dan gaat dat toch echt ophouden.. en zouik niet weten hoe ik hem verder moet betalen..pfff

6. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ok, per jaar, maar het gaat meer om het idee dat dat ws. over 10 jaar veel meer is. Op den duur ben ik bang dat wij ook in de problemen komen. Dat duurt dan nog lang, maar het gaat meer om het idee dat het nu 9 pm is en volgend jaar misschien wel het dubbele en ga zo maar door. Dat vind ik best een naar vooruitzicht. Maarja, niets aan te doen weer.

7. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Als je kijkt dat het van 48 gulden per maand (extra aanvullend verzekerd) per persoon nu 108 euro per maand (238 gulden denk ik) per persoon is gegaan en hier nog een stijging bovenop..

Eerlijk is eerlijk, ik heb om de haverklap wel een achterstand omdat ik het simpelweg niet kan betalen, en dan je eigen risico er ook nog eens bij.... Bepaalde dingen die niet meer vergoedt worden of pas na eerste 20 behandelingen zelf betaalt te hebben.

Omdat de overheid de kosten zo hoog heeft gemaakt komen de gezinnen in de problemen en krijgen ze als straf ook nog eens een boete van jawel: 130 % van de premie die meteen wordt ingehouden op je salaris.

Zover is het bij ons nog niet gekomen maar gedreigd wordt er wel vaak mee, en we kunnen er gewoon niets aan doen!

Ik weet zeker dat er veel meer gezinnen zijn met problemen!

Ik vraag met overigens af waarom dat toen veranderd is... het liep toch goed?!

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

#8 TempusFugit, 18 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2012
    Pfff! En mijn medicatie valt ook nog allemaal buiten het pakket, leuk hoor! En dan heb ik nog geluk dat m'n man in Nederland alleen aanvullend verzekerd moet zijn..

9. Koon

Koon Niet meer actief

Ik accepteer dit soort zaken altijd met een zucht en maak het maar over. Kan het ook wel betalen, maar ik vind dat de premie berekend moet worden a.d.h.v inkomsten en niet standaard hetzelfde voor iedereen.

Iedereen heeft recht op dezelfde zorg, maar doordat mensen een aanvullende verzekering niet kunnen betalen grijpen ze waarschijnlijk ook op zorg mis die niet in het standaard pakket zit.

10. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    elk jaar gaat het maar omhoog je kan wel denken het is maar 9 euro maar de eigen risico gaat ook 130 euro omhoog er komen zo veel mensen in de problemen

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind het erg voor mensen die het niet kunnen betalen...echt...pffff

Nog niet zo lang geleden hadden wij het een stuk minder goed en zulke veranderingen ( ook al is het maar 8 euro) hakt er dan gewoon in.

Volgens mij wordt de zorgtoeslag wel meer.

Ik ga eens kijken

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    maar niet iedereen krijgt zorgtoeslag en we verdienen niet veel

13. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg ook geen zorgtoeslag. Dus heeft weinig nut. Maar wel een hoge huur die weer stijgt etc. Ok, 't is 'maar' 9 euro maar wel x 2 he. 18 dus. En misschien volgend jaar wel het dubbele, en al de jaren erna, en idd. dat eigen risico. Ik vind het toch wle heftig, misschien volgend jaar niet, maar de jaren die nog volgen, en ik heb niet de illusie dat het goedkoper zal worden....

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij verdienen best goed ( ongeveer 1,5 keer modaal, man werkt alleen) maar kunnen ons huis aftrekken zodat er 10.000 van het jaarinkomen af gaat.

Zo krijgen we nog best veel toeslagen. ( 50 euro per maand ongeveer)

15. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik vind dit wel opvallend:

"Ook komen de opleidingskosten van verpleegkundigen vanaf volgend jaar voor rekening van de zorgverzekeraars."

Waarom? Vraag ik me dan af...

16. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    pff waar gaat dat heen allemaal!
    alles word duurder, maar qua loon stijgen we niks!!
    Ik vind het echt belachelijk!!

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ook ik vind het belachelijk. Het is 'maar' 9 euro hier en 'maar' 8 euro daar, en dit en zus komt er nog eens extra bij maar ach ook dat is 'maar' een paar euro. Dan de btw wat omhoog gaat..moedeloos word je er van!
    Nog ff en ik kan de boel hier te koop zetten en met mijn dochter in een zelfgemakt hutje op de wei gaan zitten.

Iemand zei dat ze dit soort zaken met een zucht accepteert en het gewoon overmaakt. Dat is nou het hele probleem. We zuchten en accepteren het allemaal en daarom kunnen ze lekker hun gang gaan. Nederland zou eens serieus in opstand moeten komen..genoeg is genoeg! Wat er niet is kan niet uitgegeven worden! Klaar er mee! Zo!:x:)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ja...misschien demonstreren

Dat deden ze vroeger meer..

Maar het lijkt of mensen het inderdaad gelaten ondergaan...

19. Bri

Bri Niet meer actief

Wat wil je dan?
    Minder vergoeden?
    Of toch maar weer meer betalen?
    Uiteindelijk zijn allebei onvermijdelijk.

De kosten van de zorg stijgen, maar dat komt toch vooral omdat we met zijn allen steeds meer zorg willen. En dat moet ergens vandaan komen....

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    dit was toch allang bekend?
    en het zal in de loop der jaren alleen maar meer worden.

Deel Deze Pagina