In twee jaar tijd stuurde Mustafa Karasahin maar liefst 3500 brieven aan de gemeente Dordrecht. Om de brievenstroom te stoppen diende donderdag het kort geding tegen de beroepsklager. Het is pure wraak, zei de advocaat van de gemeente. Dordrecht wil dat de veelschrijver een dag de cel in moet voor iedere keer dat hij meer dan twee brieven per maand stuurt. De onroerend goed handelaar Mustafa en de gemeente liggen al jaren over hoop. De gemeente zou nog bijna acht ton van de huisjesmelker krijgen omdat hij dwangsommen en onroerendezaakbelasting niet betaalde. Mustafa klom in de pen nadat de gemeente verschillende huizen van hem begon te veilen. Een gemeente is in beginsel verplicht om alle brieven van burgers te beantwoorden. In dit geval zou Mustafa gemeente Dordrecht zon half miljoen euro per jaar kosten. En het ziet er niet naar uit dat het einde in zicht is. De beroepsklager tegen de rechter tijdens het kort geding: Ze weten nog lang niet hoe vasthoudend ik ben, ik ga door tot ik mijn laatste adem uitblaas. ------ 2013: OMG hoeveel gezinnen daarmee geholpen zouden zijn, bizar!! Kwam net op rtl nieuws. Hoeveel mappen brieven de gemeente wel niet van die man heeft, bizar!! En de gekste vragen.. Hoeveel klinkers er in de weg zitten etc En de gemeente MOET dit dus beantwoorden en dat kost dan TIG ton!!
Jeetje bizar. Waar heb je dit nieuwsbericht vandaan? Ben wel nieuwsgierig of er nog meer over bekend is. (Kom hier zelf ook vandaan)
Deze meneer stuurt WOB(Wet openbaarheid van bestuur)-verzoeken, en de gemeente moet binnen de bij wet gestelde termijn van 4 weken na ontvangt reageren. Negeren kan niet, omdat het dan geld gaat kosten (dwangsom). Dit bedrag kan oplopen tot een bedrag van max. 1260 per verzoek. Veel mensen maken misbruik van deze wet om zo geld mee te verdienen, beroepswobbers. Maar zo te lezen is deze meneer de gemeente aan het pesten.
creatief en vindingrijk zijn die mensen wel Laatst zag ik idd ook ergens het bericht over die man in Dordrecht. Bizar...
Creatief en vindingrijk zijn ze zeker . Ik zie en behandel dergelijke verzoeken ...... Niet altijd leuk, want het kan veel tijd in beslag nemen. En waar de beroepswobbers op hopen is dat het bestuursorgaan buiten de termijn een besluit neemt, of helemaal niet. Dan is het voor hun kassa.
thnkx! in 2 jaar tijd 3500 brieven.. OMG.. hij kost 5 ton op jaarbasis aan de gemeente.. hadden ze de mensen in de bijstand of de voedselbank een leuk extraatje van kunnen geven ik had dit filmpje gezien op RTL Veelschrijver kost 500.000 euro per jaar | RTL Nieuws Zie alleen al die stapel mappen die hij verstuurd heeft
Wist niet eens dat het kon de gemeente perste. Laten ze dit maar gaan oplossen. Hoe weet niet. Misschien de zaak van de man onafhankelijk op nieuwe laten bekijken. Zie je het al voor trouwens iedereen die het niet eens is gaat zo iets dien. Kijken wat de rechter gaat zeggen.????
Dat kan bij iedere overheidsinstantie, zolang je een verzoek doet op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. Bij het inwilligen van een verzoek worden de gegevens openbaar gemaakt. Zijn ze al openbaar, dan wordt het verzoek afgewezen. Kijk maar hier: WOB-verzoeken | Documenten en publicaties | Rijksoverheid.nl Sommige mensen vragen om de gekste dingen, deze bijv. Besluit WOB-verzoek over chemtrails | WOB-verzoek | Rijksoverheid.nl
Ik kan me voorstellen dat dit soort mensen je werk niet leuker maken, maar niks met de verzoeken doen is ook geen optie. Zijn er veel van dit soort beroepswobbers denk je? En hoeveel uur moet er wel niet per verzoek besteed worden? (Heb de linkjes niet gelezen, mss staat het daarin).
Ik werk bij een gemeente en ik kan je zeggen dat er inderdaad veel van die beroeps-wobbers zijn. Een deel doet het puur om de gemeente dwars te zitten, maar een aantal is het er ook vooral om te doen om aanspraak op een dwangsom wegens niet tijdig beslissen te kunnen maken. Echt heel hinderlijk, er gaat veel tijd en werk in dergelijke onzin zitten.
Of er veel beroepswobbers zijn, jazeker. Het gaat hen om 1 ding, dat is om een dwangsom te verbeuren. Ze proberen chaos te creëren, maar gelukkig zitten we met een klein clubje om dit te voorkomen. Kost namelijk gemeenschapsgeld. Qua tijd, het hangt af van het verzoek. En als het me niet lukt om binnen de termijn te beslissen, kan ik deze verlengen (verdagen) met nog 4 weken.
Kan er niet iets worden geregeld dat je maar een x aantal verzoeken per jaar in mag dienen? En dat alles wat daar buiten valt, niet behandeld hoeft te worden.
Jeetje, die heeft niets anders te doen in zijn leven. In begin moest ik erom lachen over hoe stom iemand kan zijn. Nu vind ik het meer dom om je tijd zo te verdoen.