D'r zit een kop op! wanneer opvoeden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik begrijp je wel hoor.

sommige baby.s hebben wijnig gedult. En dan is het bleren., zo als de andere zeggen wat praten van mama is met je fles bezig ik kom er gelijk aan. En ik denk ook niet dat je het serieus bedoelde met het opvoeden. Gewoon meer van zijn er meer kindjes die ongeduldig bleren.

Ja die zijn er, En ook als ze gelijk op hun wenken bediend worden., Ze hebben nog geen gedult ze hebben nog geen besef van tijd en soms is het voor een moeder verdomt lastig om direct toe te slaan.

En een fles klaar maken met een baby in de hand is vaak vragen om ongelukken.

Ik begrijp je. Niet huilen komt goed.

P.s sommige kunnen er idd een drama van maken hoe mensen wat schrijven trek je er niks van aan, Er zijn er ook die het wel begrijpen.

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ja sorry, ik moest er stiekem ook een beetje om lachen. Maar lach je echt niet uit, hoor! Iedereen heeft toch eens z'n twijfels of wil iets meer erover weten.

Je kindje gaat niet expres huilen, zodat jij nog sneller de fles klaar moet maken. Echt niet.
    Komt nog wel.. ;)
    En dat hij gaat huilen wanneer je 'em weglegt of stil gaat staan, doet hij ook niet om jou te pesten. Waarschijnlijk lag hij gewoon lekker te genieten en ja.. Hij kan dingen alleen maar via het huilen duidelijk maken.. Dus moet hij eventjes huilen daarvan. Maakt niks uit, hoor.

Wanneer begint het echte opvoeden? Tsja...
    Levi tijgerde met 5 maand door de kamer en vond de dvd-speler en dvd's altijd heel interessant. Ik kon 'nee' zeggen wat ik wilde, maar hij snapte dat echt nog niet.
    En met 7 maanden kon hij kruipen en langs de tafel lopen, en dus nog meer aan dingen zitten.. Alles was nieuw en leuk voor hem natuurlijkQ En dan ook.. 'nee' zeggen snapte hij niet zo.
    Soms wel, had ik het idee, maar dan was hij het 5 minuten later ook weer 'vergeten'.
    Nu hij 1 jaar is en loopt en dergelijke heb ik wel het gevoel dat hij weet waar hij wel en niet aan mag zitten. Maar het is nu vooral herhalen.. Nee, dat mag niet. Nee, niet aankomen, Nee, dat is heet.
    En hopen dat hij het een keer onthoudt. Hahahaha!
    (en natuurlijk is het niet de hele dag 'nee', ook de positieve dingen benoemen)

Succes!!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik snap het wel hoor dat TS zich zo voelt. Ik vind de tip om een boek over het eerste jaar te kopen trouwens wel een goede, daar staan dit soort dingen vaak wel in beschreven.

In ieder geval zou ik het willen opvoeden voor nu even laten varen. Als het tijd is voor de fles en je kleine zet een keel op, dan kun je het proberen hem zo gemakkelijk mogelijk te maken (door de fles daarvoor al klaar te maken, door hem de speen te geven terwijl hij op je wacht, ed) terwijl jij zo snel mogelijk de fles klaarmaakt. Je kunt hooguit doen besluiten niet direct op je kleine te reageren als het gaat mopperen in de box, maar niet op gehuil reageren is hij nog wat te klein voor vind ik. Dan is hij of ergens verdrietig/gefrustreerd over, hij heeft honger, hij wil knuffelen, hij moet naar bed, etc. Er zal in ieder geval wat zijn waar hij zich even geen raad mee weet.

Succes, komt goed! Als ze ouder worden, ga je het steeds beter aanvoelen.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Niemand wil je kwetsen,beledigen of aan het huilen maken.Maar je plaats je bericht wel op een openbaar forum en daar krijg je nou eenmaal veel meningen te horen en daar ben je het niet altijd mee eens,geeft toch ook niet iedereen doed o pzijn manier zijn best.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou zo is het maar net!
    Ik vind het eerlijk gezegd heel erg dat je er zo van slag van bent!!
    Dat was echt niet de bedoeling, van niemand denk ik.

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Misschien wil je vooral weten of je hem nog niet 'verwent' met meteen te doen wat hij wilt.

Hier een moeder die altijd alles gedaan heeft wat ie wilde, jayro heeft alles op verzoek gekregen.. Met borstvoeding is dat natuurlijk al anders, dat gebeurt meestal op verzoek en die kindjes hoeven dus eigenlijk nooit op hun drinken te wachten. Daarom worden het echt nog geen verwende kindjes.
    Jayro is nu bijna 2, vaak een lastige leeftijd.. nou hij is echt niet moeilijk geworden door 'verwend' te zijn de eerste maanden.
    Pas met een jaar ben ik wel wat meer gaan sturen, maar eerlijk gezegd heeft hij nog nooit voor 'straf' in de hoek of op de trap of wat dan ook moeten zitten. Straffen is nog steeds niet nodig, ik heb altijd geprobeerd veel geduld te hebben en hij luistert prima.

Het is dus net wat voor aanpak je wilt gaan gebruiken, maar hoe dan ook.. tot 10-12 maanden lijkt het me echt niet nodig en er zijn genoeg onderzoeken geweest dat kinderen tot 2 jaar 'straffen' op de langere termijn totaal geen effect heeft.

Voorlopig zou ik persoonlijk gewoon tegemoetkomen aan de behoeftes van je kindje. Ze leren eerdaags vanzelf dingen als geduld hebben.. tenminste... dat is ook een stukje karakter natuurlijk ;)

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.184
    113
    Eigenlijk is het toch alleen maar goed dat je hierover nadenkt en het je afvraagt?
    Ik denk dat je de bijdehante opmerkingen even met een korrel zout moet nemen en je richten op de boodschap, namelijk een kindje van 3 maanden reageert instinctief en kan nog niet gecorrigeerd worden in gedrag.
    Dus verwen je zoontje voorlopig maar veel met aandacht en liefde, maar als ik de posts van jou lees zit dat vast wel goed. ;)
    Opvoeden kan later nog meer dan genoeg.

Enne.. bij de eerste heb ik ook een boek gelezen hoor, dr zat namelijk geen gebruiksaanwijzing bij toen ie ter wereld kwam;).

8. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Toen ik aan het lezen was dacht ik poeh poeh er zitten sommige pittige reacties bij.
    Als je het zelf schrijft weet je hoe je het bedoeld een ander kan het helemaal anders lezen in interpreteren.
    Maar goed, ik heb die vraag ook wel eens gesteld omdat mijn dochter ook echt "pittig" kan zijn omtrent eten maar ook als ze geen zin heeft in de box laat ze van zich horen om te "gillen".

Mijn dochter is 7 maanden en ze weet heeel goed dat ze niet altijd haar zin krijgt...oma daar integen pakt haar gelijk op bij elke aanzet die ze ook maar maakt ze strekt haar armen dan al gelijk naar haar toe :D eigenlijk ook best grappig maar ik geloof niet dat ze het zo bedoeld maar ze bedoeld wel dat ze zich niet meer alleen kan vermaken in de box. Als ik haar dan aandacht geef kan ze daarna wel weer alleen spelen. Dus nee ik denk niet dat je kindje het begrijpt, hij heeft honger en kan zich alleen maar uiten door te huilen!

succes ermee meid

9. misa

misa Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben van mening dat je kleintje echt nog niets bewust doet. In ieder geval niet om jou te plagen of omdat hij gewoon zijn zin wil. Ik denk dat hij doet wat in hem opkomt. Hij voelt bijvoorbeeld honger is misschien niet heel geduldig en gewoon graag de voeding.
    Het alleen zijn net zo: het zijn gewoon basisbehoeften waar hij op reageert. Hij wil graag aandacht, bij je zijn e.d. Ook al kan het misschien niet altijd. Je zult vast al wel kunnen merken dat hij een pittig karaktertje heeft, maar ook daar kan hij niets aan doen. En heeft het echt geen zin om hem toe te spreken. Dat snapt hij nog niet.

Dus het opvoeden kan echt nog wel even wachten! ;)

10. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina