Bij mij waren ze ook onvindbaar bij de ha,naar de gyn,ze kon m ook niet vinden met allerlei instrumenten terwijl we m op de echo goed zagen zitten,doorgestuurd voor een ingreep met de camera en toen had ze m zo te pakken,ik bleek een soort nisje te hebben (littekenweefsel door 3x ks) waardoor de ha en de andere gyn er niet goed bij konden. Het was zo gepiept
Nou dat was me een dagje wel, ben er nog helemaal ondersteboven van.... Mirena was inderdaad verschoven en zat dus totaal niet meer zoals het zou moeten. Misschien was dat al een hele tijd zo, ik heb immers echt al enorm lang buikpijn. In mei zat hij nog goed, want toen moest ik voor een uitstrijkje. Maar goed dat was 1. Bij de echo zei de gyn dat ze wat 'activiteit' zag in mijn baarmoeder en zij een vermoeden heeft dat ik toch zwanger ben geraakt ondanks de mirena nog wel in de buurt was (heeft ze er sowieso uitgehaald nu, wat ik overigens niet eens gevoeld heb). Het was echter weinig te zien, dus als het zo zou zijn was het nog super pril. Ik werd naar het lab gestuurd voor een bloedonderzoek zodat ze een uurtje later wat meer kon zeggen. Ik had een verhoogd hcg van 21. Nu heb ik hier niet echt verstand van, maar volgens haar was dat wel een positieve test, maar kan het nog alle kanten op. Ik moet ook gezien het feit dat ze mijn mirena er nu uit moest halen, rekening houden dat het tot een miskraam over gaat. Over paar weken wil ze me nogmaals voor bloedonderzoek en echo, eerder als er ontwikkelingen zijn. Ik ben er eigenlijk heel erg van geschrokken dat je dus alsnog zwanger kan raken met een mirena. Ik ben namelijk ziek, heb mijn bloedwaarden op het moment totaal niet onder controle en mijn nier werkt ook niet echt mee... en mijn vorige zwangerschap was traumatisch en kostte bijna mijn leven en die van mijn dochter. Die overigens ook gewoon 'gemaakt' was tijdens pilgebruik, dat was ook de reden dat ik voor een mirena had gekozen om een zwangerschap ECHT te voorkomen. Ik ben er dan ook nog helemaal niet uit wat ik van bovenstaande info moet denken en wat ik er mee ga doen....