Hoi dames, Even balen weer.. vandaag op 9dpo ongesteld geworden (normaal 10dpo) en dus al 2 dagen beetje bruinige afscheiding wat dus net helaas rood werd. Ik had mezelf voor gehouden dat we deze maand naar de dokter zouden stappen. Nu twijfel ik toch weer... We zijn al best wel lang bezig (+1 jaar weet niet precies hoelang). Ik volg op dit moment een fulltime opleiding van 3 jaar en ik zit in het eerste jaar. Nu is er dus een mogelijkheid om de opleiding in 2 jaar af te sluiten.. dus a.s. schooljaar 2 jaar in 1 jaar proppen zeg maar. Dit hoor ik in mei.. ze zeggen dat het dan een zwaar jaar zal worden en dat niet veel mensen het halen, of überhaupt de kans er voor krijgen. Nu zou ik het natuurlijk heel graag willen, dat scheelt een heel jaar! MAAR, dan zullen we weer het zwanger worden een paar maanden uit moeten stellen pfff... maarja, of ik die kans krijg is niet zeker. Dat hoor ik a.s. maand. Nu twijfel ik dus of ik nu naar de huisarts moet stappen. Wie weet krijgen we allerlei onderzoeken en gaat het allemaal nog heel lang duren en dan is het natuurlijk zonde.. het kan ook zijn dat het snel gaat, en met bijvoorbeeld alleen progesteron bolletjes is opgelost omdat het aan mijn LF ligt. Pff ik vind het zo lastig... Wat zouden jullie doen? Misschien een advies?
Ja dat is een hele lastige keuze. En t medische traject zal uiteraard ook niet kort duren. Het is uiteindelijk een prioriteit die je zelf moet stellen. Je studie afronden of een lief kindje bouwen...
Tja lastig, toch zal ik gewoon gaan. Je huisarts kan je ook informeren en helpen met het maken van keuzes. Van een gesprek met de huisarts wordt je nooit slechter en kun je iig aangeven dat jullie al een jaar aan het proberen zijn.
gewoon gaan, je kan nadat je alle adviezen gekregen hebt altijd nog de keuze maken. ik heb het lang uitgesteld elke keer was er wel wat, nu we eindelijk in "behandeling" zijn had ik het wel veel eerder kunnen doen.
Lastige keuze. Ik zou naar de huisarts gaan en vragen wat de verdere stappen zijn. Sommige onderzoeken duren niet zo lang bijv vruchtbaarheidsonderzoek. Na dit onderzoek (meestal eerste) weet je meer en zou je misschien een betere keuze kunnen maken.
He meid, ik zou je geloof ik een trap onder je * geven als je nu nog niet zwanger was en nog niet naar de ha was geweest. Dus bij deze Ik zou naar de ha gaan en kijken wat de opties zijn. Misschien kun je een aantal onderzoeken al doen en aan de hand daarvan een weloverwogen keuze maken. Stel dat er niets aan de hand is, dan zou je het misschien best kunnen uitstellen. Stel dat er wel wat aan de hand is kun je aan de hand daarvan kijken wat jullie voor stappen willen nemen. Vanuit mijn ervaring weet ik dat ik het erg fijn vond om eindelijk wat zekerheid te krijgen rondom de oorzaak ( we zitten er nog middenin), en dan kunnen we straks kijken hoe verder. En ik baal dat ik niet eerder naar de ha ben gegaan, moest een drempel over. Succes, het is niet makkelijk. Iedere keus is goed als je er zelf 100% achter staat. ( Wat denkt vriendlief?)
ik zou naar de dokter gaan. gewoon om te kijken of alles oke is. mocht er iets aan de hand zijn kan je nog beslissen wel of niet een behandeling in te gaan ik ben na 10 maanden al naar de dokter gegaan.
Rectificatie: je hebt nog een maand te gaan voordat je die trap krijgt Heb je wat aan de reacties die hier geplaatst zijn?
Thanks dames voor de reacties! Ja, ik heb er zeker wat aan. Dank jullie wel Heb ik nog een maand voor die trap onder mn *? hahaha Tsja mijn vriend zegt waar jij je het beste bij voelt. Ja ik wil graag papa worden.. liever gister dan vandaag maar mocht je de opleiding in 1 jaar hierna af willen ronden kun je niet midden in het jaar bevallen. Zo keek ik er ook tegen aan, maar jullie hebben gelijk van een adviesgesprek worden we alleen maar wijzer en mocht het eventueel kunnen een vruchtbaarheidsonderzoek en aan de hand daarvan ook beslissen wat we kunnen doen. Pfff zo lastig allemaal Als mijn vriend straks thuis komt zal ik hem dit eens voor leggen! Bedankt voor de reacties ladies, erg fijn!