Ik heb even een vraagje, ik lees in de bijsluiter van de mirena spiraal dat je de draadjes moet kunnen voelen. Maar ik kan ze dus niet voelen en mijn man ook niet. Wat moet ik nu doen? Is dit heel erg? Groetjes, Krokus
ik kon ze ook niet voelen hoor, maar het was niet zo dat ze er niet zaten. huisarts kon hem zo verwijderen dat het nodig was. dus...nee ,denk niet dat dat erg is. groetjes diana
gelukkig maar. Ik stond al op het punt om de gyn te bellen en dat ding weg te laten halen, vind het maar niks zo'n ding in je lichaam.
even nieuwsgierig ... waarom heb je hem dan laten plaatsen? was de pil dan geen betere optie voor je? ik zou niet anders willen meer dan de mirena. het legt mijn cyclus stil(geen menustruatie meer) en ik heb er geen klachten van. groetjes diana
van de pil krijg ik pms achtige klachten, vandaar de spiraal. maar ik kan er niet tegen dat ik die draadjes niet kan voelen, terwijl in de bijsluiter staat dat je die wel moet kunnen voelen.
meis, waarom ga je niet even langs de dokter dan? of even bellen op het telefonisch spreekuur? je zal niet de enige wezen die er zo over denkt (denk ik) dus als je het wat geruster zou stellen , dan zou ik zeggen, bel even. groetjes diana
ik denk dat ik wel effe ga bellen ja, naar de gyn, want die heeft de spiraal erin gezet. ik heb ook absoluut geen klachten hoor, heb hem nu vanaf 18-08 en nog geen krampje gehad en maar licht bloedverlies. Alleen twee weken geleden was ik echt ongie, ik dacht dat het minder werd maar opeens was het twee weken geleden ook echt veel, heb ik dan een eisprong gehad? Dat houdt de spiraal toch juist tegen dacht ik.
dat wordt wel gezegd ,maar ik ben wel na 4 jaar mirena, mooi zwanger geworden, en even voor de goede orde,hij was niet verwijderd. maar het kan wel tot 6 maanden duren voor dat je cyclus wordt stil gelegd. de een vloeit heel hevig en lang en de ander heeft vanaf de dag van plaatsing nergens meer last van. gewoon belllen meis,en vragen wat je te vragen hebt. dat scheelt een hoop onzekerheid bij je. groetjes diana
Ik voelde na een paar maanden ook geen draadjes meer. Het bleek dat de mirena volledig in mn baarmoeder zat. Gelukkig kon de dokter de spiraal na 1,5 jaar (want ik bleef er last van houden, dit staat trouwens los van dat de spiraal er volledig inzat hoor) vrij makkelijk verwijderen. Ik kreeg een pil die de spieren etc. ontspant en waardoor de baarmoedermond wat wijder kon/ ging staan, zodat de dokter er beter bij kon. In het allerergste geval had het in het ziekenhuis verwijderd moeten worden. Gelukkig heb ik dat verder nog nooit van iemand gehoord.
Ik heb drie spiralen gehad en voelde ze ook nooit. Het verwijderen is nog nooit een probleem geweest. Als je je erg zorgen maakt of de spiraal nog goed zit, kun je altijd om een controle-echo vragen?
Gewoon even bellen maar je gyn, ik kon ze ook niet voelen in het begin en heb een controle echo gehad, was voor mij een hele geruststelling, je kunt overigens ook je HA vragen het te controleren, dat heb ik sinds het plaatsen elk jaar laten doen. Ik ben de eerste 3 mnd gewoon ongi geweest, met 6 mnd geen ongi meer gehad en hem na 3,5 jaar weer laten verwijderen.
Vorig jaar heb ik mijn mirena laten "vernieuwen" bij de controle van de nieuw geplaatste zag de gyn dat de draadjes om mijn baarmoedermond waren gaan zitten. Hierdoor kon zo wel mijn partner als ik zelf de draadjes niet voelen. Dus even laten checken door de HA of gyn
ik check ze eens in de maand, soms voel ik ze niet. ipv me gek maken probeer ik het de volgende dag weer. Dan vind ik ze altijd.
Ik heb mijn tweede Mirena afgelopen week laten verwijderen. Bij de eerste (heb ik 5 jaar gehad en laten weghalen voordat ik voor de eerste leer zwanger werd) kon ik de draadjes altijd goed voelen. Bij de tweede (2 jaar gehad en laten weghalen omdat we een tweede kindje willen) heb ik de draadjes ook altijd gevoeld maar op het laatst niet meer. De gyn heeft hem er dan ook "op goed geluk" uit moeten halen. Wat was ik blij toen ze hem had ! Normaal moet je dus de draadjes gewoon kunnen voelen. Vaak liggen ze in de baarmoederhals en kan de gyn het dus snel vinden maar dan voel je hem zelf dus niet. Veel succes ermee ! En ... laat hem toch nog maar even zitten ! Ik zou geen andere vorm van anticonceptie meer willen ! Groetjes, NikkiF
Hoi, Ik heb 8 jaar achtereen de mirena en heb de tweede er nu net uit gehaald. Ik zou ook nooit meer iets anders willen. Geen menstruatie en zelden krampen. De touwtjes waren bij mij best lang en ik kon er erg makkelijk bij. Toen ik er in een nieuwsgierige bui licht aan trok, kwam de spiraal er zo uit. Ik zou dit niemand aan raden, het was erg stom, ik had gewoon niet gedacht dat het zo gemakkelijk zou gaan. Het deed ook geen zeer. Het is misschien maar goed dat de meesten er niet bij kunnen.
ik heb nog steeds niet gebeld, ga dat ook niet meer doen. Ik laat hem maar gewoon zitten. Voel niks dus zal wel goed zijn lijkt me.