Fruitvraagje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Graag wil ik weten welk fruit jullie allemaal eten tijdens de zwangerschap.
    Ik ben de mandarijnen, sinaasappels en kiwi's zat, krijg er een vervelende smaak van in m'n mond (zuur).
    Maar ja, de bovengenoemde fruitsoorten zijn wel degenen met veel vitamine C natuurlijk.
    Ik vind appels en bananen nu wel lekker, maar daar zit helaas niet zoveel vitamine C in volgens mij.
    Als ik gewoon m'n appeltjes en bananen eet, zal dit dan voldoende zijn qua vitamine C gehalte? Ik eet ook nog wel groente hoor, meestal elke dag wel, alleen in het weekend iets minder.
    Welk fruit vinden jullie nu lekker en wat smaakt je nu niet?

Dank alvast voor jullie antwoorden.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik neem aan dat je ook een zwangerschapsvitamine gebruikt? Dan krijg je al genoeg vitamine C (en andere) binnen, de rest plas je uit. Eet vooral lekker fruit omdat het nog veel meer gezonde eigenschappen bevat. Ik ben zelf in de zwangerschappen dol op meloen.. veel water maar maakt het uit. Ook appels gingen er gemakkelijk in en toch ook wel kiwi.. Mandarijnen en sinaasappels had ik ook meer moeite mee.

Super lekker: blauwe bessen, ananas, frambozen en aardbeien... allemaal vitamine bommetjes!

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ja, ik gebruik idd een zwangerschapsvitamine, maar op de verpakking staat dat daar 50% van de ADH in zit, dus dan moet je de rest wel met fruit/groente aanvullen natuurlijk.
    Meloen en ananas zijn idd ook nog wel een idee, is lekker zoet, maar zit daar veel vitamine C in?
    Aardbeien zijn ook lekker, maar die vind ik alleen in de zomer lekker, in de winter moet je het net treffen qua smaak.
    Weet jij toevallig of er in appel en banaan ook vitamine C zit, want heb al een beetje gegoogled, maar kan het niet echt duidelijk ergens vinden helaas.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou me niet te druk maken om de hoeveelheid vitamines. Als je zwangerschapsvitamines slikt en gewoon lekker fruit en groente eet waar je zin aan hebt, dan zit het wel goed hoor!

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    zou me er niet zo zorgen over maken.

Ik eet bijna nooit fruit, ook niet toen ik zwanger was. Wel gewoon groente en aardappelen ( en in aardappelen zit ook best veel vitaminen)

Gewoon lekker fruit eten wat je lekker vindt.

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Fruit | Voedingscentrum

En dan ook ff helemaal naar onder scrollen, daar staat een tabelletje waarin je precies kunt zien hoeveel vitamientjes ed in welke fruitsoort zitten ;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon gevarieerd fruit eten, je eet echt niet alleen fruit om vitamine C ;) er zitten nog veel meer vitamines in en bovendien zit vitamine C ook in andere voedingsmiddelen, in veel groenten zit vitamine C.

Ik slik geen zw-vitamines, vind ik overbodig, ik eet afwisselend appels/sinaasappels/banaan/ananas/peren op dit moment en ik maak me geen enkele zorgen. Zolang je gevarieerd eet kan er echt niet veel gebeuren.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik eet nooit fruit en beeb doet het prima

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je kunt alle soorten fruit eten. Bij de AH heb je doosjes diepgevroren vers fruit. Zijn heerlijk en kun je idd wat afwisselen met de standaard winter fruit. Maar die afwisseling is niet meer of minder gezond dat een paar soorten fruit eten.

10. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Doordeweeks pak ik makkelijker een stuk fruit dan in het weekend. Maar daar heb ik een mooie oplossing voor! Een lekkere fruitsmoothie. Vandaag: 3 grote perssinaasappels, 1 banaan, 1 peer en een doosje diepvriesbramen. Heerlijk. Manlief en zoontje smullen ook altijd lekker mee.:D

Liefs

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik eet iedere door de weekse dag (op het werk) een appel. Verder vul ik het aan met een banaan, sinasappel of kiwi. Ik gebruik ook zwangerschapsvitaminen en ga er vanuit dat dit wel voldoende is. Verder drink ik wel eens een glaasje multivit wat je kunt vermengen met water, zit ook vit. c in. Ik maak me er niet zo druk om. Maar voor de afwisseling kan ik me voorstellen dat je eens wat anders wilt. Ik heb nu waspeentjes gekocht en als ik zin heb om iets te knabbelen dan eet ik 1 of 2 waspeentjes naast het fruit wat ik al eet.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik eet vooral bananen en sinaasappels maar groene appels vind ik ook lekker, en soms neem ik eens een ananas of een mango mee naar huis. Ook voor de kleine, die eet standaard elke dag fruit (ik niet, wel op werkdagen maar in het weekend minder of niet).
    Ik slik geen zwangerschapsvitamines. Ik eet genoeg groenten en fruit en mij lijkt dat ik daar ook mijn vitamines uit kan halen, daar heb ik geen pil voor nodig hoor.

13. Troel

Troel Niet meer actief

Banaan (vrucht) - Wikipedia

Hier staat alles over een banaan! ;) Maare gewoon lekker verschillende fruit soorten eten. Is altijd goed hoor! Zit wel wat aan vit C in banaan.

14. Troel

Troel Niet meer actief

Ooooh klink indd heerlijk!!! :D

Deel Deze Pagina