Help! lomp en rouwdouwend kind

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Jul 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    ...mijn kind is lomp ;).
    En niet zo'n klein beetje ook! Meneer valt gemiddeld 4 x op een dag, stoot zijn hoofd bijna dagelijks en zit vanzelfsprekend dus onder de blauwe en schaafplekken.

Op zich niet erg (ik weet nota bene hoe het komt), maar ik merk wel dat sommige mensen soms raar kijken wanneer hij weer met een bult op zijn voorhoofd aan komt zetten ;). Hij is trouwens niet kippig hoor, maar zo'n typische knul dat hij gewoon in zijn enthousiasme even de muur meepakt. Of zolang op de grindvloer blijft kruipen dat zijn knietjes, schenen en voetjes er zelfs geschaafd van zijn. Ook leuk voor zijn broekjes trouwens.

Voor zijn tweede jaar was hij al trotse eigenaar van 2 hechtingen in zijn kin (duikelsessie van een loopfietsje) en een wekadvies was hier geen zeldzaamheid (gelukkig al even niet meer gehad en ik hoop dat dat zo blijft).

Wie heeft er ook een 'lomp en rouwdouwend' kind (ELKE LEEFTIJD, voor eventuele herplaats meldingen) en wat doen jullie er aan om de 'schade' zoveel mogelijk binnen de perken te houden.

2. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Mijn kleine meid is ook zo onbezonnen en wild en zit ook onder de blauwe plekken en geschaafde knieën. Echt soms de meest stomme dingen. Van de week in haar enthousiasme in de douche gevallen en toen in de nacht moeten wekken.
    Ze wilde ook een keer erg graag schommelen en rende op de schommel af. Helaas zat er al een kindje op en was druk aan het schommelen, het gevolg een schommel tegen haar hoofdje en een enorme bult later.

Ze blijft er gelukkig vrolijk onder maar leert er (op dit moment) nog weinig van en blijft wild en onbezonnen :p

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    Hier eentje met rood haar en een witte huid die nooit zonder een blauwe plek op zijn voorhoofd rondkruipt. Ik denk dat je blauwe plekken bij zijn huidskleur erg goed ziet. Hij stoot namelijk overal tegenaan en vind het leuk om onder tafels en stoelen door te gaan.
    Ook zijn onderbenen zitten vol blauwe plekken.
    Hij loopt nog niet los, dus ik ben bang dat er nog veel blauwe plekken zullen volgen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier een beginneling; maar hij leert helaas steeds vaker hoe hij moet stunten. Zoals bijvoorbeeld het kruipen. Hij begrijpt niet dat hij op TWEE knieën kan kruipen. Hij blijft op 1 knie kruipen en de andere voet zet hij plat op de grond. Daardoor is zijn ene knietje kapot blauw en hij blijft het zo doen.

Hij gebruikt zijn hoofd als stootram tegen alles. Stoot hij per ongeluk zijn hoofd tegen de stoel en schrikt hij van de 'auw', dan gaat hij nog minstens 2-3x met zijn hoofd er nóg een keer tegen aan stoten om echt echt echt echt tot de conclusie te komen dat dit het was dat pijn deed. Ook vergeet hij soms dat hij een arm nodig heeft tijdens het kruipen waarbij hij met zijn hoofd BAM de vloer raakt. Gelukkig komt dat niet te vaak voor, omdat ik mij elke keer wezenloos schrik en bang ben voor schade.

In het kader van de: hij kan niet staan, maar hij probeert het toch; hij valt en hij staat op en valt en staat op en valt en staat op en valt. Jammer genoeg moet zijn hoofd of zijn armpjes het vaak ontgelden.

Hij heeft te weinig balans, maar wil wel graag het traphekje afslobberen of de rand van zijn bed waardoor hij soms met zijn volle gewicht op zijn lip ergens tegen aan hangt. Of hij is zo'n suffie die op zijn lip bijt tijdens het eten omdat hij even is vergeten dat hij al zes tanden heeft.

Hij speelt met een kastdeurtje; open, dicht, open dicht en dan nog kei- en keihard ook! Op zijn ene beentje zie ik soms krassen die van de onderkant van het kastdeurtje komen.

En als hij zijn zin niet krijgt of ineens de kolder in zijn kop krijgt... Weet je wat hij dan doet? Hij laat zich gewoon naar achteren vallen en dan valt hij weer op zijn achterhoofd. BOEM.

Ik wil een helm voor hem kopen, maar dat mag niet van mijn vriend. Want dan leert hij het volgens hem nooit. Ik ben ondertussen best bang voor hersenbeschadiging door zijn roekeloosheid.

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja hier! Heb menig keer (sinds meneer kan kruipen) bij het cb en andere mensen zijn bulten en blauwen plekken moeten verantwoorden. Inderdaad pure enthousiasme een muurtje mee pakken enz. Klimt echt overal op, ziet totaal geen gevaar. Hem er op wijzen heeft ook echt geen nut want hij wil alles zelf doen en zelf ontdekken. Ik hou mijn hart vast voor de toekomst :p

6. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG

Klinkt heel erg als mijn jongste.
    En je kunt waarschuwen wat je wilt, maar leren doet ze dus niet haha.
    Ze struikelt om de halve klap ergens of (vaak) nergens overheen.
    Haar benen zitten ook onder de blauwe plekken en het is een halfbloedje (ik antilliaan en papa NL).
    Ze is gewoon een aapje, doet altijd haar zus na met resultaat dat ze 9 van de 10 keer op de grond ligt.
    Ze begint nu een beetje wijzer te worden nadat ze voor de zoveelste keer met een tand door de lip heeft gezeten, maar je zou denken dat het na de eerste keer al klaar is toch.
    Ze is net 3 trouwens.

7. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,097
    682
    113
    Female
    Duitsland
    Hier nog geen kindje maar ik herken het van mezelf ;)
    zat altijd nder de blauwe plekken zo erg dat mensen dachten dat ik mishandeld werd. Zelfs op schoolreisje kwam ik altijd terug met bulten,schrammen en bloeduitstortingen ;)
    Heb al zovaak mijn hoofd gestoten dat als ik met mijn hand over me hoofd ga je op een plek een hele kuil voelt :( Ook niet echt gezond volgens mij :) ;) :p

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik heb er 2 hihi. De oudste Is nu 5,5 en nog steeds hoor die klimt in bomen en verslijt banden van de fiets door het slippen en crossen.

Blauwe plekken schaafwonden zijn eerder normaal als raar.

Mijn 1 jarige Is net als zij. Broer die klimt op stoelen op de eettafel als hij de kans krijgt. De trap op doet hij zelf hij vind het geweldig op de trampoline en dan het liefst zo lomp mogelijk. Poosje gelegen Had hij een enorm ei op zijn hoofd omdat hij tegen de tegen de tafel aan was geknald.

9. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ja, mijn zoontje is ook zo! hij is een tijdje geleden in korte tijd 4x gevallen op straat waardoor hij elke keer grote schaven op zn koppie had. merkte inderdaad dat mensen me raar aan gingen kijken "ben je nu alweer evallen moppie, hoe kán dat nou" ;) pff..

verder heeft hij ook ALTIJD blauwe plekken, al zolang ik me kan herinneren :p (behalve toen hij eecht heel klein was en hij nog geen kant op kon.. :p)

hij is ook gewoon echt wild!! kan gewoon bijna niet rustig spelen.

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Verplaatst naar Peuter en Kleuter.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

In de OP ging het toch over alle leeftijden???

Mijn kind is nog een baby. I shouldn't be in this section.
    I am on the weird part again :$

Whaaaaaaa! :D

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    even uppen maar :-D

13. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Als het een troost mag zijn: mijn stiefzoontje is 7 en ik heb die nog nooit zonder blauwe plek/schaafwond/bult gezien :D

en onze dochter is net dezelfde: geen angst/gevaar kennen.

14. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Hier ook een die geen gevaar ziet. Inmiddels is hij zes. Altijd bulten en plekken. Cb vroeg me er regelmatig naar. Eenmaal vd bank naar de tafel gesprongen, ging mis, lip gespleten tot bijna aan zijn neus 7 hechtingen rijker maar volgende dag net zo onbezonnen...

15. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Hier 2 kinderen die altijd bont en blauw zijn inclusief schaafwonden en sneeën...

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Mijn zoon 7 jaar ook.. Zijn benen zien er niet uit.. Je zou echt denken dat ik hem mishandeld zo erg dus.. Maar gelukkig ziet school ook waar het vandaan komt.. Hij gaat gewoon door.. Ik zeg vaak ook je moet echt wat rustiger doen want jij breekt nog is wat.. Gelukkig is het nooit zo erg geweest dat we naar het ziekenhuis moesten.. Maaaar die dag komt zeker... Hard fietsen en de bocht niet halen en daar ligt hij ... Het is me er 1 ..

17. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Yup hier is zoonlief altijd zo bezig, gewoon niet voorruit kijken maar ook dingen die hem gewoonweg overkomen. Gisteren liep hij bij de hut met zijn vriendjes hij kijkt omhoog komt er allemaal grond naar beneden .
    Met zijn allen in de bomen klimmen bij diezelfde hut , het is de tak van mijn zoon die breekt. Hij heeft al zeer 4 keer een wond moeten laten plakken bij de huisarts, en pleisters zou ik liever bij de groothandel kopen.

18. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Oh ja mijn zoon van 2 is ook erg lomp .. Denkt dat hij alles kan net zoals zijn broer van bijna 4 en 7 jaar.. Vaak bulten opzien hoofd blauwe plekken.. Mijn zoon van bijna 4 is echt het tegen overgestelde dan die 2 .. Doet niet zomaar wat valt bijna nooit en is geen rouwdouwer ...

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    M'n zoon (nog) niet, maar z'n vader vroeger... Hersenschuddingen (4 dacht ik) en op verschillende plekken hechtingen. Achteruit fietsen, met ogen dicht fietsen, door ruiten springen, duiken in ondiep water, etc. Ik heb geluk dat ik hem überhaupt heb leren kennen!
    Hopen maar dat onze zoon niet veel van hem heeft meegekregen wat dat betreft.!

20. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Hier een mannetje van 2,5.. hij kijkt nooit wat hij doet en valt, stoot, struikelt ook dagelijks... hij heeft ook altijd wat ..
    Ik reageer soms niet eens meer, bijv als ie zich wéér aan hetzelfde muurtje stoot die er al langer staat dan hij er is ;) of hij loopt weer vol met zn schenen (elke ochtend) tegen ons bed aan... of hij stoot zn teen, loopt over zn eigen troep heen ..
    Ow hij is zo ongeleid en onbehouwen.. hoop echt dat het wat minder wordt naarmate hij ouder wordt, maar ondertussen hou je je hart vast met zulke lomperts ;)

Share This Page