hoi ik ben gewoon erg nieuwsgierig: ik ben zwanger van de 2e. nu hoor en lees je veel dat een 2e bevalling sneller gaat omdat de 'weg' al is bewandeld zeg maar. bij de eerste had ik gebroken vliezen met 37 weken en 48 uur later ingeleid omdat er verder niks gebeurde. had toen wel 3 cm. de kleine man was er in 4uur. best snel dus. maar ik vraag me af als deze bevalling straks uit zichzelf begint of dat dan sneller kan gaan of dat je dat niet kan vergelijken met een inleiding? ben benieuwd naar de verhalen van dames die de 1e keer zijn ingeleid en de tweede keer niet. Alvast bedankt!!!
hier gebeurde weinig en werd doorgeleid met gebroken vliezen en meconium-water... dat was dus bij de eerste. was binnen 4 uur na het infuus gepiept, was toen 40+1. tweede kwam spontaan, met 41+2. vliezen werden pas bij de geboorte gebroken en duurde weer 4 uur. vond het heel heftig, maar kreeg veel meer mee de tweede keer. de eerste keer was ikw helemaal in een waas.
Bij de oudste duurde het ruim 17 uur, na 1,5 uur persen met vacuumpomp geboren. Bij de tweede 5 uur, 30 minuten geperst, maar dat hadden er 3 kunnen zijn, want ik weigerde echt mee te persen omdat ik niet meer durfde Bij de derde duurde het volgens mij 6 uur, waarvan 20 minuten persen, en dat kwam doordat hij scheef lag, dus kostte erg veel moeite. Dus qua persen ging het sowieso een stuk vlotter dan bij de eerste. De derde bevalling duurde net weer wat langer door hoe hij lag, dus als hij normaal had gelegen had het denk ik een stuk sneller gegaan.
Oohh dan ben ik ook wel heel benieuwd hoe de tweede bevalling bij mij zal gaan! De eerste ging al ontzettend snel! Na een paar uur lichte weeën had ik al 6 cm ontsluiting, ik was om half 4 in het zkh, half 5 zijn mijn vliezen gebroken en om half 6 mocht ik gaan persen! Om 18.03 uur is ons zoontje geboren!
meestal hoor je indd dat de 2e bevalling sneller gaat en dan voornamelijk het persen.bij mijn moeder duurde het de 2e keer juist veel langer! 1e 4uurtjes en paar minuten persen en 2e 14 uur en 12 minuten persen ( niet veel perswerk dus)
oh wat een verschil he! jeetje bij de eerste heb ik maar 13min geperst. heb zo het idee dat de 2e gelanceerd word dalijk
Mijn eerste bevalling duurde bijna 5 uur, tweede bevalling duurde 2 uur. Beide gerekend vanaf dat ik voor de weeën echt even moest stoppen met wat ik aan het doen was. Voor de tweede bevalling was ik dus ook voorbereid op een eventuele thuisbevalling, was gelukkig niet nodig. Toen ik in het ziekenhuis kwam kon ik wel gelijk aan de slag .
Kijk, dit geeft hoop. Bij de eerste 22 uur bevalling waarvan 2.15 uur geperst... Ben benieuwd deze keer. Ik hoop in ieder geval een stuk sneller. (22 uur was vanaf breken vliezen en direct vol in de weeën, kon niet even nog wat anders gaan doen zoals ik wel had bedacht...)
Ik ben heel benieuwd! De eerste duurde de bevalling 2.5 uur waarvan 8 min geperst. 😁 De vk zei ook dat ik echt bij de eerste wee al naar het ziekenhuis moet, omdat ik anders in de auto beval haha. 😁
Mijn 2 bevallingen leken redelijk op elkaar. Ik was er ook bang voor omdat mijn eerste bevalling ook maar 5 uur duurde.. Beide duurde 5 uur en beide poliklinisch in het ziekenhuis. Bij 1ste zijn vliezen gebroken bij 9cm en bij de 2de bij 5cm. Bij de eerste had ik een weeenstorm waardoor ik de bevalling uiteindelijk vreselijk vond. Wist niet wat me overkwam, bij de 2de bleef dit uit. De weeën waren intens maar had tussendoor veel tijd om op adem te komen. Ik had daardoor ook totaal niet in de gaten dat het net zo snel ging. 1ste bevalling 14min persen. 2de bevalling 3min persen. Beide bevallingen weinig kleerscheuren, weinig bloedverlies en tijdige geboorte van de placenta.
Hier de eerste vanaf de eerste lichte krampjes tot de geboorte 12 uur (waarvan ruim 2u persen). De tweede vanaf de eerste lichte krampjes tot de geboorte 5 uurtjes (waarvan 15min persen).
1e ingeleid ivm hoge bloeddruk. Volgens mij rond 08:00 vliezen gebroken en pomp aan en rond 17:30 geboren. 2e gebroken vliezen, bevalling kwam niet genoeg op gang. 2 dagen later (wel weeen gehad maar vk nam ze niet serieus) bleek ik toch 5-6cm te hebben. Vliezen eindelijk goed doorgeprikt (ik had een hoge vliesscheur waardoor het wss niet op gang kwam) en toen infuus op laagste stand (klein zetje nodig). De VK heeft de laatste 2 centimeter weg geduwd was echt gigantisch pijnlijk. Rond half 1 geboren en volgens mij rond half 10 infuus aan. Persen bij de eerste (sterrenkijker 6 pond) duurde 35 minuten. Persen bij de tweede (sterrenkijker/kruinligging, bijna 9 pond) duurde 25 minuten. Bij eerste 3 oppervlakkige scheurtjes en bij de tweede 2.
Ik lees mee! Ik ben ook ingeleid bij de eerste. Hoop dat het dit keer natuurlijk mag verlopen. Geen idee hoe lang mijn eerste bevalling zou zijn zonder inleiding. Vanaf breken vliezen (meteen weeënstorm) tot aan geboorte was 17u. Maar vanaf een serieus aantal centimeters tot aan geboorte was maar 2,5u...hoe bereken je zoiets... Zal t eens aan de verloskundige vragen volgende keer!
Bij mij is het allemaal andersom gegaan. De eerste was er met 4 uur, de tweede met 8 uur en de derde met 11 uur. Ik moet er wel bij zeggen dat de eerste natuurlijk was, de tweede ingeleid en de derde ingeleid en uiteindelijk een ks
Eerste is geboren in 7 uurtjes waarvan 50 minuten persen ( spontaan wel poliklinisch) 2de is geboren in 1.5 uur waarvan 7 minuten persen( ingeleid medische noodzaak)
Geeft mij ook hoop voor de 2de bevalling eerste 14uur, waarvan 45min echte perswerk. Nadat de weeën ophielden met ong 6 cm ontsluiting moest ik aan de opwekker om het echt werk gaande te krijgen. Dus ik duim voor minstens de helft in duur haha.
Meestal zeggen ze idd dat de 2de sneller gaat, ikke heel blij want nr 1 had 20h geduurd. Ja niet dus, nr 2 28h. Bah! Nu wel een beetje schrik dat ik echt gewoon averechts ben en nr 3 nog eens zo lang gaat duren.
Hier teken ik ook voor ! En herkenbaar ook; Eerste was ook heel voorspoedig en vooral ontspannen, op een gekke manier. Liet alles over me heen komen. 1.00 vliezen gebroken, 8.50 onze meid geboren na 3 persweeën.
Hier duurde de 1e bevalling 3 uur: spontaan gebroken vliezen 45min geperst.met 5 cm naar het zkh poliklinisch bevallen. Tweede bevalling een krap uurtje: spontaan gebroken vliezen en 1 perswee en de kleine vloog er zo uit!dit was thuis. Derde bevalling 2,5 uur: vk vliezen gebroken helaas door meconium direct naar het zkh en met 2 min persen was onze bink er!